| Wypalanie dpf | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bartol901   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend ECOnetic
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Kwi 2015
 Posty: 3
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2015,  09:50   Wypalanie dpf |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich forumowiczow. Posiadam fieste 2009r. 1.6 tdci econetici w zwazku z tym mam pytanie odnosnie wypalania filtra dpf. Po czym poznac, ze filtr sie wypala ? Raz na jakis czas wlacza sie wentylator silnika na maksymalne obroty. W drugim aucie poznaje po tym ze chwilowe spalanie jest wieksze i silnik glosniej pracuje i wydobywa sie dym z rury, zas w fiescie na zauwazylem podobnego zjawiska i wiem ze w aucie jest filtr dpf. Pozdrawiam   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2015,  15:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najpewniej wzrasta spalanie przez krótki czas. Ale to musiałbyś sporo jeździć na bardzo krótkich trasach, żeby takie coś się działo. |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartol901   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend ECOnetic
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Kwi 2015
 Posty: 3
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2015,  16:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Więc po czym poznac, ze w fieście sie wypala dpf ?czy podczas wypalania moze sie urchamiać wentylator w celu obciążenia silnika ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2015,  16:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wentylator to żadne obciążenie.  Po prostu komputer zleca podawanie większej dawki do cylindrów, być może zwiększa trzecią dawkę... tego nie wiem, musiałbyś spytać producenta. Czy ma to powiązanie z wentylatorem jakiekolwiek... szczerze mówiąc nie sądzę (mogę się mylić). 
 Proces powinien być tak przezroczysty jak się tylko da, więc jeśli nie da się tego wyczuć, to moim zdaniem wszystko jest w porządku.
   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mskgs   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 18 Wrz 2014
 Posty: 86
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2015,  19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bartol901 napisał/a: |  	  | Więc po czym poznac, ze w fieście sie wypala dpf ?czy podczas wypalania moze sie urchamiać wentylator w celu obciążenia silnika ? | 
 
 IMO może. Nie wiem jak w Fordach, ale np.
 1) w samochodach koncernu PSA włącza się podgrzewanie tylnej szyby i lusterek... goście nawet specjalne diody montują w lusterku
 2) znajomy w VW raz spanikował jak właśnie wentylator mu mocno chodził jeszcze po zgaszeniu.. później doczytał, że to z powodu wypalania DPF.
 3) w Oplach na biegu jałowym komputer zaczyna pokazywać wyraźnie wyższe spalanie. Swoją drogą kilku znajomych przez to kilka razy "jeździło sobie" dopóki spalanie nie spadło do normalnego poziomu
  . 
 Teoretycznie proces jest przeźroczysty, w praktyce ludzie się naczytają "w internetach" legend jaki to DPF jest diabelski i są tak przewrażliwieni, że co chwilę próbują wychwycić wypalanie filtra
  No i w końcu się udaje. 
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bartol901   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend ECOnetic
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 18 Kwi 2015
 Posty: 3
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Maj 2015,  19:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za odpowiedzi, czyli jezeli wentylator bedzie pracowal przyjmuje ze wtedy nastepuje wypalanie filtra. Wlasnie mam Opla i podczas wypalania na biegu jalowym mam wyzsze spalanie i troszke inaczej silnik zaczyna pracowac oraz wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby. Slyszalem rozne opinie o dpf jaki to on zly i niedobry ale sam zrobilem oplem 40tys km w ciagu roku i to glownie w miescie i zero problemow z owym filtrem. Co ciekawe serwis u mnie w miescie na pytanie czy wlaczony wentylator ma powiazanie z wypalaniem dpf niewtety nie umial odpowiadac na to pytanie. pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.