
|
[MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 20:13
|
|
|
JoeMix mylisz EDISa z kompem. Bidżejowi chodziło o sam moduł zapłonowy. Mk3 na monowtrysku ma EDISa (na ścianie grodziowej) i również ma EECIV. Modele z gaźnikiem nie miały EECIV, ale idisa miały (bo coś zapłonem jednak musi sterować) i to "coś" nazywało się między innymi ESC, lub ESCP1 lub ESC-H2 lub UESC - wszystko zalezy z kiedy była ta fiesta i pewnie jaki humor miał ktoś z forda w danym momencie. W linku są schematy do silników z gaźnikiem: http://jackrzec.republika..._mod_gaznik.jpg
Inna sprawa że nazwa EECIV wcale nie oznacza kompa dla monowtrysku, tylko w ogóle generację tego kompa - EFI też miało EECIV i np w Mondeo Mk1 też był EECIV. Następną generacją był EECV (ale ten miał 2 razy więcej kabli - chyba 104) i był dostępny we fieście mk4 i wyżej nawet w starym (konstrukcyjnie) silniku 1,3 (już EFI wtedy). Różnica polegała głównie na tym, że EDISa przenieśli do EEC i nie było go przy EECV jako osobnego modułu. Nie wiem czasem czy Mk3 Futury 1,6 16V z końca produkcji nie miały już EECV, bo ja w nich jakoś edisa nie widziałem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 00:07
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Nie wiem czasem czy Mk3 Futury 1,6 16V z końca produkcji nie miały już EECV, bo ja w nich jakoś edisa nie widziałem. |
jeśli chodzi o EDISA u mnie go nie ma na ścianie grodziowej i mam fieste classic 1,1i więc nie tylko futurka,
pozdro!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 18:19
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | jeśli chodzi o EDISA u mnie go nie ma na ścianie grodziowej i mam fieste classic 1,1i więc nie tylko futurka,
pozdro!! | Bo masz juz wynalazek wyprodukowany po oficjalnym zakończeniu produkscji mk3 w którym wszystko może być. Ja ma jedną fiestę z września 95 (czyli z ostatniego miesiąca produkcji) i ma EDISa. Swoją drogą, to jesli to nie tajemnica to podaj VIN, bo z chęcią bym sprawdził schemat tej fiesty. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 22:07
|
|
|
jackrzec, jasne prosze VIN VS6BXXWPFBTK32297 , Dzidzia też sprawdzał
Fiesta 89/94, Valencia 1.1L OHV CFI NA I4 G, Niebieski Ontario 93
Numer VIN: VS6BXXWPFBTK32297
Główne funkcje
Data produkcji: 18.06.1996
Model pojazdu: Fiesta 89/94
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: C
Silnik: Valencia 1.1L OHV CFI NA I4 G
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.06
Norma emisji spalin: Emisja 83 Usa Benzyna/Usa Diesel
Klimatyzacja: Bez Układu Klimatyzacji
Obszar: (+)"D"
Lakier: Niebieski Ontario 93
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Midnight B-C (CB) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tommur


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 52 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Sty 2011, 13:37
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zworę się zdejmuje jak leje się do 1,1 paliwo gorszej jakości niż zalecane np. E91,,, |
Odświeżam kotleta, ale właśnie grzebiemy z tymi nieszczęsnymi obrotami u trzeciego. I nie mogę namierzyć złącza liczby oktanów. Bo chcę sprawdzić jego kabelki (a nie chcę rozcinać całej wiązki z izolacji). Ktoś wie , wktórym miejscu w CVH 1,6 on jest. Jakieś zdjęcie chociaż okolicy gdzie go szukać?
Będę wdzięczny za pomoc |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|