| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| Drgania kierownicy przy hamowaniu |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Przemo3   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 45
 Dołączył: 28 Mar 2014
 Posty: 8
 Skąd: Boguszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2014,  20:32   Drgania kierownicy przy hamowaniu |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem z pozoru może się wydawać łatwy do zdiagnozowania i naprawy a jednak taki nie jest. Otóż podczas hamowania trzęsie kierownicą nie za każdym razem. Mechanik zdiagnozował krzywe tarze hamulcowe które wymieniłem na nowe wraz z klockami przez jakieś 3000km było wszystko ok ale niestety ten dziwny objaw znowu powrócił dodatkowo słychać jakiś dziwny odgłos jak by coś w trakcie hamowania wpadało w wibrację. Spotkał się może ktoś z takim problemem? i potrafi pomóc. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Wrz 2014,  20:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | błąd montażu lub skrzywiona piasta. Mi druga opcja objawiala sie w taki sposob, ze przez pareset km było ok, potem zaczęła kierownica bić a na koniec doszedł jeszcze pulsujący pedał hamulca. Wszystko stało się własnie przez 2-3tys przebiegu.
 
 Trzeba zmierzyć bicie tarczy zegarem, a potem ją zrzucić i pomierzyć piaste.
 
 
 ps. ktoś kiedys mial jeszcze dziwne drgania przez wywalone obydwa przeguby wewnętrzne, ale przy 3 letnim aucie, to ja w to wątpie.
 
 edit:
 Pod blokiem mozna to jeszcze sprawdzić bez czujnika zegarowego.
 Cały przód w góre, kręcisz kołami przednimi i patrzysz, które co jakiś czas blokuje/obciera (bo krzywa tarcza/piasta). Jeżeli objaw jest w tylko w jednym kole, to przekładasz tarcze stronami. Składasz auto, robisz pare hamowań az wszystko się ułoży i znowu zacznie bić na kierownicy.
 Auto w górę po raz drugi. Jak to samo koło blokuje/obciera, to w tym momencie wiesz, ze tu jest piasta nie halo
   Jak druga strona, to jednak tarcza jest krzywa i niewiadomo, czy montaż został spartolony, czy przyczyna jest inna.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Przemo3   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 45
 Dołączył: 28 Mar 2014
 Posty: 8
 Skąd: Boguszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Wrz 2014,  20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki za podpowiedź dziś zamieniłem tarcze miejscami i drgania niby są mniejsze ale zmierzyłem tarczę czujnikiem zegarowym i wyszło że lewa dość mocno bije zdjąłem tarczę z zmierzyłem piastę i było to samo gdzie z prawej strony wszystko mieści się w normie. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |