Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Mechaniczne kasowacze luzu - przerwy
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Maj 2011, 21:40   Mechaniczne kasowacze luzu - przerwy

Witam .

Jestem w przeddzień założenia mechanicznych kasowaczy luzu po regeneracji do mojego CVH .

Dochodządo mnie sprzeczne dane odnośnie wartości jakie powinienem ustawić . Przyjąłęm dwie najprawdopodobniejsze wersje :

1: 0.2 , 0.4

2: 0.15 , 0,25

Jest to w stanie ktoś zweryfikować, czy będe musiał sprawdzać na własnej skórze ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Maj 2011, 21:49   

Tu coś było na ten temat http://www.fiestaklubpols...pic.php?p=89829
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Maj 2011, 22:52   

MARIUSZ, - znam temat i tam także do końca nie było wyjaśnione jak to ma wyglądać ;/

Zobczymy , czy ktośsię odezwie , a jak nie , to będę kombinował sam .

Dzięki za odpowiedź:)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Maj 2011, 01:19   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
2: 0.15 , 0,25

Sprawidlowa wartosc... mozesz zabrac poprawke na zuzycie motoru do 0.2 i od 0.3mm
_________________

 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Maj 2011, 07:48   

A, ze się tak wtrące, może ktoś wyjaśnić co dają takie mechaniczne popychacze? W sensie jakie są wymierne korzyści?
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 24 Maj 2011, 08:07   

Mechaniczne lepiej sobie radzą na bardzo wysokich obrotach. W hydraulikach przepływ oleju robi się zbyt wolny i zwyczajnie nie spełniają swojej funkcji prawidłowo.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 24 Maj 2011, 08:08   

luk-90 napisał/a:
co dają takie mechaniczne popychacze


mniej elementów do zepsucia się gy

Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, mechaniczne to że nie ma się co w nich zepsuć, natomiast trzeba je regulować. Hydrauliczne właściwie są bezobsługowe, ale są skomplikowane konstrukcyjnie co powoduje ich wrażliwość na nieodpowiednie warunki, bodajże na problemy z olejem. No i przy problemach wymieniasz wszystkie, co pociąga po kieszeni...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Maj 2011, 09:20   

acti357 napisał/a:
Mechaniczne lepiej sobie radzą na bardzo wysokich obrotach. W hydraulikach przepływ oleju robi się zbyt wolny i zwyczajnie nie spełniają swojej funkcji prawidłowo.
A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 24 Maj 2011, 09:57   

Im chyba chodzilo o to ze przeplyw oleju moze byc taki sam ale popychacze dostaja duzo czesciej "po glowie" i nie wydalaja ;)
Zolw co do luzu 0,4 - 0,45 ustawia sie w lublinie ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 24 Maj 2011, 10:08   

JoeMix napisał/a:
A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej?
nie, ale wzrasta temp oleju przez co robi sie rzadszy i "nie ma" siły do końca otworzyć zaworu lub otwarcie zaworu jest minimalnie krótsze - tz. zjawisko pływania zaworów)
_________________
 
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 24 Maj 2011, 15:42   

Cytat:
A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej?

Miałem raczej na myśli pewną bezwładność oleju i tak jak napisał Lokmen, że zawór nie otworzy się przez to do końca.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Maj 2011, 16:10   

No to temat wartości luzu mamy rozwiązany :)

jeżeli chodzi o sensowność - hydrauliczne kasowacze w Wannie starczają na sezon .

Pierwszym objawem zużycia jest to , że powyżej 6 tyś obr pod obciążeniem idzie jakby go ktoś za jaja trzymał

Później dochodzi nierówna praca na wysokich obrotach

A na końcu delikatne cykanie na wolnych .

Wtedy wiem , że włąśnei stałem się lżejszy o pare stówek na kasowacze ( pytanie tylko w jakim tempie informacja mózg znajdzie )

Mam nadzieje , że mechanika zaoszczędzi mi tego typu przygód ( zobaczymy )

ps: CVH chyba nigdy nie był bezobsługowy .
Bezawaryjny - owszem , ale nie bezobsługowy
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 27 Sty 2012, 09:16   

Również jestem w przeddzień założenia mechanicznych kasowaczy luzu do CVH i mam pytanie. Czy dźwigienki nie będą luźno latały przy podniesionych zaworach?
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:06   

a co to są podniesione zawory ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:24   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
a co to są podniesione zawory ?


jak Ci spadną na ziemię i je podnosisz to wtedy są podniesione - co Ty nie wiesz o tym??
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 27 Sty 2012, 23:06   

acti357 napisał/a:
Czy dźwigienki nie będą luźno latały przy podniesionych zaworach?


A w jaki sposób??
Z jednej strony będą naciskały na zawowy będące na sprężynach, a z drugiej będą przytrzymywane przez laski popychaczy, które są dociśnięte przez wałek rozrządu, więc chyba będą sztywno siedzieć.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Sty 2012, 23:16   

Na tym chyba polega luz zaworowy, ze jest przerwa która daje miejsce na rozszerzalność termiczną materiału,,, czyli jest inna na zimnym i inna (lub wcale) na ciepłym,,, hydraulika w zamierzeniu ten problem maiła likwidować,,, jak wyszło wiadomo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 28 Sty 2012, 10:12   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
a co to są podniesione zawory ?

Może źle się wyraziłem, chodzi mi o moment w którym oba zawory są zamknięte.

brewa7, nie wiem czy zauważyłeś ale temat jest o silniku CVH, w którym nie ma lasek popychaczy jak w HCSie.

JoeMix, właśnie chodzi mi o to, że kiedy silnik jest zimny będzie występował ciągle mały luz. Dźwigienka przystosowana pod hydrauliki (gdzie praktycznie luz nie występuje) i przykręcona ze ściśniętym wcześniej popychaczem rusza się na boki.
Oto się rozchodzi, czy w czasie jazdy z mechanicznymi coś takiego nie wystąpi.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Sty 2012, 12:17   

Tak jak napisał Joe - ten luz nie to , że może , ale MUSI być i to nie jakiś , ttylko ściśle określony , ustawiany na zimnym silniku .
W przypadku hydrauliki ,jej zadaniem jest kasowanie w każdej sytuacji luzu do zera , jak tego nie robi to jest do wymiany .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Zawory w 1.3 HCS - czy są kasowacze
Gość Mechanika 6 14 Lis 2006, 00:05
jackrzec
Brak nowych postów [MK3] Zmiana przerwy na świecach
I jej skutki
Kuleczka Mechanika 4 23 Lut 2010, 18:46
Pawełos666
Brak nowych postów [MK4] Tylna wycieraczka działa bez przerwy
Gość Elektryka 1 7 Gru 2009, 17:06
elmek13
Brak nowych postów [MK3] Kasowanie luzu na lince gazu
kamil wolski Silniki diesla 4 17 Wrz 2010, 09:14
Miły
Brak nowych postów szybkie sprawdzenie luzu i rdzy w samochodzie
Gość Car Audio i CB 9 22 Lut 2006, 22:35
Bongo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.