| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 19 Kwi 2009,  16:22
 | Układ kierowniczy : ściąga | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | nocai   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1/55KM
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Gru 2005
 Posty: 17
 Skąd: Jelcz-Laskowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  14:27   Układ kierowniczy : ściąga | 
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, mam taki problem przy predkosci powyzej 50 km/h i nacisnieciu hamulca samochód robi mala kiwke w prawo i zazcyna zjezdzac w te strone. Ponizej i na w miare suchej drodze, przy puszczonej kierownicy, hamowanie na maxa, robi kiwke ale ani troche nie zmienia toru jazdy i kiera jest nieruchoma. Podejrzewalem, ze lewy hamulec lapie za pózno, rozebralem ustrojstwo, tarcze, klocki,gumki idealne, przesmarowalem tloczek. Dalej to samo. Do diagnosty, na kompie niewielka odchylka na korzysc prawej strony, ale w normie. Zreszta w listopadzie bylem na przegladzie i wszystko, lacznie z amorkami bylo OK. I teraz uwaga - problem wystepowal zima ubieglego roku, po nadejsciu wiosny minal. W zeszlym roku zima malo jezdzilem i zapomnialem o tym. W tym roku po pierwszych przymrozkach zaczal znowu sciagac. Jezdze duzo poza miastem i teraz na oblodzonej drodze efekt sciagania jest juz dosyc widzoczny. Przy predkosciach do 40 km/h wszystko jest OK.
 Prosze o jakies sugestie za co sie zabrac ????
 
 pozdr..
 nocai
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Lut 2012,  12:37, w całości zmieniany 4 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  14:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | a może by tak płyn hamulcowy wymienić |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FG [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  16:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | a oponki w jakim stanie, felgi, ciśnienie? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nocai   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1/55KM
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Gru 2005
 Posty: 17
 Skąd: Jelcz-Laskowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  16:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | Suplement : płyn hamulcowy wymieniony na jesieni, felgi OK, opony - aktualnie nówki zimówki - ciśnienie OK, wcześniej letnie - efekt taki sam (jeżdziłem do pierwszych śniegów). Przy hamowaniu występuje jakby ugięcie w prawo, choć amorki są w porządku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  17:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja bym sprawdzil czy elastyczny przewod hamulcowy do przedniego lewego kola jest drozny, u brata bylo podobnie tylko objawy byly znacznie mocniejsze bo odczuwalne nie tylko na sliskiej nawierzchni - powod: rozwarstwiony przewod elastyczny w srodku, Dziwne jest tylko w Twoim przypadku ustepowanie przypadlosci jak jest cieplo, chyba ze ona nie ustepuje bo na przyczepnej nawierzchni nie czujesz tego
 |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  17:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź kąty wyprzedzenia zwrotnic razem z geometrią zawieszenia oraz czy nie są wybite silentbloki na drążkach lub wahaczach. Amortyzatory do ściągania nic nie mają chyba, że łożysko lub guma na górze jest wybita to wtedy się zmienia geometria i ściąga. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Paweł F   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 49
 Dołączył: 27 Paź 2005
 Posty: 71
 Skąd: Międzychód
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  19:03 | 
 |  
               | 
 |  
               | też tak miałem kiedyś niby na letnich wszystko ok a po założeniu zimówek ściągała Fiestka w lewo, opony nówki a pomogła tylko wymiana jednej sztuki bo  miała feler po jekj wymianie wszystko znowu wróciło do normy, czasami na takie problemy pomaga wyważanie kół na samochodzie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  19:45   Re: Sciąga w prawo ( ale tylko zimą !!!) | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | nocai napisał/a: |  	  | Podejrzewalem, ze lewy hamulec lapie za pózno | 
 A może byś pojechał do dobrej stacji diagnostycznej sprawdzić hamulce i amorki, i bedzie wiadomo...
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  20:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | JoeMix - amortyzatory to co napisałem wcześniej do ściągania nic nie mają. Opony można sprawdzić zamieniając miejscami a jeżeli kierunkowe to osiami i wszystko wiadomo. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Gru 2005,  21:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Aż się zdziwisz jak amortyzatory mają do ściądania, wystarczy ze jeden bedzie gorszy i to koło bedzie bardziej skakłao na drodze przy hamowaniu, a co za tym idzie to koło bedzie miało gorsza siłe hamowania nie to po 2-giej stronie - i zjazd gotowy... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | xr2fun   
 
