| Przesunięty przez: szynszyl 9 Kwi 2014,  19:48
 | [MK5] Dolozenie pilota do zamka centralnego. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | jonomoxy   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 31
 Dołączył: 27 Sty 2014
 Posty: 4
 Skąd: Cork,Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2014,  12:35   [MK5] Dolozenie pilota do zamka centralnego. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich  . Chcialem dodac do mojej fiestki elektryczny zamek centralny otwierany z pilota. Moja fiesta posiada orginalnie zamontowany centralny zamek ale otwierany za pomoca kluczyka. Poczytlem wczesniej troche o tym troche sie czytajac rozne fora i postanowilem ze kupie sterownik do zamka centralnego z ebay.com. zakupilem takie oto uzadzanko: 
 
       Najpierw czytajac rozne fora dowiedialem sie fiesta mk 5 ma pozytywny zamek
 Podazalem za instrukcjami i to sa kabelki podlaczylem zaczynajac od gory...
 
 modol    -               fiesta                                          - info do czego
 ------------------------------------------------------------------------------
 rozowy  -           nie podpiety                                     - klakson
 
 zielony  -           nie podpiety                                     - domykanie szyb
 
 brazowy-   od kieronkow ns wtyczce za kierownica    - sygnalizcja kierunkami
 brazowy-
 
 czerwony- do pomaranczowego kabelka za bezpiecznikiem 22 -stale zasilanie 12v
 
 czerwono czarny - nie podpiety                                  - bagaznik
 
 czarny -  masa
 
 No to byla prosta czesc instalacji tego ustrojstwa po tym po podlaczeniu do zasilania pilot komunikuje sie i widac jak migaja swiatla awaryjne.
 
 
 teraz podlaczanie otwierania:
 
 modol    -               fiesta                                          - info do czego
 ------------------------------------------------------------------------------
 
 pomaranczowy - nie podpiety
 
 bialy- podpialem go do bialo zielonego przy wiazce wychodzacej do drzwi - otwieranie
 
 zolty- i tu mialem maly problem nie wiem czy to idzie do stalego zasialania czy do zaplonu. ale podlaczylem go pod zaplon na 19 bezpieczniku do niebieskiego kabelka.
 
 pomaranczowo czarny- nie podpiety
 
 zolto czarny- masa
 
 bialo czarny- podlaczylem go do zolto niebieskiego kabelka przy wiazce wychodzacej do drzwi.
 
 Po tym polaczeniu i wcisniecu guzika na pilocie pali sie bezpiecznik do centralnego zamka. Sprawdzilem wszystkie polaczenia i nadal nie dziala, co dziwne po spaleniu sie bezpiecznika,
 i wcisnieciu guzika na pilocie samochod otwiera tylko raz i potem nie reaguje...
 
 Przeczytalem jeszcze gdzies indziej ze trzeba podlaczyc kabelki ktore daja impuls to otwierania zamykania czyli na sterowniku bialy i bialy czarny do pomaranczowo czarnego i bialo fioletowego kabelka, ale znalalzem te kabelki  dopiero po sciagnieciu panelu na drzwiach i rozplecieniu wizaki ktora biegnie do silownika zamka, i teraz mam nie pewnosci czy moge sie tak podlaczyc gdyz podlaczajac sie tak podlaczyl bym go podobnie jak na pozytywnym i negatywnym schemacie czyli bezposrednio do sliownika i pomijajac podlczenia masy na pomaranczowych kabelkach.
 
 I traz mam pytanie, czy ktorys z Was forumowiczow podlaczal juz takie cudo? Jak tak jakby mogli byscie napisac jak to podlaczyliscie albo zuwazylby ktos co robie zle to byl bym bardzo wdzieczny i od razu z gory dziekuje za kazda pomoc i poswiecenie czasu
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez jonomoxy 28 Sty 2014,  11:01, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Sty 2014,  18:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jonomoxy napisał/a: |  	  | zolto czarny- uziemienie | 
 
  	  | jonomoxy napisał/a: |  	  | czarny - uziemienie | 
 To co to takiego to uziemienie-do ziemi podłączasz
       Możesz to jakoś po ludzku opisać-skąd wziąłeś te dwa rodzaje opisów podłączeń(dwa różne sterowniki czy jak)?
 Nie rozumiem Twojego opisu
   A kierunki migają (w normalnym używaniu(prawo-lewo) osobno czy tak jak awaryjne-razem?
 |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonomoxy   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 31
 Dołączył: 27 Sty 2014
 Posty: 4
 Skąd: Cork,Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sty 2014,  10:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przepraszam za beldy miedzy innymi za "uziemienie" ale dopiero zaczynam sie lapac w tych temtach i popelniam bledy  Ale nauczyelm sie ze nazywa sie to masa a uziemienie przetlumaczylem z angielskiego czyli ground. 
 Na zdjeciach jest opis polaczen ktory uzywalem ma on dwie strony na jednej jest opisane podlaczenie pod rozne typy zamkow a na drugiej opis kabelkow w sterowniku, nadole napisalem co podlaczylem a czego nie podlaczylem.
 
 Kierunki migaja bez problemow (Mowilem tylko ze po wcisnieciu guzika na pilotcie migaja jak awaryjne i mam pewnosc ze sterownik dziala).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sty 2014,  11:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | jonomoxy,  Ale sprawdź czy przełącznik pod kierownicą działa normalnie tzn.każda strona osobno? |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonomoxy   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 31
 Dołączył: 27 Sty 2014
 Posty: 4
 Skąd: Cork,Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sty 2014,  11:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak kazda strona dziala osobno poniewaz sterownik ma dwa kabelki do kierunkow. Podlaczylem jeden do niebieskiego a do drugi niebieskieko czerwonego na kostce do kierunkow za kierownica. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wawrzyc   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Dołączył: 08 Mar 2013
 Posty: 181
 Skąd: Pruszcz Gdański
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonomoxy   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Bartek
 Wiek: 31
 Dołączył: 27 Sty 2014
 Posty: 4
 Skąd: Cork,Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lut 2014,  17:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki za podpowiedzi, ale udalo mi sie samemu (po kilkunastu spalonych bezpiecznikach  ) dojsc do sedna problemu. Okazuje sie iz instrukcja pokazuje zle polaczenie pozytywne.
 
 Instrukcja pokazuje
 
 pomaranczowy - nie podlaczony
 
 bialy - otwieranie
 
 zolty - +12
 
 pomaranczowy czarny - nie podlaczony
 
 bialo czarny - zamykanie
 
 zolto czarny +12 masa <---------- i tu ten problem!
 
 Okazuje sie ze ten kabelek tez jest podlaczony do stalego zasilania +12v
 
 Po takim podlaczeniu dziala, miga, smiga otwiera i zamyka
   
 Dzieki za pomoc
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lut 2014,  21:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | A zdobyta wiedza BEZCENNA!   |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |