Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

MK5 - 1.8di - Problem z czujnikiem temperatury cieczy i ogrz
Autor Wiadomość
czuczu1024 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 33
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Świecie
Wysłany: 14 Gru 2015, 00:24   MK5 - 1.8di - Problem z czujnikiem temperatury cieczy i ogrz

Witam,
Mam dwa problemy:
1)
Auto potrafi się odpalić z włączonym na całą parę wentylatorem, ma wtedy 0 przecinek nic mocy, ale wyłączenie i włączenie stacyjki kasuje problem. Gdy wentylator zaskoczy podczas jazdy to spada również moc, a ponadto wskaźnik temperatury na desce odchyla się w lewo o jakieś 20-30 stopni. Wyczytałem na forum, że to prawie napewno czujnik temperatury cieczy, ale nie mogę gnoja znaleźć, jeżeli odpowiedź już padła w którymś z wątków proszę nie opieprzać tylko podesłać linka, byćmoże jestem ślepy.
2)
Problem drugi to ogrzewanie, którego nie ma. A przepraszam, czasem gdy zapuszczę wentylator dopiero na mocno rozgrzanym silniku to dmuchnie przez 30 sekund czymś w stylu ciepła. Układ przepłukany, drożny, wymieniony cały panel sterujący, mechanik stwierdził, że nagrzewnica do wymieny, a ja mu po problemach z układem hamulcowym nie wierzę już w nic.

Pytania:
1) Czy te dwa problemy mogą być połączone?
2) Czy nagrzewnica może być uszkodzona nawet jak jest drożna, bo tak stwierdził mój mechanik, a mi się wydaje, że jest to na tyle proste urządzenie, że jak jest drożne to "coś" powinno grzać?
3) Czy znacie mechanika który zna się na fiestach z kujawsko-pomorskiego, bo mam dość słuchania, że mam chińskie auto na którym oni się nie znają...?
4) Jak ktoś podrzuci fotkę lokalizacji czujnika to ma duże piwo pocztą (w puszce bo butelkę potłuką).

Pozdrawiam i proszę opieprzać i instruować co zrobić jak źle skomponowałem posta, ale nie banować, bo synka mrożę w tej naszej małej zamrażareczce...
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5576
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Gru 2015, 18:26   MK5 - 1.8di - Problem z czujnikiem temperatury cieczy i ogrz

Ad.1
Najpewniej padło, ale zamiast chłostać, po prostu powiem, że znajduje się z boku silnika, po przeciwnej stronie niż rozrząd. :) Wtyczka do niego znajduje się koło pompy podciśnienia - jak pójdziesz po kablu, to do niego dojdziesz.

Ad.2
Jest temat o ogrzewaniu, ale tu masz problem zbiorczy, więc nie będę Cię spuszczał na drzewo ;)
Wg mnie problemy trzeba eliminować po kolei. Pierw sprawdź czujnik (może ma uszkodzony przewód czy coś), a potem go najwyżej wymień.

Dalej - zimno w środku. Pierwsza rzecz - czy płyn krąży. Mówisz, że układ jest drożny, ale gdyby tak było, to ciepłe powietrze by nie wiało przez chwilę.
Ja bym zaczął "od dupy strony" - chłodniczka olej/woda. To jest to ustrojstwo, do którego idzie wąż wychodzący z zaworu nagrzewnicy, a potem wylot z chłodniczki leci do trójnika znajdującego się zaraz za wylotem z dolnej części zbiornika wyrównawczego. Rozpinasz wąż przy trójniku, rozpinasz wąż wchodzący do chłodniczki i robisz obejście - wylot z zaworu nagrzewnicy wpinasz do trójnika. Jak silnik się trochę nagrzeje i mając lekko wciśnięty gaz (pompa wody musi pracować odrobinę szybciej), w środku zaczyna się robić ciepło/gorąco, to masz chłodniczkę do wymiany. Ten element często się całkowicie (lub prawie całkowicie) zatyka, więc płyn praktycznie nie krąży, z automatu więc w środku jest zimno, nawet jeśli zawór z nagrzewnicą są sprawne. Uprzedzając ew. pytanie - da się jeździć z odpiętą chłodniczką, także nie trzeba się stresować, że trzeba wymieniać już, teraz, w tej chwili.a

Jeśli po ominięciu chłodniczki sytuacja się nie poprawia, to masz problem z zaworem lub samą nagrzewnicą. Czy to zawór, czy może nagrzewnica, sprawdzisz spinając węże na krótko jakąś rurką.


Odpowiedzi:
1) Mogą, aczkolwiek sytuacja, w której mały obieg nie działa prawidłowo praktycznie w ogóle i miałoby to związek z dużym obiegiem, występowała by tylko wtedy, gdyby termostat zablokował się w pozycji otwartej. A gdyby tak było, to nie występowałby taki efekt, że przez chwilę podmucha ciepłe, a potem z powrotem zima. Na to raczej wskazuje zapchany/zablokowany układ (zwłaszcza chłodniczka oleju).

2) Nagrzewnica będzie drożna lub nie. Niby są stany pośrednie, ale musiałbyś mieć niezły gnój w układzie chłodzenia, żeby się pozatykała tak, że ledwo, ledwo przepuszcza. Zjawisko bardzo rzadko spotykane. Możliwe, jeśli auto jeździło gdzieś w Hiszpanii albo innym ciepłym kraju i zamiast być zalewane płynem chłodniczym, miało w układzie kranówę. Sprawdzenie drożności nagrzewnicy jest dość proste. Rozpinasz prawy wąż za zaworem, czyścisz go trochę i po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, zwyczajnie w niego dmuchasz. Jak będziesz w stanie dmuchnąć, to masz drożną. Jak oczy przejdą krwią, majtki brązem, a powietrze z płuc nadal ujścia nie znajdzie, to masz nagrzewnicę zapchaną na amen. Osobiście jednak nie podejrzewałbym, że ten element jest winny.

4) Jak nie będziesz umiał znaleźć wtyczki/czujnika, daj znać. Machnę Ci zdjęcie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
czuczu1024 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 33
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Świecie
Wysłany: 14 Gru 2015, 20:38   MK5 - 1.8di - Problem z czujnikiem temperatury cieczy i ogrz

Dzięki wielkie za wyrozumiałość i detaliczną odpowiedź. Jak po takim instruktarzu nie ogarnę tematu to żona mnie śmiechem chyba zabije:):) Dam znać jak poszło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK7] Problemy z czujnikiem temperatury zewnętrznej
pooley Elektryka 5 8 Lis 2010, 23:46
pooley
Brak nowych postów Wskaźnik temperatury cieczy
Gość Elektryka 6 2 Wrz 2005, 10:59
luby-
Brak nowych postów Czujniki temperatury cieczy i powietrza.
murgrabia Elektryka silnika 0 14 Lis 2018, 17:41
murgrabia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.