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Dołączył: 18 Sie 2005
 Posty: 625
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Gru 2005,  08:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Aż się zdziwisz jak amortyzatory mają do ściądania, wystarczy ze jeden bedzie gorszy i to koło bedzie bardziej skakłao na drodze przy hamowaniu, a co za tym idzie to koło bedzie miało gorsza siłe hamowania nie to po 2-giej stronie - i zjazd gotowy...  - Joe tak ale przy ABS. Miałem uszkodzony amartyzator w dwóch autach i z hamowaniem było wszystko OK. Jestem ciekaw finału - co było uszkodzone.[/quote]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stacho35   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 70
 Skąd: Osiek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Gru 2005,  09:09 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Paweł F napisał/a: |  	  | też tak miałem kiedyś niby na letnich wszystko ok a po założeniu zimówek ściągała Fiestka w lewo, opony nówki a pomogła tylko wymiana jednej sztuki bo  miała feler po jekj wymianie wszystko znowu wróciło do normy, czasami na takie problemy pomaga wyważanie kół na samochodzie.
 | 
 
 Kolega pisze,że przy hamowaniu.Wydaje mi się,że problem będzie właśnie w elementach zawieszenia.Możesz mieć którąś stronę lekko wyklepaną(w granicach błędu) i przy dobrej przyczepności ściągania nie będzie.
 To wcale nie znaczy,ze wymiana płynu w układzie  zaszkodzi :lol:
 Piszesz,że u diagnosty niewielka odchyłka na korzyść prawej strony. No to sam sobie odpowiedziałeś
  . Co to znaczy,że robi małą kiwkę?No to chyba gdzieś jednak jest luz :i:
   |  
				| _________________ -------------------------
 R 45 1,4 16V
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nocai   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1/55KM
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Gru 2005
 Posty: 17
 Skąd: Jelcz-Laskowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Gru 2005,  11:02 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | stacho35 napisał/a: |  	  |  	  | Paweł F napisał/a: |  	  | też tak miałem kiedyś niby na letnich wszystko ok a po założeniu zimówek ściągała Fiestka w lewo, opony nówki a pomogła tylko wymiana jednej sztuki bo  miała feler po jekj wymianie wszystko znowu wróciło do normy, czasami na takie problemy pomaga wyważanie kół na samochodzie.
 | 
 
 Kolega pisze,że przy hamowaniu.Wydaje mi się,że problem będzie właśnie w elementach zawieszenia.Możesz mieć którąś stronę lekko wyklepaną(w granicach błędu) i przy dobrej przyczepności ściągania nie będzie.
 To wcale nie znaczy,ze wymiana płynu w układzie  zaszkodzi :lol:
 Piszesz,że u diagnosty niewielka odchyłka na korzyść prawej strony. No to sam sobie odpowiedziałeś
  . Co to znaczy,że robi małą kiwkę?No to chyba gdzieś jednak jest luz :i:
   | 
 
 Jak pisałem wcześniej problem był i na letnich i na zimowych. Też się zastanawiałem, że może nawierzchnia bardziej śliska i efekt bardziej widoczny, ale przecież na wiosnę i na jesieni i na deszczu też jest ślisko, a problem ustąpił z pierwszym wiosennym słońcem.
 W każdym razie na razie wymienię płyn i prześwietlę przewody.
 No chiba, że jeszcze jakoweś sugestie??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Siemanh [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  18:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | mam dokladnie ten sam problem z moja fiesta co Ty!!!! tez mnie sciaga w lewo a kiwka jest w prawo na poczatku i tez powyzej 50km/h jutro jade do mechanika i zobaczymy co to za shit...;d;d;d |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Sty 2006,  18:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie też jest podobnie, tzn w prawo ciągnie 
 auto było na diagnostyce i różnica w sile hamowania wyszła chyba z 5% na przedniej osi i 3% na tylnej, więc to nie jest przyczyna, zawieszenie przód też było sprawdzane, zaciski przednie także i wszystko ok, ciśnienie w oponach poprawne, więc może należy przyczyny szukać z tyłu auta i ja ostatnio zauważyłem, że chyba tylny hamulec w prawym kole bardzo szybko blokuje, musze więc tam spojrzeć i poszukać przyczyny
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nocai   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1/55KM
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Gru 2005
 Posty: 17
 Skąd: Jelcz-Laskowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Sty 2006,  16:02 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Siemanh napisał/a: |  	  | mam dokladnie ten sam problem z moja fiesta co Ty!!!! tez mnie sciaga w lewo a kiwka jest w prawo na poczatku i tez powyzej 50km/h jutro jade do mechanika i zobaczymy co to za shit...;d;d;d | 
 
