Mechaniczne kasowacze luzu - przerwy |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 21:40 Mechaniczne kasowacze luzu - przerwy
|
|
|
Witam .
Jestem w przeddzień założenia mechanicznych kasowaczy luzu po regeneracji do mojego CVH .
Dochodządo mnie sprzeczne dane odnośnie wartości jakie powinienem ustawić . Przyjąłęm dwie najprawdopodobniejsze wersje :
1: 0.2 , 0.4
2: 0.15 , 0,25
Jest to w stanie ktoś zweryfikować, czy będe musiał sprawdzać na własnej skórze ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 22:52
|
|
|
MARIUSZ, - znam temat i tam także do końca nie było wyjaśnione jak to ma wyglądać
Zobczymy , czy ktośsię odezwie , a jak nie , to będę kombinował sam .
Dzięki za odpowiedź:) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 01:19
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | 2: 0.15 , 0,25 |
Sprawidlowa wartosc... mozesz zabrac poprawke na zuzycie motoru do 0.2 i od 0.3mm |
_________________
 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2596 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 07:48
|
|
|
A, ze się tak wtrące, może ktoś wyjaśnić co dają takie mechaniczne popychacze? W sensie jakie są wymierne korzyści? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 08:07
|
|
|
Mechaniczne lepiej sobie radzą na bardzo wysokich obrotach. W hydraulikach przepływ oleju robi się zbyt wolny i zwyczajnie nie spełniają swojej funkcji prawidłowo. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 08:08
|
|
|
luk-90 napisał/a: | co dają takie mechaniczne popychacze |
mniej elementów do zepsucia się
Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, mechaniczne to że nie ma się co w nich zepsuć, natomiast trzeba je regulować. Hydrauliczne właściwie są bezobsługowe, ale są skomplikowane konstrukcyjnie co powoduje ich wrażliwość na nieodpowiednie warunki, bodajże na problemy z olejem. No i przy problemach wymieniasz wszystkie, co pociąga po kieszeni... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 09:20
|
|
|
acti357 napisał/a: | Mechaniczne lepiej sobie radzą na bardzo wysokich obrotach. W hydraulikach przepływ oleju robi się zbyt wolny i zwyczajnie nie spełniają swojej funkcji prawidłowo. | A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Qzyn


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 45 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 09:57
|
|
|
Im chyba chodzilo o to ze przeplyw oleju moze byc taki sam ale popychacze dostaja duzo czesciej "po glowie" i nie wydalaja
Zolw co do luzu 0,4 - 0,45 ustawia sie w lublinie |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 10:08
|
|
|
JoeMix napisał/a: | A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej? | nie, ale wzrasta temp oleju przez co robi sie rzadszy i "nie ma" siły do końca otworzyć zaworu lub otwarcie zaworu jest minimalnie krótsze - tz. zjawisko pływania zaworów) |
_________________
 |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 15:42
|
|
|
Cytat: | A to ze wzrostem prędkości obrotowej silnik olej krąży wolniej? |
Miałem raczej na myśli pewną bezwładność oleju i tak jak napisał Lokmen, że zawór nie otworzy się przez to do końca. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Maj 2011, 16:10
|
|
|
No to temat wartości luzu mamy rozwiązany
jeżeli chodzi o sensowność - hydrauliczne kasowacze w Wannie starczają na sezon .
Pierwszym objawem zużycia jest to , że powyżej 6 tyś obr pod obciążeniem idzie jakby go ktoś za jaja trzymał
Później dochodzi nierówna praca na wysokich obrotach
A na końcu delikatne cykanie na wolnych .
Wtedy wiem , że włąśnei stałem się lżejszy o pare stówek na kasowacze ( pytanie tylko w jakim tempie informacja mózg znajdzie )
Mam nadzieje , że mechanika zaoszczędzi mi tego typu przygód ( zobaczymy )
ps: CVH chyba nigdy nie był bezobsługowy .
Bezawaryjny - owszem , ale nie bezobsługowy |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 09:16
|
|
|
Również jestem w przeddzień założenia mechanicznych kasowaczy luzu do CVH i mam pytanie. Czy dźwigienki nie będą luźno latały przy podniesionych zaworach? |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:06
|
|
|
a co to są podniesione zawory ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Rkalitka
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 22:24
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | a co to są podniesione zawory ? |
jak Ci spadną na ziemię i je podnosisz to wtedy są podniesione - co Ty nie wiesz o tym?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 23:06
|
|
|
acti357 napisał/a: | Czy dźwigienki nie będą luźno latały przy podniesionych zaworach? |
A w jaki sposób??
Z jednej strony będą naciskały na zawowy będące na sprężynach, a z drugiej będą przytrzymywane przez laski popychaczy, które są dociśnięte przez wałek rozrządu, więc chyba będą sztywno siedzieć. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Sty 2012, 23:16
|
|
|
Na tym chyba polega luz zaworowy, ze jest przerwa która daje miejsce na rozszerzalność termiczną materiału,,, czyli jest inna na zimnym i inna (lub wcale) na ciepłym,,, hydraulika w zamierzeniu ten problem maiła likwidować,,, jak wyszło wiadomo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
acti357

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lip 2009 Posty: 259 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 10:12
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | a co to są podniesione zawory ? |
Może źle się wyraziłem, chodzi mi o moment w którym oba zawory są zamknięte.
brewa7, nie wiem czy zauważyłeś ale temat jest o silniku CVH, w którym nie ma lasek popychaczy jak w HCSie.
JoeMix, właśnie chodzi mi o to, że kiedy silnik jest zimny będzie występował ciągle mały luz. Dźwigienka przystosowana pod hydrauliki (gdzie praktycznie luz nie występuje) i przykręcona ze ściśniętym wcześniej popychaczem rusza się na boki.
Oto się rozchodzi, czy w czasie jazdy z mechanicznymi coś takiego nie wystąpi. |
_________________ Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 12:17
|
|
|
Tak jak napisał Joe - ten luz nie to , że może , ale MUSI być i to nie jakiś , ttylko ściśle określony , ustawiany na zimnym silniku .
W przypadku hydrauliki ,jej zadaniem jest kasowanie w każdej sytuacji luzu do zera , jak tego nie robi to jest do wymiany . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
|