| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2015,  19:46   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. NICK: McLfan 2. IMIĘ: Arkadiusz
 3. MODEL: Ford Fiesta
 4. WERSJA: Xr2i
 5. ROCZNIK: MK3, 90r.
 6. SILNIK: 1,6 8V
 7. OPIS AUTA: Jest to już, po długim wyczekiwaniu, byłe auto a1topgear'a. Temat wałkowany od kwietnia w końcu, wczoraj, udało się zamknąć. Po prawie 2,5 roku od przykrych wydarzeń z moją Czerwoną, przez które bujałem się kundlozą 1,1, której nawet nie było sensu przedstawiać oraz Mondkiem mk1, który zostaje ze mną do jazdy na co dzień, znów wracam w XRkowe progi. Brak mi tego było.
 
 8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
 a. wizualne: brak
 b. mechaniczne: odświeżenie niemal wszystkiego (za dużo by pisać, za dużo nie pamiętam
  ) przed sprzedażą przez Adama, za co wielkie dzięki!   c. audio: brak
 d. inne: brak
 
 9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 a. wizualne: Czego można chcieć więcej? Chyba tylko od-kozić ją i będzie malinka.
  Oczywiście auto pojedzie do kolegi na pieszczoty lakieru, ale wcześniej... b. mechaniczne: ... w ruch pójdzie kątówka i migomat. Dziura w podłodze przy lewym progu oraz prawy próg. To trzeba odciąć i zamienić na zdrowe. Trzeba się też zająć klapą bagażnika przy wycieraczce oraz dolnych mocowaniach lotki- szybko, póki nie wygląda to źle. Będą to zapewne pierwsze prace przy aucie (chyba, że coś się wysra wcześniej   :ford:   ). Potem trzeba będzie zajrzeć pod czapkę. Trochę niebieskich bąków związanych z drugim cylindrem (kompresja 12, 10, 12, 12).
 c. audio: Krótka piłka. Jestem konserwatystą, więc głośniki pozostają takie, jakie są. Do nich muszę upolować jakiegoś Fordowskiego kaseciaka z początku lat 90-tych.
   d. inne: Albo Recaro, albo się szarpnę na kubeł i szelki dla siebie, bo te Xrkowe fotele, to się nawet do obierania ziemniaków nie nadają. A inną sprawą jest to, że są wysokie i w połączeniu mojego wzrostu, przy nierównościach drogi potrafię głową walnąć w krawędź szybra.
 
 10. FOTKI AUTA
 
                |  
				| _________________ Fiesta 1,3i Calypso
 Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 Fiesta 1,6i 8V XR2i
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez McLfan 12 Paź 2015,  19:54, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2015,  19:50   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajnie widzieć, że są jeszcze ładne XR-ki na naszym podwórku   Powodzenia z nią !
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Freeman   Moderator
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`89
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Sławek
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Kwi 2007
 Posty: 3513
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Paź 2015,  21:33   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajnie się prezentuje. Dbaj po to już rzadkość na drogach. |  
				| _________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
 Fiesta Klub Polska na YouTube
 Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
 Pochwal się swoim autem
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | brodaty33   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: C
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 26 Sty 2015
 Posty: 127
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2015,  11:50   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Świetna Fiesta! Nic tylko dbać  powodzonka |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | profi   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: S
 Silnik: 1.1/53KM
 Imię: Paweł
 Wiek: 34
 Dołączył: 03 Paź 2008
 Posty: 391
 Skąd: Opole/ Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2015,  12:09   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | No w końcu   Muszę ją obadać w weekend
   |  
				| _________________ 1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
 2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
 3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
 4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
 5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
 6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
 7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | yoyo72   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Dziadek
 Wiek: 52
 Dołączył: 29 Kwi 2010
 Posty: 1023
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2015,  18:46   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               |  Ładniutka.   |  
				| _________________ Jest inne , ale tez Ford
 Było     MK3 1994r 1.1/2.0 136KM
   Było     MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
 Było     MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą
  (ślimak) Było     MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
 
 PRINCE OF RADOM 2016
       
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2015,  17:33   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | (chyba, że coś się wysra wcześniej :ford: ) | 
 No, także tego. Dziś przedpołudniem szybki przegląd, bo w końcu miałem czas. Wszystko było OK, oprócz świrującego czujnika oleju, bo się rzadko kiedy pokazywała kontrolka na wyłączonym silniku. Olej max, płyny max, ilnik suchutki. Niestety wchodzić pod auto i zerknąć na ten czujnik nie miałem jak. Wieczorem co? Alternator stęknął i żarzy się kontrolka ładowania, a po misce olej płynie strumieniem, więc strzelam, że ten czujnik, albo spod miski od tyłu. Auto w odstawkę i oczekiwanie na naprawdę wolny dzień.
  Bunt od samego początku, ale niczego innego się po tym charakternym aucie nie spodziewałem.   |  
				| _________________ Fiesta 1,3i Calypso
 Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 Fiesta 1,6i 8V XR2i
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Paź 2015,  09:59   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK, ogarnieta cześć problemów. Wyciek był spowodowany przerdzewiałą na wylot miską olejową. Wymieniona na nowiutki egzemplarz. Do tego uszczeleczka. Zmieniona osłona przegubu, czujnik ciśnienia oleju również. Alternator się uspokoił, ładowanie stałe 14,08V, mechanik stwierdził, by nie ruszać tego na razie, póki kontrolka nie świeci. Ustawiona zbieżność. To by było na tyle. 
 Co dalej?
 - Pośmierduje pod maską benzyną, więc gdzieś coś ucieka, ale to trzeba głębiej zajrzeć.
 - Czasem mu się na zimnym, jak jest deszczowo jeden garnuszek wyłącza na chwilkę, rwie cosik. Podmienię cewkę, potem kabelki, zobaczymy.
 - Przy ok 2,5k obrotów przy przyspieszaniu coś jakby ja na chwilę delikatnie wstrzymywalo. Tu nie mam pojęcia gdzie szukać, możliwe, że powiązane z problemem wyżej.
 - Wizyta u znajomego blacharza celem ustanowienia jakiegoś terminu na ogarnięcie podłogi.
 - Łożyska kół. Pewnie wszystkie, bo szumią zewsząd, choć jeszcze nie jakoś strasznie.
 
 To by było na tyle.
   |  
				| _________________ Fiesta 1,3i Calypso
 Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 Fiesta 1,6i 8V XR2i
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzaq4   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Michał
 Dołączył: 15 Kwi 2015
 Posty: 76
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lis 2015,  08:41   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej, mam przewody WN jakbyś chciał sprawdzić czy to przez nie przerywa, mam też świeczki świeżutkie to można podmienić i zobaczyć czy pomogło. Jakby to przewody to oddam Ci z chęcią bo mi już nie będą potrzebne bo mam inne   |  
				| _________________ rst conversion in progress
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lis 2015,  20:36   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | |Dzięki, ale Świeczki są nówki, a kabelki też mam na podmianę. Po wymianie oringów wtryskiwaczy złożyłem na starych przewodach WN i wciąż zdarza mu się zaraz po odpaleniu na pierwszych 200, 300m przerwać. Jutro podmienię i zobaczymy.  Podeślij na PW może jakiś namiar na Ciebie, to się jakoś zgadamy i bym podskoczył.   |  
				| _________________ Fiesta 1,3i Calypso
 Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 Fiesta 1,6i 8V XR2i
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2016,  18:17   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | W związku z nieprzyjemną niespodzianką, można co nieco odświeżyć. Ogólnie auto sobie z małymi wyskokami (jak pojeżdżawka na WOŚP) zimuje w garażu i grzebię z jakimiś bzdurami, jak wymiana łożysk McPhersona i gum, bla bla, ale ostatnio trafiła się okazja- hamownia za 60zł. Stwierdziłem, że warto ją zabrać i się dowiedzieć jak wiele/niewiele brakuje do serii. Niestety wiele. Po długiej rozkminie z a1topgear'em wyszło, że... siedzi tu 1,4, a nie 1,6. A jako, że jest to najmniej pilna sprawa z Fiestą związana, jeszcze trochę posiedzi. 
 https://www.youtube.com/watch?v=REFDc9KvsEY
 |  
				| _________________ Fiesta 1,3i Calypso
 Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 Fiesta 1,6i 8V XR2i
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | modell1   Moderator
 
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 49
 Dołączył: 21 Paź 2005
 Posty: 1880
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2016,  18:57   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to masz tu 1,4 czy tak osłabło 1,6   |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2016,  19:06   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Raczej masz 1,6, bo 1,4 ma mniej mocy w serii. Chyba że 1,4 na gratach z 1,6 dostaje więcej mocy   |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2016,  19:48   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, panowie.   
  	  | McLfan napisał/a: |  	  | Po długiej rozkminie z a1topgear'em wyszło, że... siedzi tu 1,4, a nie 1,6. | 
 I prawda to, że 1,4 i 1,6 żrą tak samo niepoważnie dużo. Poniżej 10 litrów mi się zejść nie udało, a stary się już w międzyczasie zrobiłem, swoje kilometry przejechałem i już mi się nie chce jeździć szybko.
   |  
				| _________________ Fiesta 1,3i Calypso
 Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 Fiesta 1,6i 8V XR2i
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzaq4   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Michał
 Dołączył: 15 Kwi 2015
 Posty: 76
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2016,  20:22   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | McLfan napisał/a: |  	  | a stary się już w międzyczasie zrobiłem, swoje kilometry przejechałem i już mi się nie chce jeździć szybko. | 
 
 Hehe
  ja starszy, a nadal się chce  a co do pojemności, to na bloku zdaje się jest to wskazane - niech mnie ktoś poprawi jeśli nie - tak jak na tym zdjęciach: 
   
   
 A w ogóle to dawaj, zdejmiemy głowicę, zmienimy pierścienie, głowicę sobie wyportujesz
  panewki korbowodowe nowe założymy  jak nic znowu będzie po 13,5 na każdym garze   |  
				| _________________ rst conversion in progress
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez krzaq4 8 Lut 2016,  20:31, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzaq4   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Michał
 Dołączył: 15 Kwi 2015
 Posty: 76
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2016,  20:32   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | McLfan napisał/a: |  	  | Na prawym dolnym rogu masz dwuliterowy kod BA, który oznacza 1,6. | 
 
 aa widzę, widzę ten kodzik. U Ciebie AA ?
 |  
				| _________________ rst conversion in progress
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | McLfan   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Arkadiusz
 Wiek: 37
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 199
 Skąd: Opole
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzaq4   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i/104KM
 Imię: Michał
 Dołączył: 15 Kwi 2015
 Posty: 76
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lut 2016,  20:44   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to masz zdrowe 1.4  tylko to ciśnienie jakieś niskie jak na 76KM... dziwne nie? |  
				| _________________ rst conversion in progress
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | a1topgear   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: RST
 Wiek: 42
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 432
 Skąd: Chelsea
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lut 2016,  21:22   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, Doszliśmy z Arkiem do pojemności silnika, dokładnie ją weryfikując. Ja niestety w pospiechu czy zakupy, czy ogarniania  samochodu kupilem 1.6 ktore okazalo sie juz po sprzedaży 1.4 - z reszta czy to wazne? - wazne  ze to moj blad bez dwoch zdan. Co do tajemnic wyniku z hamowni to auto ma osprzet 1.6, czyli dolot, elektronikę i wydech, no i jest w miare zdrowe...
 |  
				| _________________ HyHy:)
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |