[MK3] RS Turbo |
Autor |
Wiadomość |
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11 Paź 2019, 13:00 [MK3] RS Turbo
|
|
|
1. NICK: zwardek
2. IMIĘ: Piotrek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: RS Turbo
5. ROCZNIK: MK3, 1990
6. SILNIK: 1.6 CVH-T
7. OPIS AUTA: Po sprzedaży poprzedniej oryginalnej RS Turbo zrozumiałem, że popełniłem błąd, więc kupiłem RS Turbo od Mafiosa.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: nowy bak, nowa pompa paliwa, nowy przewody paliwowe, nowy układ hamulcowy (przewody, przewody w oplocie, pompa hamulcowa), ogarnięcie zawieszenia
c. audio:
d. inne: nowe opony przód Yokohama 185/50/R14
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
b. mechaniczne: dokończenie mechaniki, poskładanie wnętrza
c. audio:
d. inne
10. FOTKI AUTA
|
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
FIESTA Moondust
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Mateusz
Dołączył: 11 Lip 2018 Posty: 257 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Paź 2019, 13:59
|
|
|
No RS Turbo to już jest istny TOP jeśli chodzi o MK3. A w tą to widać że włożono masę pracy, czasu i pieniędzy. Samo znajdywanie części ile pochłania... chylę czoła. |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 11 Paź 2019, 20:22
|
|
|
Oficjalnie wiemy kto ma projekt po Patryku |
_________________
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 11 Paź 2019, 21:15
|
|
|
pięknie, na wiosne wyjeżdżamy...ja myśle ze w zimie wszystko ogarne, jak narazie stoi pod kocem. Musze ją wreszcie zobaczyć na żywo:-) to twoje RST |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15 Paź 2019, 21:19
|
|
|
Jutro ostatnie poprawki i mam nadzieję, że auto w końcu będzie gotowe do przeglądu |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17 Lut 2020, 11:55
|
|
|
Niestety inauguracja RST została przesunięta - zakuwamy silnik |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 17 Lut 2020, 23:04
|
|
|
Hehe. Napisz jeszcze czemu została przesunięta😁 xD |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Mar 2020, 23:01
|
|
|
Doszly tajle z UK i powoli można zaczynać składanie. Na początku celujemy w okolice 200 koni, docelowo sporo ponad to. Wpadną kute tłoki Wossnera oraz ostry wałek Newmana z mechanicznymi popychaczami |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 7 Mar 2020, 07:52
|
|
|
A jednak mechanika, zastanawiam sie dlaczego jest lepsza i czy na hydraulice mozna zakrecić wyżej jak na mechanice😁 |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 7 Mar 2020, 08:27
|
|
|
zwardek napisał/a: | Doszly tajle z UK i powoli można zaczynać składanie. Na początku celujemy w okolice 200 koni, docelowo sporo ponad to. Wpadną kute tłoki Wossnera oraz ostry wałek Newmana z mechanicznymi popychaczami |
Mam nadzieje, że zostanie to wystrojone porządnie standalonem
Który wałek kupiłeś? Ogólnie z Newmanem mam złe doświadczenia. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 7 Mar 2020, 10:03
|
|
|
Kupiłem wałek dedykowany do cvh rs turbo - model sprint, do niego muszą być tylko popychacze mechaniczne
Nie wiem czy jest tu sens wyżej kręcić, wolę więcej dmuchnąć i dobrze wystroić |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 7 Mar 2020, 10:20
|
|
|
Mały, z tego co kojarzę to mechaniczne można wyżej kręcić niż hydrauliczne |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Mały
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 535 Skąd: Witkowice
|
Wysłany: 7 Mar 2020, 16:37
|
|
|
Yhy😁 no to będziemy probowac. |
_________________ Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:) |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 11 Mar 2020, 08:26
|
|
|
zwardek napisał/a: | Kupiłem wałek dedykowany do cvh rs turbo - model sprint, do niego muszą być tylko popychacze mechaniczne
Nie wiem czy jest tu sens wyżej kręcić, wolę więcej dmuchnąć i dobrze wystroić |
Czyli kupiłeś FORC/286/416 PH4 - ostry wałek do wolnnosaka z dość sporym overlapem...
Powinieneś kupić FORC/276/409T PH4 - dedykowany wałek pod turbo, z sensownym overlapem i liftem w TDC.
Nie chce być złym prorokiem ale będziesz miał problemy z wstawaniem turbiny, pogorszy się dół. Ogólnie będziesz miał wesoło aby to wystroić.
Jeśli masz możliwość, zamień go na taki jak trzeba.
Kolejna sprawa - jeśli chcesz więcej dmuchnąć warto dać twardsze sprężyny, szczególnie na wydech co by ciśnienie nie podpierało zaworów. |
_________________ Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11 Mar 2020, 09:28
|
|
|
Tak jak napisałem - wałek dedykowany do rs turbo, czyli poprawny:
https://www.burtonpower.c...c-276-409t.html
Dzięki za info o sprężynkach zaworowych - napiszę od Newmana, bo widzę, że też mają coś takiego w ofercie |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12 Mar 2020, 12:52
|
|
|
Prawdopodobnie det-3 |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Mar 2020, 13:37
|
|
|
opłaca się w obecnych czasach montować DETa?
Też kiedyś bym chciał pobawić się w modyfikacje softu, ale bardziej myślałem nad czymś w stylu emu czy easy ecu. |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
|