  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
	
			| 
		XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 McLfan  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Arkadiusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2015,  19:46   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. NICK: McLfan
 
2. IMIĘ: Arkadiusz
 
3. MODEL: Ford Fiesta
 
4. WERSJA: Xr2i
 
5. ROCZNIK: MK3, 90r.
 
6. SILNIK: 1,6 8V
 
7. OPIS AUTA: Jest to już, po długim wyczekiwaniu, byłe auto a1topgear'a. Temat wałkowany od kwietnia w końcu, wczoraj, udało się zamknąć. Po prawie 2,5 roku od przykrych wydarzeń z moją Czerwoną, przez które bujałem się kundlozą 1,1, której nawet nie było sensu przedstawiać oraz Mondkiem mk1, który zostaje ze mną do jazdy na co dzień, znów wracam w XRkowe progi. Brak mi tego było.
 
 
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE 
 
a. wizualne: brak
 
b. mechaniczne: odświeżenie niemal wszystkiego (za dużo by pisać, za dużo nie pamiętam      ) przed sprzedażą przez Adama, za co wielkie dzięki!     
 
c. audio: brak
 
d. inne: brak
 
 
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 
a. wizualne: Czego można chcieć więcej? Chyba tylko od-kozić ją i będzie malinka.      Oczywiście auto pojedzie do kolegi na pieszczoty lakieru, ale wcześniej...
 
b. mechaniczne: ... w ruch pójdzie kątówka i migomat. Dziura w podłodze przy lewym progu oraz prawy próg. To trzeba odciąć i zamienić na zdrowe. Trzeba się też zająć klapą bagażnika przy wycieraczce oraz dolnych mocowaniach lotki- szybko, póki nie wygląda to źle. Będą to zapewne pierwsze prace przy aucie (chyba, że coś się wysra wcześniej   :ford:   ). Potem trzeba będzie zajrzeć pod czapkę. Trochę niebieskich bąków związanych z drugim cylindrem (kompresja 12, 10, 12, 12). 
 
c. audio: Krótka piłka. Jestem konserwatystą, więc głośniki pozostają takie, jakie są. Do nich muszę upolować jakiegoś Fordowskiego kaseciaka z początku lat 90-tych.     
 
d. inne: Albo Recaro, albo się szarpnę na kubeł i szelki dla siebie, bo te Xrkowe fotele, to się nawet do obierania ziemniaków nie nadają. A inną sprawą jest to, że są wysokie i w połączeniu mojego wzrostu, przy nierównościach drogi potrafię głową walnąć w krawędź szybra. 
 
 
10. FOTKI AUTA
 
                | 
             
						
				_________________ Fiesta 1,3i Calypso
 
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 
Fiesta 1,6i 8V XR2i | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez McLfan 12 Paź 2015,  19:54, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 trzeci  		  
		 
         Moderator
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: Artur 
                  Wiek: 55  Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2015,  19:50   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fajnie widzieć, że są jeszcze ładne XR-ki na naszym podwórku   
 
Powodzenia z nią ! | 
             
						
				_________________ Verba volant, scripta manent | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Freeman  		  
		 
         Moderator
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.1i/50KM 
                  Imię: Sławek 
                  Wiek: 43  Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Paź 2015,  21:33   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Fajnie się prezentuje. Dbaj po to już rzadkość na drogach. | 
             
						
				_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę. 
 
Fiesta Klub Polska na YouTube 
 
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"  
 
Pochwal się swoim autem | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 brodaty33  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk5`02 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.6TDCi/90KM 
                  Wiek: 43  Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 127 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Paź 2015,  11:50   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Świetna Fiesta! Nic tylko dbać    powodzonka | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 profi  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 34  Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 391 Skąd: Opole/ Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Paź 2015,  12:09   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No w końcu   
 
Muszę ją obadać w weekend    | 
             
						
				_________________ 1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
 
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
 
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
 
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
 
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
 
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
 
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 yoyo72  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: Futura 
                  Silnik: 1.6i16V/90KM 
                  Imię: Dziadek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 1023 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Paź 2015,  18:46   Re: XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  Ładniutka.     | 
             
						
				_________________ Jest inne , ale tez Ford 
 
Było     MK3 1994r 1.1/2.0 136KM    
 
Było     MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
 
Było     MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą    (ślimak)
 
Było     MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)
 
 
PRINCE OF RADOM 2016         
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 McLfan  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Arkadiusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Paź 2015,  17:33   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | (chyba, że coś się wysra wcześniej :ford: ) | 	  
 
No, także tego. Dziś przedpołudniem szybki przegląd, bo w końcu miałem czas. Wszystko było OK, oprócz świrującego czujnika oleju, bo się rzadko kiedy pokazywała kontrolka na wyłączonym silniku. Olej max, płyny max, ilnik suchutki. Niestety wchodzić pod auto i zerknąć na ten czujnik nie miałem jak. Wieczorem co? Alternator stęknął i żarzy się kontrolka ładowania, a po misce olej płynie strumieniem, więc strzelam, że ten czujnik, albo spod miski od tyłu. Auto w odstawkę i oczekiwanie na naprawdę wolny dzień.      Bunt od samego początku, ale niczego innego się po tym charakternym aucie nie spodziewałem.     | 
             
						
				_________________ Fiesta 1,3i Calypso
 
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 
Fiesta 1,6i 8V XR2i | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 McLfan  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Arkadiusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Paź 2015,  09:59   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               OK, ogarnieta cześć problemów. Wyciek był spowodowany przerdzewiałą na wylot miską olejową. Wymieniona na nowiutki egzemplarz. Do tego uszczeleczka. Zmieniona osłona przegubu, czujnik ciśnienia oleju również. Alternator się uspokoił, ładowanie stałe 14,08V, mechanik stwierdził, by nie ruszać tego na razie, póki kontrolka nie świeci. Ustawiona zbieżność. To by było na tyle.
 
 
Co dalej? 
 
- Pośmierduje pod maską benzyną, więc gdzieś coś ucieka, ale to trzeba głębiej zajrzeć. 
 
- Czasem mu się na zimnym, jak jest deszczowo jeden garnuszek wyłącza na chwilkę, rwie cosik. Podmienię cewkę, potem kabelki, zobaczymy.
 
- Przy ok 2,5k obrotów przy przyspieszaniu coś jakby ja na chwilę delikatnie wstrzymywalo. Tu nie mam pojęcia gdzie szukać, możliwe, że powiązane z problemem wyżej.
 
- Wizyta u znajomego blacharza celem ustanowienia jakiegoś terminu na ogarnięcie podłogi.
 
- Łożyska kół. Pewnie wszystkie, bo szumią zewsząd, choć jeszcze nie jakoś strasznie.
 
 
To by było na tyle.     | 
             
						
				_________________ Fiesta 1,3i Calypso
 
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 
Fiesta 1,6i 8V XR2i | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzaq4  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lis 2015,  08:41   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej, mam przewody WN jakbyś chciał sprawdzić czy to przez nie przerywa, mam też świeczki świeżutkie to można podmienić i zobaczyć czy pomogło. Jakby to przewody to oddam Ci z chęcią bo mi już nie będą potrzebne bo mam inne    | 
             
						
				_________________ rst conversion in progress | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 McLfan  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Arkadiusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lis 2015,  20:36   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               |Dzięki, ale Świeczki są nówki, a kabelki też mam na podmianę. Po wymianie oringów wtryskiwaczy złożyłem na starych przewodach WN i wciąż zdarza mu się zaraz po odpaleniu na pierwszych 200, 300m przerwać. Jutro podmienię i zobaczymy.    Podeślij na PW może jakiś namiar na Ciebie, to się jakoś zgadamy i bym podskoczył.    | 
             
						
				_________________ Fiesta 1,3i Calypso
 
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 
Fiesta 1,6i 8V XR2i | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 McLfan  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Arkadiusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2016,  18:17   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W związku z nieprzyjemną niespodzianką, można co nieco odświeżyć. Ogólnie auto sobie z małymi wyskokami (jak pojeżdżawka na WOŚP) zimuje w garażu i grzebię z jakimiś bzdurami, jak wymiana łożysk McPhersona i gum, bla bla, ale ostatnio trafiła się okazja- hamownia za 60zł. Stwierdziłem, że warto ją zabrać i się dowiedzieć jak wiele/niewiele brakuje do serii. Niestety wiele. Po długiej rozkminie z a1topgear'em wyszło, że... siedzi tu 1,4, a nie 1,6. A jako, że jest to najmniej pilna sprawa z Fiestą związana, jeszcze trochę posiedzi.
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=REFDc9KvsEY | 
             
						
				_________________ Fiesta 1,3i Calypso
 
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 
Fiesta 1,6i 8V XR2i | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 modell1  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 49  Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1880 Skąd: Wągrowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2016,  18:57   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to masz tu 1,4 czy tak osłabło 1,6      | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Peedro  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 36  Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3058 Skąd: Mystków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2016,  19:06   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Raczej masz 1,6, bo 1,4 ma mniej mocy w serii. Chyba że 1,4 na gratach z 1,6 dostaje więcej mocy    | 
             
						
				_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 
Żaba - RIP | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 McLfan  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Arkadiusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2016,  19:48   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Panowie, panowie.     
 
 	  | McLfan napisał/a: | 	 		  | Po długiej rozkminie z a1topgear'em wyszło, że... siedzi tu 1,4, a nie 1,6. | 	  
 
I prawda to, że 1,4 i 1,6 żrą tak samo niepoważnie dużo. Poniżej 10 litrów mi się zejść nie udało, a stary się już w międzyczasie zrobiłem, swoje kilometry przejechałem i już mi się nie chce jeździć szybko.     | 
             
						
				_________________ Fiesta 1,3i Calypso
 
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
 
Fiesta 1,6i 8V XR2i | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzaq4  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2016,  20:22   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | McLfan napisał/a: | 	 		  |  a stary się już w międzyczasie zrobiłem, swoje kilometry przejechałem i już mi się nie chce jeździć szybko. | 	  
 
 
Hehe    ja starszy, a nadal się chce    a co do pojemności, to na bloku zdaje się jest to wskazane - niech mnie ktoś poprawi jeśli nie - tak jak na tym zdjęciach:
 
 
 
 
 
 
A w ogóle to dawaj, zdejmiemy głowicę, zmienimy pierścienie, głowicę sobie wyportujesz    panewki korbowodowe nowe założymy    jak nic znowu będzie po 13,5 na każdym garze    | 
             
						
				_________________ rst conversion in progress | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez krzaq4 8 Lut 2016,  20:31, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 McLfan  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Arkadiusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzaq4  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2016,  20:32   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | McLfan napisał/a: | 	 		  |  Na prawym dolnym rogu masz dwuliterowy kod BA, który oznacza 1,6. | 	  
 
 
aa widzę, widzę ten kodzik. U Ciebie AA ? | 
             
						
				_________________ rst conversion in progress | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 McLfan  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Arkadiusz 
                  Wiek: 37  Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 krzaq4  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Michał 
                  Dołączył: 15 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Lut 2016,  20:44   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to masz zdrowe 1.4    tylko to ciśnienie jakieś niskie jak na 76KM... dziwne nie? | 
             
						
				_________________ rst conversion in progress | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 a1topgear  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: RST 
                  Wiek: 42  Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Lut 2016,  21:22   XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Panowie,
 
 Doszliśmy z Arkiem do pojemności silnika, dokładnie ją weryfikując. Ja niestety w pospiechu czy zakupy, czy ogarniania  samochodu kupilem 1.6 ktore okazalo sie juz po sprzedaży 1.4 - z reszta czy to wazne? - wazne  ze to moj blad bez dwoch zdan. Co do tajemnic wyniku z hamowni to auto ma osprzet 1.6, czyli dolot, elektronikę i wydech, no i jest w miare zdrowe... | 
             
						
				_________________ HyHy:)
 
  | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |