Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
6 Sie 2013, 17:22
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint
Autor Wiadomość
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 29 Wrz 2012, 22:13   [MK3] Fiesta XR2i Rallysprint

1. NICK: Bobson
2. IMIĘ: Andrzej
3. MODEL: Fiesta MK3
4. WERSJA: XR2i
5. ROCZNIK: 1990r
6. SILNIK: 1.6 CVH 104ps
7. OPIS AUTA:
Autko kupione w Bogatyni od właściciela u którego w posiadaniu była prawie 15 lat.
Auto bardzo dopieszczone, od 2002 prowadzony notes prowadzonych prac - data/przebieg/opis naprawy. Właściciel bardzo dbał o auto, regularnie serwisowane. Blacharka poza wlewem i 2-3 słabszymi miejscami na progach wygląda perfekto. Zobaczę co wyjdzie po wyciągnięciu wnętrza ale powinno być dobrze :)

Auto pali od strzała, silnik pracuje cicho, trochę słabe przednie amory i tuleje ale to akurat nie problem. Do auta dostałem tyle części, że jadać do domu sam ledwo wszystko zmieściłem w aucie! Byłem zapakowany jak cygan po dach :D Na A4 poszła bez żadnego ale 190km/h licznikowo (182-3km/h według GPS) i jeszcze pod noga ciut było i trochę piątki zostało ;)

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- alufelgi Ford RS Motorsport 6J13 ET32 + Yokohama A539 185/60
b. mechaniczne:
- zmiana wahaczy z wersji z sworzniem na 2 śruby na 3 od wersji z wspomaganiem ( wahacz taki sam jak w RS Turbo)
- długie sworznie RS Turbo
- kompletny remont elementów gumowo metalowych zawieszenia
- przewody hamulcowe w oplocie Black Diamond przód i tył
- gwintowane zawieszenie FK Highsport
- rozrząd + pompa wody, pasek PK, filtry
- olej pełen syntetyk Tedex 5W40
- filtr gąbkowy Pipercross
- układ wydechowy z wersji 110PS + dospawana tulejka na sonde
c. audio:
- N/A engine sound :D
d. inne:
- rozpórka kielichów przednia górna GSG
- remont blacharski, konserwacja

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- chlapacze rajdowe :D
- malowanie?
b. mechaniczne:
- remont silnika + ITB
- Powerflex
- klatka
c. audio:
d. inne
- kubełki + szelki
- blacha, konserwa, chemia w progi/profile
- wyprucie wnętrza
- kubły, szelki
- lekkie 13 lub 14
- sliki, szutrówki

10. FOTKI AUTA




podłoga z kanału, niektóre foto doświetlane zółta żarówą więc trochę wydaje się rudo :P



_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
Ostatnio zmieniony przez bobson 3 Gru 2017, 20:37, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
Mariox003 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 26
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 467
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 29 Wrz 2012, 23:05   

nie daruje ci jej, jeden dzień więcej i moja by była ;/ może dasz się kiedyś przejechać :-P powodzenia i oby była najszybsza na rajdach :)
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 30
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2506
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Wrz 2012, 23:53   

wygląda na mega zdrową. Jaka przyszłość tej budy? Może się uda kiedyś spotkać na torze poznań, chciałem pojechać na najbliższy trening w Pile, ale jest fail budżętowy
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Wrz 2012, 08:23   

Przez zimę chce ogarnąć blachy - reperaturka wlewu, oczyszczenie spodu i usunięcie rdzawek. Porobię progi. Dobra chemia na zew i wew blach i będzie oki :) Na rajdowanie zaopatrzę się w jakieś rozpórki.
Jutro spróbuję podpiąć się Fordiagiem - zobaczymy co w silniku słychać :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Kameleon340 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 15 Lip 2012
Posty: 103
Skąd: Świecie
Wysłany: 30 Wrz 2012, 08:30   

Wygląda nieźle. Ładnie teraz zerwać starą konserwację, w miejscach gdzie coś wychodzi i od nowa. Pokaż z zamontowanymi chlapaczami, bo też się przymierzam do takich na zimę, zawsze coś tam osłoni przed solą i innymi. Powodzenia!
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Wrz 2012, 08:44   

Oooo chlapacze też będą :P

Ok, czas zacząć mody. Na początek wydech i pierwsze pytanie? Czy wydech z XR2i 110PS od środkowego tłumika pasuje p&p do końcówki 2 rurki? Z tego co wyczytałem Xr2i 104 ma 50mm a 110 i RST 55mm. W katalogu tylko końcowy tłumik jest ten sam, środkowy i portki już mają inne oznaczenia.

Kompletny nowy układ wydechowy Ferroz - środkowy, końcowy i wsio potrzebne do montażu mogę wyrwać za około 330zł z wysyłką. Portki do wersji 110 są za 104zł ale jeśli nie ma potrzeby to biorę zestaw środkowy i końcowy. Najlepsze jest to, że mam u siebie kata, jeśli jest cały to z 200 mogę wyrwać :P
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3255
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Wrz 2012, 21:45   

wydechy sa inne z powodu kata i sondy lambda w wersji 104km, których nie miała 110km.
dwururka także jest inna portki nie wiem
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Wrz 2012, 22:01   

Dwururka to inaczej portki ale czy ta z wersji 110ps pasuje do kolektora 104PS? Uszczelki pomiędzy kolektor a portki są takie same w obydwu wersjach według katalogu. W katalogu dla 110PS odcinek środkowy ma 2 tłumiki, a końcowy jest już taki sam jak w 104PS.

Zadzwonię jeszcze do sklepu ile ma średnicy ten z 110PS, ale chyba warto włożyć ciut większy wydech.

Edit: hmm, tak teraz myślę czy sonda nie jest montowana przypadkiem w portkach? Jeśli tak to pewnie te z 110PS nie mają wejścia na lambade...
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3255
Skąd: Roskilde
Wysłany: 30 Wrz 2012, 22:12   

dokładnie tak. dwururka od 110 nie ma miejsca dla lambdy. ale można dziurę ciachną i wspawać.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 3 Paź 2012, 22:23   

Wydech od 110 zamówiony - portki, środkowy na 2 tłumikach, końcowy, wszystkie potrzebne gumy, złączki, uszczelki i śrubki. Z wysyłką 435zł :) Szukałem jeszcze dupy od RST ale nie do dostania to raz, a jak gdzieś się znajdzie w katalogach to cena tyle co za kompletny wydech 110...
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 3 Paź 2012, 22:37   

bobson napisał/a:
Szukałem jeszcze dupy od RST ale nie do dostania to raz, a jak gdzieś się znajdzie w katalogach to cena tyle co za kompletny wydech 110...

Podobnie jak z końcowym do RS1800 który ma ładną chromowaną końcówke... dostępny ale za ponad 300 zł :P
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 3 Paź 2012, 23:49   

i kolejno CVH na seriii :-) :-) :-) :ok: niech sluzy jak najdluzej :-) powodzenia :ok:
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
hanysek 
Arbuzowy artysta FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 861
Skąd: Kalety
Wysłany: 3 Paź 2012, 23:52   

Ale na gleba z nia :2xf: bo wyglado gorzej niz moja na poczatku :2xf:
_________________
Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 4 Paź 2012, 10:13   

Co sądzicie o takim zestawie sprężyn FK 60/40 ? Do tego amory gazowe o skróconym skoku TaTechnix, tył z 7 stopniową regulacją. Jeździ ktoś na podobnym secie?
Amory mam w Essim i sprawują się BDB z glebą 30mm.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 4 Paź 2012, 16:51   

Nie za duża gleba? Gdzie będziesz tym jeździł?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
mmbu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 327
Skąd: WF
Wysłany: 4 Paź 2012, 17:16   

jak chcesz tym w KJS jezdzic , to -40 maax
_________________
jak ktoś się p... urodził, to skowronkiem nie umrze

Umiesz liczyć? Licz na siebie...

Moje Allegro
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3040
Skąd: Mystków
Wysłany: 4 Paź 2012, 18:18   

Mam takie ta-technixy - są ok, nie wiem jak w kajtkach bo nie próbowałem... Tył lubi się zachowywać czasem jak pingpong :-P ale ogólnie jak za te pieniądze to nie jest złe rozwiązanie.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 4 Paź 2012, 21:36   

Może z tym -60 troche przegiąłem, ale te FK ktoś ma może bo są dostępne w niższym obniżeniu.

Mam pytanko - chce zamówić sobie wahacze używki aby nabić na spokojnie nowe gumy itd. Czy są jakieś różnice w wahaczach poza swrzoniem na 2 i 3 śruby i czy pasują zamiennie? Mam teraz na 2 śruby, jeśli ten na 3 jest jakiś trwalszy czy wytrzymalszy i pasuje wezme sobie na 3. Jeśli nie to nie kombinuje i zamawiam standard :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3255
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Paź 2012, 21:42   

w mojej xrce dobrze sie sprawdzają eibachy niebieskie -35 mm. na razie są amortyzatory monroe, ale za jakiś czas planuję decarbony wsadzić
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 780
Skąd: Złotów
Wysłany: 4 Paź 2012, 21:46   

Czekam na info ze sklepu w sprawie tych De Carbon, zobaczymy co mi napiszą...
Wiesz może co nieco w kwestii pytania o wahacze z 2 postów wyżej? :)
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.