Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Problem z klimatyzacją
Autor Wiadomość
uKL 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Sie 2009, 10:53   [MK4] Problem z klimatyzacją

Witam,

Mam mały problem z klimatyzacją w mojej Fieście. Otóż objawia się to tak.. Samochód stoi i uruchomionym silnikiem i klimatyzacją. Kompresor włacza się na około 10s następnie wyłącza na około 5 sekund.. No i tak w kółko.. Zauważyłem, że jest to związane z pracą czujnika umieszczonego na "zimnej" rurce zaraz obok filtra przeciwpyłkowego w podszybiu.. Czy mógłby ktoś kompetentny się wypowiedzieć czy to normalny/nienormalny objaw? Do czego służy ten czujnik?

Poza tym.. Czy da się jakoś obniżyć temperaturę "wyjściową" klimatyzatora? Nie jest on jakoś specjalnie wydajny podczas jazdy ;)

Pozdrawiam Serdecznie
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2009, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Sie 2009, 16:43   

masz za mało gazu w układzie
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
uKL 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Sie 2009, 17:45   

Cytat:
masz za mało gazu w układzie

Raczej niemożliwe.. układ był napełniany w maju i chłodzi. Wiesz co to za czujnik, czy strzelasz?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2009, 18:05   

I problem był od maja czy może od jakiegoś czasu się pojawił, gaz ma to do siebie że lubi uciekać :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 18:36   

a co na tym czujniku jest napisane?, bo nie bardzo wiemy o jaki Ci czujnik chodzi
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
uKL 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Sie 2009, 18:59   

JoeMix napisał/a:
I problem był od maja czy może od jakiegoś czasu się pojawił, gaz ma to do siebie że lubi uciekać :P

Generalnie to zawsze tak było, tylko zastanawiam się po co :) Klimatyzacja w każdym bądź razie działa.. Postaram się zrobić zdjęcie tego czujnika..
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2009, 19:22   

Może chodzić o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie, i od tego może być ten czujnik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Sie 2009, 21:50   

czujnik załącza sprężarke jeśli jest odpowiednie ciśnienie, jeśli jest za niskie nie włączy jeśli jest za wysokie rozłączy (albo wcześniej sprężarka wywali gaz)

wentylator ci sie załącza?

napewno nie masz żadnej nieszczelności?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
uKL 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Sie 2009, 01:13   

Wentylator się załącza na 100%, klimatyzacja chłodzi.. po uzupełnianiu czynnika jeździłem dwa razy na sprawdzenie czy nie ma wycieków.. nie stwierdzono.. jednak w 100% pewnym nigdy być nie mogę ;)
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Sie 2009, 08:00   

Przelacznik wysokiego cisnienia klimatyzacji się nazywa to badziewko.

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 09:03 ]
albo mowisz o zaworze :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
uKL 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Sie 2009, 11:26   

Tak wygląda to ustrojstwo.. wybaczcie jakość, nie miałem pod ręką nic innego niż telefon ;)
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Sie 2009, 13:57   

Kolego to o czym piszesz to zwyczajny wylacznik cisnieniowy klimy, firma HELLA na Twojej fotce 2 piny :)
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
uKL 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Sie 2009, 17:20   

OK, czyli to jest zapewne normalne zachowanie ;) Zauważyłem, że to się dzieje tylko jakiś czas po włączeniu klimy.. na trasie już to nie występuje.

Pytanie drugie, czy da się obniżyć próg temperatury? W upalne dni fajnie by było, gdyby wiało trochę chłodniej ;) Ewentualnie czy to nie będzie zbyt niebezpieczne przesilenie układu?

W ogóle czy temperatura wyjściowa to kwestia jakiegoś regulatora progowego, czy wydajności układu?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sie 2009, 14:07   

Generalnie wydajności,,, to tak samo jakbyś chciał aby w zimę Ci leciało cieplejsze powietrze z ogrzewania,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
uKL 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Sie 2009, 15:35   

Wtedy mógłbym próbować wymienić nagrzewnicę na bardziej wydajną ;) Tak się teoretycznie zastanawiam co w klimatyzacji jest ograniczeniem największym? Agregat czy coś innego?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sie 2009, 15:39   

agregat oraz ten, wymiennik (wyleciała mi fachowa nazwa z głowy)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 28 Sie 2009, 22:22   

układ jest aprojektowany by było ok to czemu chcesz poprawiać fabryke??

im wiecej gazu tym mocniejsze chłodzenie ale mocniej nagrzewa sie chłodnica

ciśnienia do najlepszego chłodzenia to około 25bar na wysokim i wtedy możesz lody w aucie mrozić... ale na zdrowie Ci to nie wyjdzie


z tym że zawory na sprężarkach puszczają przy 28-32 bar :)
a przewody czasem szybciej :hahaha:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
uKL 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Sie 2009, 00:55   

Laskosz napisał/a:
ciśnienia do najlepszego chłodzenia to około 25bar na wysokim i wtedy możesz lody w aucie mrozić... ale na zdrowie Ci to nie wyjdzie


z tym że zawory na sprężarkach puszczają przy 28-32 bar :)
a przewody czasem szybciej :hahaha:


O taką odpowiedź mi chodziło :) Raczej teoretyzuję, niż chcę stosować takie rozwiązania w praktyce ;)

Wiadomo, że da się zrobić wszystko, tylko nie wszystko się opłaca ;)

Pozdrawiam
EOT ;)
 
 
 
zimzia 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 198
Skąd: Polska
Wysłany: 31 Lip 2010, 15:31   

klima nabita niedawno, od pewnego czasu mam podobne zjawisko sprężarka pochodzi około 2-3 sekundy i wyłączy się na 2-3 sekundy i tak w kółko, tez słychać tykanie z tego samego czujnika, powietrze wydobywające się z kratek jest delikatnie zimne. Raczej nie powinna się tak często wyłączać i włączać.
_________________
ZimZia
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 31 Lip 2010, 23:22   

zimzia, A jak chłodnica wygląda -czysta :fox: ,wyczyść pomoże(bo musi być czysta co by sprawnie działała klima :yes: ).
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Problem z klimatyzacją
zcw Mechanika ogólna 1 21 Lip 2015, 21:48
Dreambox
Brak nowych postów Problem z klimatyzacją.
Za radą kolegów z forum byłam dzisiaj nabić klimę, ale problem nie ustał - włącza się i wyłącza
Mika94 Mechanika ogólna 6 29 Lip 2014, 16:55
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.