Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.8 TDDI kręci ale nie odpala
Autor Wiadomość
Jędruś 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Jędrzej
Wiek: 20
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Szczecin

Wysłany: 6 Lut 2018, 18:14   1.8 TDDI kręci ale nie odpala

A więc tak, wczoraj kupiłem Fiestę z 2001r z 75 konnym tddi, wczoraj w sumie do niczego zastrzeżeń nie miałem, przyjechałem do domu prawie 40km, gasiłem i odpalałem parę razy bo po drodze zajeżdżałem w parę miejsc. Wróciłem i zostawiłem, w nocy było ok. -4*C, teraz koło 16 gdy miałem potrzebę pojechać pierwszy raz, około -2 więc raczej dalej nic konkretnego. Na samym początku świeciły się kontrolki, radio, światła (tylko postojówki mi się świecą) ale po przekręceniu kluczyka w celu rozruchu - nic się nie działo, kaplica, nie było słychać nawet próby działania rozrusznika.
Po jakichś 40 minutach wróciłem z powrotem, znów podgrzałem parę razy (świece żarowe były wymieniane 23.09.17) i nagle zaczęła kręcić, lecz zaskoczyć nie chciała.
Tyle co pod domem byłem wstanie zrobić to no co, odłączyć podłączyć klemy, sprawdzić akumulator: 12.44V
Może to być przyczyna np immobilizera? Że nie tyle co odcina sam prąd, a paliwo? Czy może jakieś frajerskie paliwo, w zbiorniku było niecałe 10 litrów, ja dotankowałem jakieś groszowe sprawy, chyba z 30zł na tym Circle, na dystrybutorze było napisane, że do 3 czy 4% dalej. Ktoś coś ma jakieś pomysły?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5546
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Lut 2018, 22:55   

Jak masz minus, zwłaszcza duży (a wczoraj/dziś bywało miejscami minus "naście" stopni), to spodziewaj się problemów. Stary filtr paliwa, kijowe paliwo, mało paliwa - wszystko może mieć wpływ.
Generalnie rozrusznik powinien kręcić, a jak masz gdzieś problem w temacie ropy, to najwyżej nie odpali, a u Ciebie to była głucha cisza. Może rozrusznik klęka? Ciężko powiedzieć.

Spróbuj toto odpalić, dolej ropy pod korek, wymień filtr paliwa, odpowietrz. Jeśli to nic poważnego, to problem z zapalaniem minie (mowa o kręcącym rozruszniku).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jędruś 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Jędrzej
Wiek: 20
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Szczecin

Wysłany: 6 Lut 2018, 23:18   

Dzisiaj też wyjąłem z jednego kluczyka ten taki czopek z immobilizera, zdjąłem tą pętlę co jest wokół stacyjki i trzymając ręką ten czopek w pętli nie było już mowy o głuchej ciszy, co prawda kręcił jakby bez końca, ale no przynajmniej coś się odzywał.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5546
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Lut 2018, 23:20   

Nie powinieneś tak kręcić długo, bo możesz pompę zatrzeć. Weź się za filtr i dolej paliwa. Chyba że chcesz niedługo dokładać może nawet drugie tyle za naprawę pompy, coś dał za auto.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jędruś 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Jędrzej
Wiek: 20
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Szczecin

Wysłany: 6 Lut 2018, 23:23   

Nie no na tyle myślę bezpiecznie z głową to robiłem bo sam przez każdą chwilę takiego bezsensownego kręcenia myślałem o pompie v:
 
 
Jędruś 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Jędrzej
Wiek: 20
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 23
Skąd: Szczecin

Wysłany: 9 Lut 2018, 18:41   

Dobra, podładowałem akumulator i dziś rano gdy jechałem do szkoły na 9tą - odpalił, miał jakiś tam mały problem, ale no stał od poniedziałku przez non stop od -1 do -9 stopni, więc idzie to wybaczyć. Natomiast gdy wracałem ze szkoły odpalił już normalnie bez problemu. Noo, prawie... Po przekręceniu kluczyka niestety jest kaplica, chyba, że w tą pętle od immobilizera wsadze tą pastylkę z kluczyka od immo, lub chociażby drugi kluczyk tak jak robiłem to rano i po szkole. Po czyjej stronie to może leżeć wina? Pętli, pastylki z kluczyka, czegoś innego w samochodzie? Ktoś jakieś pomysły?
 
 
dirty.73 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 124
Skąd: Lubań
Wysłany: 9 Lut 2018, 19:11   

a myślałeś o kostce stacyjki?jak nie odpala,to daj kluczyk w pozycje ,jak do odpalania,do samego końca i w tej pozycji poruszaj nim na boki,góra dół(ale trzymaj cały czas jakbyś odpalał)
_________________
dziadkowozy.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Kręci ale nie odpala
Nagle zgasła
Dario311 Elektryka silnika 11 10 Gru 2017, 19:39
Dario311
Brak nowych postów [MK4] Kręci ale nie odpala
Gość Mechanika 6 17 Lis 2010, 20:11
diodalodz
Brak nowych postów [MK3] Kręci ale nie odpala
Kolin Mechanika 9 19 Cze 2006, 22:57
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.