 I co wyszło ?? Ja narazie jeżdżę służbowym, ale w sobotę chcę coś zadziałać z fieściną . :i:
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | squadak   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 44
 Dołączył: 29 Kwi 2005
 Posty: 383
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sty 2006,  23:48 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | KUI3A napisał/a: |  	  | u mnie też jest podobnie, tzn w prawo ciągnie 
 auto było na diagnostyce i różnica w sile hamowania wyszła chyba z 5% na przedniej osi i 3% na tylnej, więc to nie jest przyczyna, zawieszenie przód też było sprawdzane, zaciski przednie także i wszystko ok, ciśnienie w oponach poprawne, więc może należy przyczyny szukać z tyłu auta i ja ostatnio zauważyłem, że chyba tylny hamulec w prawym kole bardzo szybko blokuje, musze więc tam spojrzeć i poszukać przyczyny
 | 
 
 ale na rolkach gosc cisnie hamulec do dechy i liczy sie maksymalna sila jaka uzyska, co nie znaczy ze jak zaczynasz naciskac to nie lapie najpierw tylko jedna strona,
 osobiscie tyl raczej bym wykluczyl bo hamuje on tak slabo w porownaniu do przodu ze nie poczulbys zadnego sciagania, a jakby ktorys tyl sie blokowal to mialbys raczej efekt latajacego tylka na mniej przyczepnej nawierzchni
 i mimo wszystko polecam sprawdzic z przodu gumowe przewody hamulcowe czy plyn moze swobodnie przeplywac w nich w obie strony
 |  
				| _________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wojtass   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 27 Lut 2005
 Posty: 270
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2006,  00:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Diagnosta nic nie wykaże. Siłą jak siła, zawsze może być ok. Tu chodzi albo o szybkość łapania zacisków albo o geometrię zawiechy. Mam u siebie to samo, tylko że u mnie ściąga w lewo, wprost na samochody jadące z przeciwka :/ Pewnego dnia w końcu przy hamowaniu na mokrej 2pasmówce w moment mnie obróciło o 180 i w takim ustawieniu znalzłem się na pasie zieleni. Trochę poprawiło się po zajrzeniu w hamulce, z przewodu idącego do zacisku zsunęła się ta gumka usztywniająca, któa powinna być na początku przewodu. Zacisk szybciej reagował, więc troche sie polepszyło ale jednak jeszcze ściąga, w połączeniu z luzami na maglu to już wogóle szkoła życia.
 Co jak co, wydaje mi się że to wina geometrii, trzeba to sprawdzić a jeśli będzie prosta to już sam nei wiem...
 Jak wymyślisz co to, koniecznie napisz;)
 Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KUI3A   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Kuba
 Wiek: 42
 Dołączył: 31 Maj 2004
 Posty: 290
 Skąd: WaWa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sty 2006,  08:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | po przeczyszczeniu zacisków i odpowietrezeniu przodu styuacja się poprawiła, tłoczki chodziły ok, przyczyną było to, że jeden zacisk ciężej się przesuwał od drugiego i dlatego poźniej łapał ale... 
 dalej mam sytuację kiedy po naciśnięciu hamulca i puszczeniu jego auto dalej hamuje,
 
 po drugie tył łapie szybciej niż przód i są tego dwa objawy:
 
 1. po wciśnięciu pedału auto zaczyna hamować ale bardzo słabo (łapie tył) i dopiero po jakimś czasie zaczyna hamować normalnie (łapie przód)
 2. na śliskiej nawierzchni wyraźnie czuć jak na początku łapie tył, bo po prostu blkuje koła
 
 czy macie pomysł co z tym fantem uczynić?? czy to kwestia zje... przednich przewodów??
 |  
				| _________________ 
   RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nocai   
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1/55KM
 Wiek: 51
 Dołączył: 20 Gru 2005
 Posty: 17
 Skąd: Jelcz-Laskowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sty 2006,  08:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ciąg dalszy. Mechanik stwierdził , że.... Jak wspomniałem wcześniej, amorki, płyn i w ogóle OK.  Przewód elastyczny do lewego hamulca do wymiany. Dziś podjadę i ma mi wymienić to dam znać czy pomogło. 
 [ Dodano: Czw Sty 12, 2006 07:24 ]
 Pomogła wymiana przewodu eleastycznego do hamulca. Był trochę przypchany i nie pomogło nawet przedmuchanie sprężonym powietrzem. Przewód wymieniony, płyn hamulcowy uzupełniony i hamulce działają jak żyletka. !!
 Dzięki za pomoc.
   
 pozdrawiam
 nocai
 
 [ Dodano: Czw Sty 12, 2006 09:30 ]
 Wiadomość z ostaniej chwili : teraz trochę przechyla się w lewą stronę
  trzeba będzie i tu przewód wymienić ;-) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |