| Przesunięty przez: szynszyl 30 Mar 2014,  12:17
 | [MK3] Jak wymienić płyn z chłodnicy. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2011,  21:35   [MK3] Jak wymienić płyn z chłodnicy. |   
 |  
               | 
 |  
               | mam wode - chce wlac plyn. Wiem ze jest jakis korek na dole chlodnicy. Co z wezami ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Peedro   Klubowicz
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Paweł
 Wiek: 36
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 3058
 Skąd: Mystków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2011,  21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | najlepiej to chyba odkręcić opaskę i ściągnąć wąż i ci wszystko ładnie spłynie. |  
				| _________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
 
 Żaba - RIP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2011,  21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moja rada. Odkręć korek na dole chłodnicy, zleci woda. Węży nie ruszaj. Jak już woda zleci to porządnie dmuchnij do zbiornika wyrównawczego, wyleci jeszcze trochę. Teraz możesz spokojnie 5 litrów płynu wlać, po zakręceniu tego korka na dole w chłodnicy. Z tym dmuchaniem to nie fachowo, ale najprościej. Sam tak zrobiłem.   |  
				| _________________ Był:
 Fiat 126p Elegant 1998 r.
 Była:
 Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
 http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
 Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
 http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bzyq90   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`90
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.1/55KM
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Maj 2009
 Posty: 145
 Skąd: Zabrze
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2011,  21:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | W układzie chłodzenia zawsze coś zostanie. Stań przodem do samochodu, dźwignij maske i popatrz na prawą stronę, konkretnie na chłodnicę na dole. Tam masz korek. Odkręcasz go, później odkręcasz korek ze zbiorniczka płynu do chłodnicy i to wszystko. Korek jest najniższym punktem w chłodnicy więc nie widze potrzeby ściągania węży. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lis 2011,  08:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | ...a czy już nikt nie pamięta o śrubie/korku w bloku? Nad rozrusznikiem mniej więcej  w połowie bloku, wyleci jeszcze ze szklanka wody. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lis 2011,  09:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rebel, ta ilość w bloku to w zasadzie bez znaczenia,,, a jak ktoś używa koncentratu to w ogóle pomijalna,,, a śrubka jest ka pamiętam mosiężna i wiadomo co ten tego może się stać,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lis 2011,  10:14 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | Rebel, ta ilość w bloku to w zasadzie bez znaczenia,,, a jak ktoś używa koncentratu to w ogóle pomijalna,,, a śrubka jest ka pamiętam mosiężna i wiadomo co ten tego może się stać,,, | 
 
 W sumie racja... skoro ktoś nie może znaleźć korka na dole chłodnicy to niech się nie zabiera za odkręcanie tego dosyć delikatnego elementu.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Lis 2011,  22:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki za rade   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | matrix-1990   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CL
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Maciek
 Wiek: 35
 Dołączył: 30 Gru 2009
 Posty: 570
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lis 2011,  13:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | i odpowietrzyć potem najlepiej   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matifcb   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Mati
 Wiek: 39
 Dołączył: 28 Lip 2010
 Posty: 165
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lis 2011,  14:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | w jaki sposob odpowietrzyc ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Lis 2011,  14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sam się odpowietrzy. Po otwarciu termostatu zniknie reszta powietrza z układu. Do tego czasu kontrolować poziom płynu. Tyle. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcinowaty   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Marcin
 Wiek: 46
 Dołączył: 21 Sie 2008
 Posty: 1447
 Skąd: Trzcianka
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2011,  11:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja odkręcałem ją u siebie bez problemu. Na ciepłym silniku, najzwyklejszą nasadką po popsikaniu środkiem penetrującym. Nic jej się nie stało, także Marcinowaty nie siej defetyzmu   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cars24h   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Krzysiek
 Dołączył: 31 Mar 2013
 Posty: 3
 Skąd: Krosno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2013,  13:12   Jak spuścić płyn z chuscić wodę z chłodnicy w FF MK3 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mówią, że na dole chłodnicy po prawej schylając sie opd strony maski jest korek do odkrecania... 
 Odkręca mi sie do połowy ale płyn nie leci? Czy ta śrubka (korek) ma jakiś otwór?
 |  
				| _________________ Bądż uroczy dla swych wrogów...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2013,  14:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie. Wykręca się ją  całkowicie. 	  | cars24h napisał/a: |  	  | Czy ta śrubka (korek) ma jakiś otwór? | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |