| [MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bolodom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 03 Paź 2010
 Posty: 21
 Skąd: Jastrzębie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:05   [MK3] Szarpie silnikiem szczególnie na 2 i 3 biegu | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich klubowiczów. Piszę do Was ponieważ mam problem z moją białą błyskawicą  Właściwie to mam dwa problemy: 1 i najważniejszy to taki iż przy przyśpieszaniu szarpie mi silnikiem, dopiero jak się już bardziej rozpędzę to szarpanie ustaje. Generalnie szarpanie występuje na biegu 2 oraz czasami na 3 biegu jeśli wyjeżdżam pod jakąś lekką górkę. Nie wiem co może być tego przyczyną. Jestem zupełnym laikiem w tych sprawach. 
 2 problem mniej ważny to że czasami zaczyna mi strasznie piszczeć pasek silnika... Da się jakoś zrobić żeby nie piszczał? Słyszałem że wymiana paska to rozwiązanie na krótką metę.
 
 Za wszelkie odpowiedzi serdecznie Wam dziękuję.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Paź 2010,  17:31, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:12 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bolodom napisał/a: |  	  | czasami zaczyna mi strasznie piszczeć pasek silnika... | 
 Że niby klinowy? A nie przypadkiem wielorowkowy? Jeśli piszczy, to napinacz może się domagać wymiany (albo pasek jest za długi).
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:17 | 
 |  
               | 
 |  
               | Mnie też kiedyś szarpało właśnie na drugim i trzecim biegu przez popsutą sondę. U ciebie to raczej odpada bo nie widzę "i" 
 hmmm szarpie ci silnikiem czy autem?
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez Rebel 3 Paź 2010,  17:18, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | gaźnik czy monowtrysk? 
 a pasek podciągnij - robi się to alternatorem. szczegóły znajdziesz na forum.
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bolodom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 03 Paź 2010
 Posty: 21
 Skąd: Jastrzębie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | A co oznacza literka "i"? To jest wtrysk czy coś? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:22 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bolodom napisał/a: |  	  | A co oznacza literka "i"? To jest wtrysk czy coś? | 
 
 dokładniej monowtrysk
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:23 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pufcio, HCSy nie mają paska wielorowkowego, a tym bardziej napinacza... 
 bolodom, i oznacza wtrysk. ale co masz pod maską nie zależy od naklejek na aucie. sposób jak poznać co jest co znajdziesz w liście FAQ Mechaniki.
 |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | bidżej, może chodziło mu o wielokinowy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bolodom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 03 Paź 2010
 Posty: 21
 Skąd: Jastrzębie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:28 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dobra no to mam monowtrysk  Więc do dalej? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:33 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ja bym zapytał sterownik co on wie czego my nie wiemy klik może wyjdzie dodatkowo coś ciekawego czym warto będzie się zainteresować |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bolodom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 03 Paź 2010
 Posty: 21
 Skąd: Jastrzębie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:41 | 
 |  
               | 
 |  
               | No z tym testerem to już może zajadę sobie do znajomego mechanika. Może on będzie takie coś miał. Zresztą tak czy siak będę pewnie zmuszony dokonać jakiejś naprawy u mechanika ale chciałbym właśnie wiedzieć co może być przyczyną szarpania żeby mnie nie wykiwali. Czytając wasze wypowiedzi oraz inne podobne tematy stworzyłem sobie listę możliwych problemów:
 Silnik krokowy - wyczyścić
 Czujnik położenia przepustnicy - wymiana
 Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek
 Sonda Lambda - wymiana
 
 To na razie tyle
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:46 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bolodom napisał/a: |  	  | Silnik krokowy - wyczyścić | 
 
 krokowiec pracuje tylko na luzie jak nie wciska się gazu. Obroty na jałowym masz prawidłowe?
 
 
 Najpierw to sprawdź czy jest dobra. Jak to już poszukaj. Jeżeli coś jest z nią nie tak to w większości przypadków sterownik będzie wywalać ci błąd. 	  | bolodom napisał/a: |  	  | Sonda Lambda - wymiana | 
 
 
  	  | bolodom napisał/a: |  	  | Czujnik położenia przepustnicy - wymiana | 
 
 Jeżeli podaje nieprawidłowy sygnał to też sterownik wywali ci błąd na testerze. Poza tym w prosty sposób można zbadać CPP na zwykłym woltomierzu. Ustawiasz na opór i przesuwasz dźwigienkę, jeżeli opór się płynnie zmienia to prawdopodobnie CPP jest sprawny.
 
 Nic nie wymieniaj puki nie będziesz miał pewności, że na prawdę jest posute
 
 
  	  | bolodom napisał/a: |  	  | Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek | 
 
 Zakładam, że dopiero co kupiłeś fiestę więc świece to wymień koniecznie bo niewiadomo ile już tyś km zrobiły. Kable najlepiej też no ale zależy od tego w jakim są stanie. Nie trudno ocenić ile lat już grzeją się pod maską... przede wszystkim po stanie izolacji i jej elastyczności.
 
 
 
 
  	  | bolodom napisał/a: |  	  | Może on będzie takie coś miał | 
 
 Mechanicy się w takie rzeczy nie bawią, skieruje cie na komputer gdzie cie policzą przynajmniej 50zł. Wybierz się do jakiegoś sklepu elektronicznego i za wszystko zapłacisz do 15zł a masz na długi czas
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Rebel 3 Paź 2010,  17:54, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bolodom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 03 Paź 2010
 Posty: 21
 Skąd: Jastrzębie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:51 | 
 |  
               | 
 |  
               | Co do silnika krokowego i obrotów na luzie. Trudno mi ocenić czy są prawidłowe. Nie mam obrotomierza. Generalnie silnik mi nie gaśnie, choć brat mi mówił że kiedyś tam mu parę razy zgasło. Mi się to jeszcze nie przydarzyło. 
 A jak ocenić czy ta sonda Lambda jest dobra i gdzie ona w ogóle jest?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:52 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bidżej napisał/a: |  	  | Pufcio, HCSy nie mają paska wielorowkowego, a tym bardziej napinacza... | 
 Uhm
  To tak na przyszłość - jak tam jest osprzęt napędzany? |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:53 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bolodom napisał/a: |  	  | Sprawdzenie kabli WN, świec i cewek | 
 to bedzie to
   Świece sprawdź sam. A kable możesz wyczyścić spirytusem ale zalecam wymianę
   Kiedy je wymieniałeś ostatni raz?
 A piszczący pasek wymień. Na krótką metę to znaczy 2 lata ;]
 Koszt paska 20zł max
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Pufcio, TAKI jeden pojedynczy pasek klinowy z naciągiem stałym, ustawianym mocowaniem alternatora   |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rebel   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Rafał
 Wiek: 35
 Dołączył: 11 Cze 2010
 Posty: 569
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  17:59 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bolodom napisał/a: |  	  | Co do silnika krokowego i obrotów na luzie. Trudno mi ocenić czy są prawidłowe. Nie mam obrotomierza. | 
 
 No tak ale obstawiam, że nie cierpisz na głuchotę wiec słyszysz i potrafisz ocenić czy stoją równo czy falują czy raz są niższe a raz wyższe...
 
 
  	  | bolodom napisał/a: |  	  | A jak ocenić czy ta sonda Lambda jest dobra i gdzie ona w ogóle jest? | 
 
 jest wkręcona od boku w rurę za kolektorem wydechowym. Jak sprawdzić to użyj szukajki albo pogoogluj. Jest kupe informacji na ten temat. Nie ma sensu sie rozpisywać.
 
 Przede wszystkim sczytać błędy ze sterownika a nie wymieniać nic na czuja.
 
 
  	  | drzeniow napisał/a: |  	  | A kable możesz wyczyścić spirytusem ale zalecam wymianę | 
 
 drzeniow mógłbyś rozwinąć myśl? Co to pomoże?
 
 [ Dodano: Nie Paź 03, 2010 19:01 ]
 bidżej a pasek do pomp to wieloklinowy tak?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bolodom   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 34
 Dołączył: 03 Paź 2010
 Posty: 21
 Skąd: Jastrzębie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | no ja nie zauważyłem na razie żadnego falowanie  Stałem dziś dosyć długo na światłach i wydaje mi się że równo chodził silnik  Jeszcze to sprawdzę   
 Dobra na dziś Wam już dziękuję
  Wasze wypowiedzi były dla mnie bardzo pomocne  Jak coś to będę jeszcze pisał w tym temacie. 
 Pozdrawiam!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drzeniow   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 35
 Dołączył: 08 Wrz 2010
 Posty: 663
 Skąd: Drzeniów FZI
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2010,  18:06 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rwiezel napisał/a: |  	  | drzeniow mógłbyś rozwinąć myśl? Co to pomoże? | 
 jak mialem pelno syfu i przebicie(w miejscu gdzie sie na swiece wciska) wyczyscilem od srodka spirytem(waciki do uszu) i bylo duzo lepiej ale od czasu do czasu dalej "strzelił" i wymieniłem kable i byl potem git.
 |  
				| _________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
 Aktualnie:
 Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
 
 Było:
 Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
 Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
 Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |