| 
		Mechaniczne kasowacze luzu - przerwy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Maj 2011,  20:40   Mechaniczne kasowacze luzu - przerwy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam . 
 
 
Jestem w przeddzień założenia mechanicznych kasowaczy luzu po regeneracji do mojego CVH . 
 
 
Dochodządo mnie sprzeczne dane odnośnie wartości jakie powinienem ustawić . Przyjąłęm dwie najprawdopodobniejsze wersje : 
 
 
1:  0.2 , 0.4 
 
 
2: 0.15 , 0,25 
 
 
Jest to w stanie ktoś zweryfikować, czy będe musiał sprawdzać na własnej skórze ? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MARIUSZ.B  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Maj 2011,  21:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               MARIUSZ,  - znam temat i tam także do końca nie było wyjaśnione jak to ma wyglądać    
 
 
Zobczymy , czy ktośsię odezwie , a jak nie , to będę kombinował sam . 
 
 
Dzięki za odpowiedź:) | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  00:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  | 2: 0.15 , 0,25  | 	  
 
Sprawidlowa wartosc... mozesz zabrac poprawke na zuzycie motoru do 0.2 i od 0.3mm | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luk-90  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2014
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: SuperS 
                  Silnik: ST 170 
                  Wiek: 35  Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2600 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  06:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A, ze się tak wtrące, może ktoś wyjaśnić co dają takie mechaniczne popychacze? W sensie jakie są wymierne korzyści? | 
             
						
				_________________ ==>  Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden   
 
 	  | Cytat: | 	 		  |  Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | 	   Tekst roku | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 acti357  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 35  Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  07:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mechaniczne lepiej sobie radzą na bardzo wysokich obrotach. W hydraulikach przepływ oleju robi się zbyt wolny i zwyczajnie nie spełniają swojej funkcji prawidłowo. | 
             
						
				_________________  Kolejna czarna i nudna XRka
 
 1,4EFi  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Nikuś  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`99 
                  Wersja: Family 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  07:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | luk-90 napisał/a: | 	 		  | co dają takie mechaniczne popychacze | 	  
 
 
 
mniej elementów do zepsucia się    
 
 
Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, mechaniczne to że nie ma się co w nich zepsuć, natomiast trzeba je regulować. Hydrauliczne właściwie są bezobsługowe, ale są skomplikowane konstrukcyjnie co powoduje ich wrażliwość na nieodpowiednie warunki, bodajże na problemy z olejem. No i przy problemach wymieniasz wszystkie, co pociąga po kieszeni... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  08:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | acti357 napisał/a: | 	 		  | Mechaniczne lepiej sobie radzą na bardzo wysokich obrotach. W hydraulikach przepływ oleju robi się zbyt wolny i zwyczajnie nie spełniają swojej funkcji prawidłowo. | 	  A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej? | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  08:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Im chyba chodzilo o to ze przeplyw oleju moze byc taki sam ale popychacze dostaja duzo czesciej "po glowie" i nie wydalaja   
 
Zolw co do luzu 0,4 - 0,45 ustawia sie w lublinie    | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  09:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JoeMix napisał/a: | 	 		  | A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej? | 	  nie, ale wzrasta temp oleju przez co robi sie rzadszy i "nie ma" siły do końca otworzyć zaworu lub otwarcie zaworu jest minimalnie krótsze - tz. zjawisko pływania zaworów) | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 acti357  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 35  Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  14:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej? | 	  
 
Miałem raczej na myśli pewną bezwładność oleju i tak jak napisał Lokmen, że zawór nie otworzy się przez to do końca. | 
             
						
				_________________  Kolejna czarna i nudna XRka
 
 1,4EFi  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Maj 2011,  15:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to temat wartości luzu mamy rozwiązany    
 
 
jeżeli chodzi o sensowność - hydrauliczne kasowacze w Wannie starczają na sezon . 
 
 
Pierwszym objawem zużycia jest to , że powyżej 6 tyś obr pod obciążeniem idzie jakby go ktoś za jaja trzymał 
 
 
Później dochodzi nierówna praca na wysokich obrotach 
 
 
A na końcu delikatne cykanie na wolnych . 
 
 
Wtedy wiem , że włąśnei stałem się lżejszy o pare stówek na kasowacze ( pytanie tylko w jakim tempie informacja mózg znajdzie ) 
 
 
Mam nadzieje , że mechanika zaoszczędzi mi tego typu przygód ( zobaczymy ) 
 
 
ps: CVH chyba nigdy nie był bezobsługowy . 
 
Bezawaryjny - owszem , ale nie bezobsługowy | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 acti357  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 35  Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2012,  09:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Również jestem w przeddzień założenia mechanicznych kasowaczy luzu do CVH i mam pytanie. Czy dźwigienki nie będą luźno latały przy podniesionych zaworach? | 
             
						
				_________________  Kolejna czarna i nudna XRka
 
 1,4EFi  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2012,  22:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a co to są podniesione zawory ? | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rkalitka  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: CL 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Roman 
                  Wiek: 39  Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2012,  22:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  | a co to są podniesione zawory ? | 	  
 
 
jak Ci spadną na ziemię i je podnosisz to wtedy są podniesione - co Ty nie wiesz o tym?? | 
             
						
				_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 brewa7  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Aleksander 
                  Wiek: 36  Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2012,  23:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | acti357 napisał/a: | 	 		  | Czy dźwigienki nie będą luźno latały przy podniesionych zaworach? | 	  
 
 
A w jaki sposób??
 
Z jednej strony będą naciskały na zawowy będące na sprężynach, a z drugiej będą przytrzymywane przez laski popychaczy, które są dociśnięte przez wałek rozrządu, więc chyba będą sztywno siedzieć. | 
             
						
				_________________ Była: MK3
 
Jest: P206
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Sty 2012,  23:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na tym chyba polega luz zaworowy, ze jest przerwa która daje miejsce na rozszerzalność termiczną materiału,,, czyli jest inna na zimnym i inna (lub wcale) na ciepłym,,, hydraulika w zamierzeniu ten problem maiła likwidować,,, jak wyszło wiadomo,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 acti357  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Imię: Wiktor 
                  Wiek: 35  Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2012,  10:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Żółwik Tuptuś napisał/a: | 	 		  | a co to są podniesione zawory ? | 	  
 
Może źle się wyraziłem, chodzi mi o moment w którym oba zawory są zamknięte.
 
 
brewa7, nie wiem czy zauważyłeś ale temat jest o silniku CVH, w którym nie ma lasek popychaczy jak w HCSie.
 
 
JoeMix, właśnie chodzi mi o to, że kiedy silnik jest zimny będzie występował ciągle mały luz. Dźwigienka przystosowana pod hydrauliki (gdzie praktycznie luz nie występuje) i przykręcona ze ściśniętym wcześniej popychaczem rusza się na boki.
 
Oto się rozchodzi, czy w czasie jazdy z mechanicznymi coś takiego nie wystąpi. | 
             
						
				_________________  Kolejna czarna i nudna XRka
 
 1,4EFi  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Sty 2012,  12:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak jak napisał Joe - ten luz nie to , że może , ale MUSI być i to nie jakiś , ttylko ściśle określony , ustawiany na zimnym silniku . 
 
W przypadku hydrauliki ,jej zadaniem jest kasowanie w każdej sytuacji luzu do zera , jak tego nie robi to jest do wymiany . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |