| Uszkodzony układ kierowniczy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Fordzik88   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 37
 Dołączył: 26 Maj 2009
 Posty: 257
 Skąd: Brwinów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2014,  09:30   Uszkodzony układ kierowniczy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie naprawiłem jedną rzecz a jak na złość padła kolejna :(. Otóż w sobotę i niedziele śmigałem autkiem. Było mokro jak to po deszczu, przy mocniejszych skrętach dochodziły mnie słuchy z układu kierowniczego. Myślałem, że z racji mokrej drogi, ślizgają się koła po prostu, ale tez mi to nie pasowało bo zazwyczaj odgłosy te dochodziły przy mocnych skrętach przy małej i minimalnej prędkości. (Np. ruszanie z jedynki i skręcanie w lewo). Dzisiaj jadąc do  pracy na suchym asfalcie tak samo usłyszałem zgrzyty. I już wiedziałem że to coś w układzie kierowniczym. Poszperałem trochę w Internecie i znalazłem że przyczyną może być obluzowana przekładnia kierownicza, wspornik przekładni lub ramie przekładni.
 
 Na pewno sam się nie będę za to brał bo nie mam aż tak dużego doświadczenia żeby to rozbierać. Na stację diagnostyczną nie pojadę, bo najprawdopodobniej zabiorą mi dowód jak zobaczą że coś jest nie „halo” z układem.
 
 W jaki sposób mogę zdiagnozować problem? Czy samemu mi się to uda? Czy może lepiej do mechanika podjechać żeby zajrzał co i jak.
 
 Ewentualnie jakie są mniej więcej koszty naprawy, jeśli ktoś już naprawiał.
 
 Pozdrawiam Łukasz
 |  
				| _________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordzik88   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 37
 Dołączył: 26 Maj 2009
 Posty: 257
 Skąd: Brwinów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2014,  10:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | diodalodz, w domu przepatrzę bo w robocie nie mam głośników niestety. 
 Przesłuchałem te filmiki i mam podobnie, tylko u mnie jest tak jakby ocieranie się. Ale odgłosy przedstawione w filmiku też występowały.
 
 Spróbuje nagrać to co u mnie brzdęka, i wstawię.
 |  
				| _________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2014,  16:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak przy ruszaniu na skreconych kołach to pewnie przegub |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordzik88   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 37
 Dołączył: 26 Maj 2009
 Posty: 257
 Skąd: Brwinów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2014,  18:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie nie zawsze, najczęściej podczas jazdy, kiedy wolno jadę i muszę szybko lub mocno skręcić kołami. Tak jakby mi się gdzieś kierownica ślizgała w którymś miejscu. |  
				| _________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2014,  12:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | a standardowy test układu kierowniczego nie pomaga? Tj jedna osoba robi szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo, a druga szuka luzów na ruchomych elementach   
 To może być np luz na drążku kierowniczym po stronie przekładni. Jak nie jest mega wylatany, to puka dopiero pod większym obciążeniem (czyli np na skrzyżowaniu zakręt w prawo z prędkością ~50km/h)
 
 A równie dobrze może to być sworzen
  W skodzie miałem na tyle dobry, by szarpaki tego nie wykryły, a na tyle wybity, że auto czasem uciekało na drugi pas   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordzik88   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 37
 Dołączył: 26 Maj 2009
 Posty: 257
 Skąd: Brwinów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2014,  12:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt, przy szybkich ruchach kierownicą słyszę pukanie. Do wymiany i tak mam krzyżak kolumny kierowniczej, bo już ma luzy (niema nawet roku). Na początku myślałem, że to właśnie on tak "przepuszcza". Doszedłem do tego że to nie on, bo jakby przepuszczał to by mi sie krzywiła w jedną stronę kierownica, a jest prosta. 
 Hehe skody to dobre autka, ojczulek śmiga na zużytych poduszkach już rok
  hehe nie wymienili mu w serwisie, to powiedział że będzie jeździł aż je zajeździ  . |  
				| _________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Maj 2014,  12:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fordzik88, no to weź jeszcze kogoś, i jak ktoś będzie kierownicą ruszał, to złap drążek kierowniczy i pociągnij do gory(dość mocno), tak żeby mu jakiś opór wygenerować. Jak odczujesz stuki ręką, to będziesz miał przyczyne   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordzik88   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 37
 Dołączył: 26 Maj 2009
 Posty: 257
 Skąd: Brwinów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2014,  08:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam serdecznie, chciałbym powrócić do tematu, no może troche go zmienić. Otóż niedługo rozpoczynam długo oczekiwany urlop. Będę miał aż 2 tygodnie na naprawę autka. Planuję zrobic gruntowny remont. Mam zamiar wymienić kilka części układu kierowniczego, wszystkie filtry oraz co nieco z elektryki. Planuję również zamontować sobie reflektory przeciwmgielne. Ale do rzeczy. Luzy w układzie kierowniczym występują nadal, nie zdiagnozowałem problemu i naprawdę nie wiem gdzie i na czym przepuszcza. Może mi trochę pomożecie, poniżej przesyłam link do książki sam naprawiam do rozdziału układ kierowniczy: Układ kierowniczy:
 Jest tam rysunek całego układu kierowniczego, może mi coś podpowiecie, gdzie może leżeć problem. (Ja stawiam jeszcze na zębnik przekładni kierowniczej, sworzeń lub luz na drążku kierowniczym – tak jak tutaj kolega pisał).
 Planuję wymienić większość części z układu kierowniczego, może niebyt to opłacalne, ale trudno.
 
 Jeszcze mnie zastanawia jedna rzecz. Czy problem może się znajdować w układzie napędowym? Tam też są przeguby, które mogły się wyrobić.
 Półosie napędowe:
 
 Pozdrawiam Łukasz
 |  
				| _________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2014,  13:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Półosie do luzów w układzie kierowniczym mają tyle, co wybite zęby do złamanego nosa   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fordzik88   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Classic
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Łukasz
 Wiek: 37
 Dołączył: 26 Maj 2009
 Posty: 257
 Skąd: Brwinów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2014,  14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Półosie do luzów w układzie kierowniczym mają tyle, co wybite zęby do złamanego nosa   | 
 
 Oj to dobrze, bo już myślałem, ze będę musiał tam grzebać
   
 To skupiam się na układzie kierowniczym. Podpowiedzcie mi czy wymiana całego układu kierowniczego byłaby opłacalna?
 |  
				| _________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2014,  19:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli masz 1 rzecz do chrzanu a wymieniasz całość, to jasne, że jest nieopłacalna  Trzeba zidentyfikować co jest schrzanione i to konkretnie wymienić/naprawić   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Cze 2014,  20:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacznij od sprawdzenia prozaicznych rzeczy w tym samochodzie. Końcówki drążków i krzyżak. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |