| [MK3] Alternator podejście drugie. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  15:21   [MK3] Alternator podejście drugie. | 
 |  
               | 
 |  
               | Po wymianie regulatora alternator pokazywał ładowanie na poziomie 13.2V. Starczało to by akumulator był cały czas naładowany na full (mierzone na postoju). Ostatnio coś mnie tknęło i rzuciłem okiem. Na postoju 12.2V. Podczas pracy silnika ładowanie ~12V. 
 Pojawił się taki problem że czasami po odpaleniu nie gaśnie kontrolka ładowania. Dopiero jak nacisnę na gaz to zgaśnie.
 
 Teraz pytanie - oddawać żeby ktoś w to zajrzał, czy lepiej wejść na allegro i zaciągnąć alternator z tych regenerowanych po ~200zł. Ktoś miał do czynienia z tymi "jak nówki" z allegro?
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  15:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jest tak samo w dieslu... czasem kontrolka nie gaśnie ale lekko wduszę gaz i jest ok... aku normalnie ładuje... spróbuj jeszcze może naciągnąć dobrze pasek klinowy, bo może się ślizga, a nie piszczy... |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  15:44 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Miły napisał/a: |  	  | u mnie jest tak samo w dieslu... czasem kontrolka nie gaśnie ale lekko wduszę gaz i jest ok... aku normalnie ładuje... spróbuj jeszcze może naciągnąć dobrze pasek klinowy, bo może się ślizga, a nie piszczy... | 
 
 Jest dobrze. Jakie masz ładowanie?
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Miły   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0/16V
 Wiek: 39
 Dołączył: 25 Lis 2007
 Posty: 2084
 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  15:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | 13,1-13,7 |  
				| _________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
 
 Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  16:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | No to takie miałem też i spokojnie trzymał. Ale ostatnio ładowanie spadło na światłach mijania do 12.0V :/ Fakt że przejechałem na takim ładowaniu jakieś 50km już i akumulator nie rozładowuje się poniżej 12.2V ale takim stanem zabije akumulator w mig. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  17:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | kup uzywke z allegro za 40-50zl, do tego mostek okolo 25zl i do tego regulator za 17zl, tylko upewnij sie czy masz boscha czy inny altek. bo wystepowaly dwa rodzaje. z tymi 200zl to przesada. jak sie nie znasz to napisz to Ci doradze. idzie to samemu zrobic |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  17:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | To po co kupować używkę jak używkę mam na aucie? 
 Doświadczenia nie mam ale jeśli nie jest to aż tak skąplikowane to może po prostu zamówię potrzebne elementy, wyciągnę alternator i zregeneruje go sam? Ma to sens?
 
 Mam taki jak ten z aukcji. http://allegro.pl/item715...ion_diesel.html Co to jest dokładnie nie powiem, musiałbym zejść i przeczytać z naklejeczki. Tylko pytanie co to tam trzeba by wymienić? Jakieś może linki?
 |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | polo1976   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 49
 Dołączył: 28 Lut 2007
 Posty: 93
 Skąd: września
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  18:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | Napisz jaki masz alternator. Prawdopodobnie jak walnął ci regulator padły diody w alternatorze. Musisz wymontować altka rozebrać go i wylutować mostek. Wtedy sprawdź diody. U mnie była podobna sytuacja. Niestety nie mogłem dostać wtedy oryginalnych diód więc wymieniłem wszystkie na diody od FSO. Wszystko hulało aż miło. Chyba ten mostek mam jeszcze w domu (alternator Magneti Marelli) |  
				| _________________ Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  18:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kamil to jest prosta sprawa. Poradzisz sobie. Albo masz BOSCHA albo Magneti Marelli. Jesli Twoj altek mechanicznie jest dobry to wymien diody (caly mostek) + regulator. najpierw napisz co masz. to Ci czesci dobiore, bo to robie |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  21:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Albo Lucasa, albo Mitsubisi 	  | Pawełos666 napisał/a: |  	  | Albo masz BOSCHA albo Magneti Marelli. | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Sie 2009,  21:49 | 
 |  
               | 
 |  
               | Możesz mnie nie poprawiać? Akurat w tej furze moze byc tylko Magneti Marelli(system LUCAS) lub BOSCH'oski, Mitsubishi jeśli to mialeś na mysli możesz tam szukać 100lat. Kolega ma Magneti - fabrycznie. |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2009,  01:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | naciągnij pasek . weź oprzyj kciuk na wirniku alternatora i zobacz czy możesz przekręcić wirnikiem a silnik będzie stał . jeśli tak to jak pisałem wcześniej NACIĄGNIJ PASEK . Miło by było gdybyś napisał co masz za silnik .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2009,  07:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ma Magneti i powinien mieć naciąg paska - 5mm. |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2009,  09:17 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | naciągnij pasek . weź oprzyj kciuk na wirniku alternatora i zobacz czy możesz przekręcić wirnikiem a silnik będzie stał . jeśli tak to jak pisałem wcześniej NACIĄGNIJ PASEK . Miło by było gdybyś napisał co masz za silnik .
 | 
 
 Dioda, nie śpij
  Spójrz w podpis i chyba wiesz o które auto chodzi? 1.8TD. Alternator to ten Lucas/Magneti. Pasek jest naciągnięty dobrze. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2009,  10:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kamil ja nie wiem, czemu Ty tutaj to piszesz.   |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2009,  10:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | weź 21 W żarówkę , odepnij niebieski przewód od alternatora wepnij kawałek przewodu żarówka  i bezpośrednio pod akku . Odpal i sprawdź ładowanie . Jeśli się nie podniesie to .Weź miernik i zmierz napięcie na obudowie alternatora względem minusa na akku przy ok 2 tyś obr . następnie zmierz napięcie między złączem B+ a obudową alternatora , i między konektorkiem na regulatorze a obudową alternatora a bedziemy mieć pełną jasność . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2009,  12:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | niebieski przewod nie ma nic do ladowania, to tylko wskaznik, moze byc wyciety... 
 napiecie na obudowie wzgledem minusa? o kurde... chyba Ci chodzilo o porownanie B+ i - aku z B+ i masą altka
 nie wiem jak Wy, ale ja obstawiam zle masowanie i zasniedziale (brudne) styki plusowe z rozrusznika
 
 [ Dodano: Nie Sie 23, 2009 13:34 ]
 
  	  | kamil wolski napisał/a: |  	  | No to takie miałem też i spokojnie trzymał. Ale ostatnio ładowanie spadło na światłach mijania do 12.0V :/ Fakt że przejechałem na takim ładowaniu jakieś 50km już i akumulator nie rozładowuje się poniżej 12.2V ale takim stanem zabije akumulator w mig. | 
 zarowki setki czy 55/60?
 
 na swiatlach wlaczonych powinno byc okolo 13,2V z tego co pamietam
 
 obstawiam u Ciebie albo te styki +, ewentualnie masowanie, albo tak jak gadalismy ktoras dioda w mostku. Wystarczy, że jedna poleci-mozesz tego nie zauwazyc. potem leci stopniowo reszta w skutek czego i regulator, ale odpukać. Jak masz teraz 12V to prawdopodobnie nie ma ladowania. normalnie powinno byc 13,75-13,85V w tym modelu
 
 sprawdz napiecie pomiedzy akumulatorem (-) a alternatorem(+) (moze nie byc dobrego plusa z akumulatora-masz tam dwa w kostce zobacz czy one dochodza, sprawdz na nich napiecia wzgledem minusa akumulatora  kazdy z nich z osobna i do masy altka, mozesz tez nie miec masy dla alternatora-slaba masa z silnika). zajmij sie narazie elektryka pojazdu, bo alternator moze jest dobry.
 kontrolka przy jakich obrotach gasnie? jesli wogole gasnie?
 |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2009,  17:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pawełos666 niebieski przewód ma dużo do ładowania i nie jest tylko kontrolką . daje możliwość diagnozy sprawności części mostka . A jak Kamil dokona pomiarów jak pisałem to będzie wiadomo . Możesz mi wierzyć ostatnio nie robię nic prócz elektryki w autach i wiem co zmierzyć i jak zinterpretować wynik i naprawdę zajęło mi to dużo czasu zanim zrozumiałem sens wykonania tych wszystkich pomiarów , ale one w 20 sekund określają problem . Ale z twoim zbyt szybkim myśleniem nie ma sensu ci tego tłumaczyć . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2009,  17:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | no chyba wszyscy co sie tutaj wypowiadaja maja wpisany jakis zawod z tym zwiazany w profilu i nie robią nic procz elektryki w autach. jakbys to robil przez pare lat to bys też zbyt szybko myslal i robil na czas  i powiedz mi co ma niebieski do ladowania? daje tylko mozliwosc diagnozy sprawdzenia, czy alternator daje napiecie wyzsze niz akumulator. ale i bez tego podlaczania zarowki mozna sprawdzic. i niebieski w tym przypadku nic nie ma wspolnego z ladowaniem, bo to alternator samowzbudny i nie wbudza sie kontrolka z tego co ja zauwazam, najpierw niech przewody posprawdza i masy co mu zajmie 10sekund zanim sie bierze za alternator - takie moje zdanie. a potem moze go tylko wyciagac i zamawiac nowy mostek LUCAS'a za 25PLN, a nie bawić się w milion pomiarów. to tylko prosty alternator, tam sie nie ma w co zaglebiac nie? przewody, masy, mostek. 1 diody chyba pojedynczo nie pojdzie kupowac. |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  00:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | hm alternator będzie miał problemy żeby się wzbudzić bez kontrolki . Samowzbudne to ja ostatni raz widziałem w Ładzie . niebieski przewód daje ci możliwość sprawdzenia co widzi regulator napięcia . ponadto podając napięcie na niego przez żarówkę większej mocy zyskujesz możliwość sprawdzenia czy nie rozwarło diod wzbudzenia i czy niski stan ładowania nie jest efektem niewydolności prądowej mostka małych diod . mostek małych diod można spokojnie tuningować bo fabryka jest słaba i warto zmienić diody wzbudzenia na mocniejsze np 5W . pierwszy i jedyny pomiar niezbędny do diagnozy dobrych mas i plusów to pomiar B+ obudowa alternatora wtedy już wiadomo wszystko o instalce . Widzisz ja na co dzień naprawiam auta po mechanikach którzy je naprawiali wcześniej ale polegli , przy okazji generując wiele niepotrzenych usterek "szybkimi ruchami" . Naprawa elektroniki jest jak gra na skrzypcach nie da się przyspieszyć tępa bez pogarszania utworu . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |