Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
24 Lip 2007, 08:11
Jak zacząć ?
Autor Wiadomość
Thomas
[Usunięty]

Wysłany: 6 Paź 2004, 21:11   Jak zacząć ?

Witam...
Jak zacząć? To pytanie kieruje do kolegów, którzy juz startują w imprezach spostowych. Chętnie wziąłbym udział w jakiś rajdach czy wyścigach. Nie mam jednak pojęcia co i jak? Nie wiem czy podołam z umiejątnościami i czy auto wytrzyma? No i jeszcze w jakiej klasie bym startowal mając 1,4? Sądzę, że krotki opis i regóły zainteresowały by wielu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Mar 2011, 21:19, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 6 Paź 2004, 22:07   

Ok, a wiec jesli chcesz sprawdzic jakim jestes kierowca badz nauczyc sie czegos badz tez poczuc emocje rywalizacji to polecam tzw. KJS-y. Nazwa wziela sie os Konkursowa Jazda Samochodem badz Samochodowa. To pierwszu krok do prawdziwych rajdow ale rowniez wielu zawodnikow jezdzi kjsy ladnych kilka lat czerpiac z tego przyjemnosc, nie majac budzetu np na Puchar PZMOT. Jak zaczac?? Bardzo proste. Wchodzisz na stronke najblizszego tobie automobilklubu badz na portale rajdowe i szukasz imprez amatorskich w Twoim okregu. Co do wyposazenia to wymagana jest zaloga (kierowca i pilot- pilot musi miec chyba skonczone 16 lat), sprawny samochod z waznym przegladem, ubezpieczeniemOC i NW. Z dodatkowego wyposazenia trzeba miec apteczke i 2 kaski. Kiedys jezdzilo sie nawet w kaskach budowlanych badz rowerowych. Obecnmie coraz wiekszy nacisk kladzie sie na to by to bnyly kaski przynajmniej motocyklowe.
Ok wiec sprzet bysmy juz mieli. Teraz zgloszenie i sam start. Jesli juz znajdziesz info o kjsie to najwazniejsza sprawa bedzie zgloszenie. Czesto0 mozna wypelnic zgloszenie i poslac je mailem, jesli nie to zglaszac sie mozna w dzien imprezy w biurze rajdu. UWAGA! trzeba dobrze sprawdzic godzione zamkniecia listy zgloszen zeby nie wrocic za szybko do domu heheh.
Po oddaniu zgloszenia i wplaceniu wpisowego dostaniesz komplet dokumentow. Wsrod nich znajdziesz: Regulamin imprezy, gdzie zawarte beda wszystkie niezbedne informacje, jak np interesujacy cie podzial na klasy. Jesli masz 1,4 to bedziesz jezdzil najprawdopodobniej w klasie do 1400 badz do 1600. Oprocz regulaminu beda numery startowe, ksiazka drogowa i tzw itinerer.
Numery kleimy w wyznaczonych miejscach ( patrz regulamin). Kleimy rowniez jesli takowe dostaniemy reklamy sponsora rajdu.
Itinerer to nic innego jak notatki nawigacyjne. Wedlug nich trafisz na kolejne proby czasowe. Zawiera on tez rysunki samych prob. Jesli masz problemy z jego zrozumieniem nie krepuj sie pytac czlonkow innych zalog. Zawodnicy bardziej doswiadczeni chetnie sluza pomoca i powinni ci ww\szystko wyjasnic.
Najwazniejszy dokument to ksiazka drogowa. Zgubienie ksiazki drogowej skutkuje wykluczeniem z imprezy!!!
A w ksiazce wpisywane sa czasy pokonania poszczegolnych prob czasowych, ewentualne kary np za potracenie pacholka czy falstart i czasy wjazdu na PKC-e.
PKC to nic innego jak Punkt Kontroli Czasu. Na poszczegolne proby czasowe dojezdzamy normalnymi drogami w normalnym ruchu drogowym. Obowiazuja nas wiec przepisy ruchu drogowego. Te odcinki to tzw, "dojazdowki". Na kazda dojazdowke mamy scisle okreslona ilosc czasu. Np Start do rajdu mamy wyznaczony na 11.15. Punktualnie o tym czasie wjezdzamy na PKC1. (na kazdym PKCu jest zegar wg ktorego musimy wjezdzac). Dojazdowka na probe nr1 ma 10 km i mamy na nia 20 minut. Tak wiec gdy podjezdzamy do PKC nr2 i jest godzina wczesniejsza niz 11,35 to stajemy grzecznie przed tablica i czekamy na nasza minute wjazdu. Z reszta przed PKCami przewaznie sa kolejki oczekujacych na swoj wjazd bo dojazdowki sa tak policzone zeby nie trzebabylo na nich szalec.
Kurde ale sie rozpisalem. Jesli macie jakies pytania odnosnie samych prob badz jakichs szczegolow do tego co juz napisalem to pytajcie. Jesli chodzi o regulamin kjs to jest on standardowy i na kazdej imprezie obowiazuje taki sam, uzupelniany jedynie o regulamin uzupelniajacy. Tak wiec z regulaminem KJS mozna sie zapoznac na spokojnie np na stronie www.jarekbaran.pl , badz www.pzm.pl
Pozdrawiam
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Fred
[Usunięty]

Wysłany: 6 Paź 2004, 22:51   

No tak ale czy jest jakies rtozróznienie moze czy diesel czy benza?? Bo ja ze swoim 1.8D jakbym chciał spróbować to i raczej cięzko bedzie w klasie do 1800 bo mam jedyne 60 kucy
 
 
Thomas
[Usunięty]

Wysłany: 6 Paź 2004, 23:50   

Witam...
Dzięki za info, ale pozwól, że zapytam czy w jakiś specjalny sposób należy przygotwać auto i co jakczęściej jast na tych "OS-ach"
Pozdrawiam
 
 
2pet
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2004, 08:55   

Fred napisał/a:
No tak ale czy jest jakies rtozróznienie moze czy diesel czy benza?? Bo ja ze swoim 1.8D jakbym chciał spróbować to i raczej cięzko bedzie w klasie do 1800 bo mam jedyne 60 kucy


No właśnie a jak ma sie to wszystko do naszych kochanych dieselków????

AJ... bedzie ja to troche zdrowia kosztowało...
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 7 Paź 2004, 09:02   

Fred nie ma niestety rozroznienia. Pojemnosc to pojemnosc przynajmniej wg przepisow. Jesli masz 1800 to jezdzisz w klasie powyzej 1600, czyli z wszystkim co ma pojemnosc przeliczenoiwa od 1601 do nieskonczonosci hehehe. Pojemnosc przeliczenoiwa to albo normalna pojemnosc z dowodu rejestracyjnego albo jesli masz turbo to liczysz tak:
benzyniak - pojemnosc z dowodu razy wspolczynnik 1,7
diesel - pojemnosc z dowodu razy 1,5.
Co do przygotoewania to z czystym sercem powiem tak. Najwazniejsze sa 3 rzeczy. Ze wzgledu na to ze na takich imprezach jest dosc duzo "krecenia sie wokol pacholkow Dobrze jest miec twardszy zawias zeby auto az tak nie przechylalo sie. Po drugie reczny musi(!) byc igla. Inaczej nie bedziecie mieli zbyt duzo przyjemnosci z jazdy. Chyba ze u was sa imprezy robione na niby oesy ze caly czas jedzie sie do przodu bez nawrotow ciasnych ale to ciagle rzadkosc. Po trzecie na tych imprezkach bardzo cierpia oponki wiec moze warto sie zastanowic nad jakims tanim kompletem uzywek specjalnie na KJSy. Ale to juz wasz wybor. Ok jesli sa kolejne pytanka - czekam ;)
Pozdrowionka
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Mad Max
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2004, 14:33   

Moja rada co do przygotowania autka jeżeli chcemy zacząc przygodę ze startami.
Autko w pełni cywilne na początek w zupełności wystarczy. Ważne aby było sprawne i nas na pierwszej próbie nie zawiodło. Jak przygotować... Przed startem posprawdzajmy stan wszystkich płynów, ciśnienie w oponach (moja propozycja to ok. 2,3) no i posprzątać w autku :lol: Wywalić wszystkie zbędne rzeczy żeby nic nie latało po bagażniku, a zwłaszcza kabinie (żeby np. butelka z wodą nie wpadła pod pedał hamulca...)Wywalić dywaniki jeżeli są bo lubią zwinąć się pod pedały. W bagażniku to co zostanie musi być dobrze przymocowane. Warto też umyć szyby, lusterka. Ważne aby sprawdzić koło zapasowe, czy jest napompowane :!: i czy mocowanie da się szybko i bez problemów odkręcić (dotyczy to głównie zapasów wożonych w koszu pod bagażnikiem). Qzyn troszkę straszy odnośnie opon :lol: nie martwcie się nie zniknie bieżnik po jednym KJS. Ale polecam na początek jazdę na stalowych felgach... No i ubiór też ważna rzecz. Napewno troszke potów będzie, a i czasami przyjdzie czas na szybką zmianę koła w ulewie na błocie :wink: czy jakaś naprawa drobnej awari. Tak więc na luzie, komfortowo i żeby nie było żal jak się ubabrają...
Co do modyfikacji auta... Jeżeli ktoś zacznie cywilem to w miarę startów będzie wiedział czy ta zabawa jest dla niego i czy warto inwestować w autko. Jeżeli tak to z każdym startem będzie wiedział coraz więcej o tym czego będzie potrzebował i co zmienić w autku aby wyniki były coraz lepsze...
Jako literaturę polecam stronę www.rajdy.hoga.pl
 
 
herrkam 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 45
Dołączył: 24 Sie 2004
Posty: 76
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 7 Paź 2004, 16:03   

Jako początkujący, ale napalony, obiecuję że napiszę wspomnienia z mojego pierwszego startu amatorskiego. Moja rally bedzie przygotowana jak auto grupy N czyli bedzie klatka, żadnych tapicerek, dwa kubły i pasy szelkowe. Na tą chwilę żadnych modyfikacji zawiasu, silnika i hamulców (no może płyn lepszy). Może wystapię pierwszy raz w Gorzowie 24.10.
A i tak nawiasem to szukam także pilota, mam kilka opcji, ale jeżeli ktoś jest chętny to proszę sie zgłaszać. Wkrótce zdjęcia gotowej RALLY jeszcze przed startami bo potem może tak ładnie nie wyglądać.... :twisted:
mój zespół będzie nazywał się "team RS" (od rs fordowego i od rally schnug- firmy w której pracuję i będzie mnie troszkę sponsorować) opracowałem fajne logo może do rajdowej części FKP się przyjmie :P jak będe mial skana to zaprezentuję.
No i oczywiście logo FKP na RALLY także będzie......
pozdro

PS QUZYN MADMAX jak to jest z przepisem że żadna klapa nie może być zamknięta na klucz, wymontować zamek z tylniej??
_________________
FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
MK1 rulessss
 
 
 
Mad Max
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2004, 16:32   

:arrow: herrkam
Oznacza to, iż wszystkie zamki (drzwi, klapy) były w pozycji "otwarte". Podyktowane to jest bezpieczeństwem, aby pomoc mogła dostać się każdą możliwą drogą jak za mocno przydzwonisz :lol:
Generalnie zaleca się, aby klapy były mocowane na zapinki (w escorcie nie miałem zamków ani przodu ani tyłu a w Racingu nie mam przodu...)
Ja radzę wymontować Ci zamek przedniej klapy (mocowana tylko na zapinki), tył jak wolisz może być lub nie...
 
 
Gość

Wysłany: 7 Paź 2004, 16:36   

:arrow: MADMAX no właśnie przodem sie nie dostaną czyli w sumie może być ten zamek ale tylnia bez kluczyka jest nie do otworzenia, z kolei jak tył zamkniemy tylko na ekspandery to może latać na dziurach.....
sprawdzali ci kiedys zamkniecie tyłu w mk2 też jest na klucz??
pozdro
 
 
Mad Max
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2004, 16:51   

:arrow: gość? czy herrkam :lol:
Co do przodu to dostać się nie dostaną ale zawsze coś z komory mogą wydłubać. Na czas po za zawodami zakłada się na jedna zapinkę małą kłódkę i co by nie latała podczas jazdy zaklejasz ją kawałkiem taśmy (patent sprawdzony i dział) :wink:
Co do tyłu to w mojej mogę zamek ustawić w "on" i "off". Jak założę zapinki z tyłu to wogóle wywalę zamek i rygiel (lżejsze autko :lol: )
Jeżeli nie da się ustawić zamka na "on" no to pozostaje demontaż chociaż na czas zawodów...
I faktycznie jeżeli tył będzie wyłącznie na zapinki sprężynowe to będzie latał (miałem to w escorcie) ale mi to szczególnie nie przeszkadzało...
Można zastosować zamknięcia "gumowe" Na coś takiego jest zamontowana osłona silnika w kabinie Żuka czy starszych traktorach. :arrow: http://www.rajdy.hoga.pl/sklepy/rako/default.asp pierwsza pozycja...
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 7 Paź 2004, 22:04   

Eee ale tutaj weszlismy powolutku w zakres przepisow przynajmniej pucharu pzmot. W kjsach nie ma wymogu otwartych zamkow. Herrkam przy predkosciach na kjsach plyn seryjny spokojniutko wystarczy. Jak juz to lepiej dozbieraj i klocki sobie lepsze kup ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 12:03   

jedynym wymogiem techniczym auta do KJS jest WAŻNY przegląd okresowy + dodatkowo apteczka i (to jest ważne) wykupione NW. pilot musi mieć 17 lat. a co do samej jazdy to najważniejszy jest ręczny. nie ma co sie zrażać do poczatkowych niepowodzen. na pewno pierwsze 2 - 3 starty bedziecie łapali kupe taryf (pomyłka przy przejeździe trasy - np słupek ominiety nie z tej strony). to normalka. z czasem wypracujecie dobry opis i nie bedzie problemow.

P.S.
dodam jeszcze, ze nie każdy "potrafi" jezdzic KJSy. tzn niektorzy (np ja) nie mają umiejetnosci odnalezienia sie w gąszczu słupków. mozna byc dobrym driverem i nie robic wynikow w KJSach, wlasnie z tego powodu (znam kilka takich przypadkow :) ) dlatego wazne jest wypracowanie dobrego opisu i dobrze orientujący sie pilot
 
 
Mad Max
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 12:53   

Jednym słowem najlepiej zorientować się w najbliższym Automobilklubie, popytać o regulamin, np. u nas pilot może mieć 16 lat...
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 10 Paź 2004, 14:12   

to widac Wasz klub olał zarządzenia PZMotu :P bo od tego roku pilot powinien miec 17:) a klas ile macie? 4 czy 5?
 
 
czinuk
[Usunięty]

Wysłany: 3 Sty 2005, 16:11   

niezle opisane milo sie zastanowic nad startem , pozdro. :D
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sty 2005, 15:11   

dla tych osób co nie przepadają za tzw. "kręceniem sie wokół trzepaka" (czy jazdy wkoło pachołków alternatywą są wszelkiego rodzaju imprezy typu super sprint, rally sprint, os sprint (różnie się je nazywa). Osobiście wole wydać kase na taką własnie impreze bo na nich można sie wyszaleć. Jest tylko jeden minus- jak ktoś przeceni możliwości swoje i swojego autka to może zaliczyć niejedno drzewko :) bo prędkości na prostych dochodzą nawet do 150km/h pozdro
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sty 2005, 17:37   

adi08 napisał/a:
dla tych osób co nie przepadają za tzw. "kręceniem sie wokół trzepaka" (czy jazdy wkoło pachołków alternatywą są wszelkiego rodzaju imprezy typu super sprint, rally sprint, os sprint (różnie się je nazywa). Osobiście wole wydać kase na taką własnie impreze bo na nich można sie wyszaleć. Jest tylko jeden minus- jak ktoś przeceni możliwości swoje i swojego autka to może zaliczyć niejedno drzewko :) bo prędkości na prostych dochodzą nawet do 150km/h pozdro


tylko, ze najczesciej w tego typu imprezach wymagana juz jest licencja krajowa, klatka i rajdowe fotele + pasy 4 punktowe... i bardzo dobrze! przypomne tylko, ze calkiem niedawno w Nowym Miescie Lubawskim na takiej wlasnie imprezie doszlo do wypadku w którym zginął Mirek Ciunel (kilkanascie razy startowal jako pilot w RSMP, ale z innym kierowca). w tym przypadku nie pomogla ani klatka, ani homologowane kaski. :cry:
Dlatego dla poczatkujących zdecydowanie polecam KJSy... mozna sie przekonać, ze nie jestesmy takimi dobrymi driverami jak sie wydawalo i jeszcze spooro nauki przed nami :wink:
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sty 2005, 20:01   

pablonas: startowałem już w kilku tego tylu imprezach i pierwszy raz słysze żeby trzeba było posiadać wyposażenie rajdowe (klatka itd), te imprezy najczęściej oparte sa na ramowym regulaminie KJS więc z dodatkowego wyposażenia wymagane są tylko kaski. Zgodzić sie z Tobą że lepiej na debiut wybrać sobie inną impreze, bo niekiedy jest naprawde niebezpiecznie!!! pozdro
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sty 2005, 20:43   

zobaczymy jak bedzie w tym roku. rallysprinty zostaly wymyslone jako 3 liga - dla tych co nie mają kasiory na PPZM a chca pojezdzic po normalnych oesach - oczywiscie sporo krótszych. wiem, ze byly organizowane imprezy tego typu i bez wymogów, ale obawiam sie ze w tym sezonie ich juz nie bedzie. za duzo wypadków. pozatym zaden organizator nie pusci juz na taką impreze autek bez klatek (chocby i "garażowych") chyba, ze jest niespełna rozumu i chce isc siedziec w razie dzwona. w olsztynie w ubieglym roku dosc glosno mowilo sie o tej 3 lidze podobnie jak teraz mowi sie, ze takich imprez nie bedzie. widzicie ja sie z tym troche zgadzam (znaczy z tymi wymogami). kurcze w 2003 roku w brodnicy byl glosny KJS organizowany od kilku lat na ktorym proby szly po szutrowych drogach. nie byly dlugie ale chlopaki sportingami BEZ klatek latali po 150. w tym roku (2 tygodnie po wypadku w nowym miescie) znowu byly takie proby, ale juz z szykanami z pachołków. mimo to my sportingiem(po PPZMowym, z klatka, itd) przekraczalismy 120km/h, a znajomy pugiem 205 1.9 gti mial ponad 160. wszystko fajnie, kazdy lubi se tak pojezdzic ale w razie dzwona to naprawde nie ma co zbierac. a trzeba spojrzec prawdzie w oczy. nasze (w sensie poczatkujacy "rajdowcy") umiejetnosci pozostawiają sporo do życzenia. doskonale zdaje sobie sprawe, ze nie nauczymy sie szybko jezdzic wokół słupków, i dlatego uwazam, ze na KJSach nie powinno sie przekraczac 80 km/h
ALE zeby nie byc takim pesymistą. dla tych co chca se szybko pojezdzic proponuje zakupić richard burns rally. wtedy wyjda na jaw braki w umiejetnosciach ale w przypadku dzwona (a na poczatku ich bedzie duzo- gwarantuje) nie skonczycie w szpitalu :) naprawde zdecydowanie polecam. pierwszy SYMULATOR jazdy rajdowym samochodem (colin jest dla dzieciaków. wierzcie mi)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 30 4 Mar 2018, 07:07
Kurp
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.