| [MK4] Problem z klimatyzacją | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | uKL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  09:53   [MK4] Problem z klimatyzacją | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Mam mały problem z klimatyzacją w mojej Fieście. Otóż objawia się to tak.. Samochód stoi i uruchomionym silnikiem i klimatyzacją. Kompresor włacza się na około 10s następnie wyłącza na około 5 sekund.. No i tak w kółko.. Zauważyłem, że jest to związane z pracą czujnika umieszczonego na "zimnej" rurce zaraz obok filtra przeciwpyłkowego w podszybiu.. Czy mógłby ktoś kompetentny się wypowiedzieć czy to normalny/nienormalny objaw? Do czego służy ten czujnik?
 
 Poza tym.. Czy da się jakoś obniżyć temperaturę "wyjściową" klimatyzatora? Nie jest on jakoś specjalnie wydajny podczas jazdy
   
 Pozdrawiam Serdecznie
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2009,  18:24, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  15:43 | 
 |  
               | 
 |  
               | masz za mało gazu w układzie |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uKL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  16:45 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | masz za mało gazu w układzie | 
 Raczej niemożliwe.. układ był napełniany w maju i chłodzi. Wiesz co to za czujnik, czy strzelasz?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  17:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | I problem był od maja czy może od jakiegoś czasu się pojawił, gaz ma to do siebie że lubi uciekać   |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  17:36 | 
 |  
               | 
 |  
               | a co na tym czujniku jest napisane?, bo nie bardzo wiemy o jaki Ci czujnik chodzi |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uKL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  17:59 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | I problem był od maja czy może od jakiegoś czasu się pojawił, gaz ma to do siebie że lubi uciekać   | 
 Generalnie to zawsze tak było, tylko zastanawiam się po co
  Klimatyzacja w każdym bądź razie działa.. Postaram się zrobić zdjęcie tego czujnika.. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  18:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | Może chodzić o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie, i od tego może być ten czujnik,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Sie 2009,  20:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | czujnik załącza sprężarke jeśli jest odpowiednie ciśnienie, jeśli jest za niskie nie włączy jeśli jest za wysokie rozłączy (albo wcześniej sprężarka wywali gaz) 
 wentylator ci sie załącza?
 
 napewno nie masz żadnej nieszczelności?
 |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uKL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sie 2009,  00:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wentylator się załącza na 100%, klimatyzacja chłodzi.. po uzupełnianiu czynnika jeździłem dwa razy na sprawdzenie czy nie ma wycieków.. nie stwierdzono.. jednak w 100% pewnym nigdy być nie mogę   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sie 2009,  07:00 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przelacznik wysokiego cisnienia klimatyzacji się nazywa to badziewko. 
 [ Dodano: Wto Sie 25, 2009 09:03 ]
 albo mowisz o zaworze
   |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uKL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sie 2009,  10:26 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak wygląda to ustrojstwo.. wybaczcie jakość, nie miałem pod ręką nic innego niż telefon   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pawełos666   
 Model: Ford Fiesta Mk4`99
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Ford BMW
 Wiek: 38
 Dołączył: 15 Cze 2008
 Posty: 1139
 Skąd: BOSCH CS
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sie 2009,  12:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kolego to o czym piszesz to zwyczajny wylacznik cisnieniowy klimy, firma HELLA na Twojej fotce 2 piny   
  |  
				| _________________ CVH 1.4 FU..'89
 
   Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uKL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Sie 2009,  16:20 | 
 |  
               | 
 |  
               | OK, czyli to jest zapewne normalne zachowanie  Zauważyłem, że to się dzieje tylko jakiś czas po włączeniu klimy.. na trasie już to nie występuje. 
 Pytanie drugie, czy da się obniżyć próg temperatury? W upalne dni fajnie by było, gdyby wiało trochę chłodniej
  Ewentualnie czy to nie będzie zbyt niebezpieczne przesilenie układu? 
 W ogóle czy temperatura wyjściowa to kwestia jakiegoś regulatora progowego, czy wydajności układu?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2009,  13:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Generalnie wydajności,,, to tak samo jakbyś chciał aby w zimę Ci leciało cieplejsze powietrze z ogrzewania,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uKL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2009,  14:35 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wtedy mógłbym próbować wymienić nagrzewnicę na bardziej wydajną  Tak się teoretycznie zastanawiam co w klimatyzacji jest ograniczeniem największym? Agregat czy coś innego? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2009,  14:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | agregat oraz ten, wymiennik (wyleciała mi fachowa nazwa z głowy) |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2009,  21:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | układ jest aprojektowany by było ok to czemu chcesz poprawiać fabryke?? 
 im wiecej gazu tym mocniejsze chłodzenie ale mocniej nagrzewa sie chłodnica
 
 ciśnienia do najlepszego chłodzenia to około 25bar na wysokim i wtedy możesz lody w aucie mrozić... ale na zdrowie Ci to nie wyjdzie
 
 
 z tym że zawory na sprężarkach puszczają przy 28-32 bar
   a przewody czasem szybciej
   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | uKL   
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 24 Sie 2009
 Posty: 16
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Sie 2009,  23:55 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Laskosz napisał/a: |  	  | ciśnienia do najlepszego chłodzenia to około 25bar na wysokim i wtedy możesz lody w aucie mrozić... ale na zdrowie Ci to nie wyjdzie 
 
 z tym że zawory na sprężarkach puszczają przy 28-32 bar
   a przewody czasem szybciej
   | 
 
 O taką odpowiedź mi chodziło
  Raczej teoretyzuję, niż chcę stosować takie rozwiązania w praktyce   
 Wiadomo, że da się zrobić wszystko, tylko nie wszystko się opłaca
   
 Pozdrawiam
 EOT
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zimzia   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`97
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.25i/75KM
 Wiek: 36
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 198
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2010,  14:31 | 
 |  
               | 
 |  
               | klima nabita niedawno, od pewnego czasu mam podobne zjawisko sprężarka pochodzi około 2-3 sekundy i wyłączy się na 2-3 sekundy i tak w kółko, tez słychać tykanie z tego samego czujnika, powietrze wydobywające się z kratek jest delikatnie zimne.  Raczej nie powinna się tak często wyłączać i włączać. |  
				| _________________ ZimZia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | drjanusz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Wiek: 62
 Dołączył: 07 Lip 2007
 Posty: 923
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Lip 2010,  22:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | zimzia, A jak chłodnica wygląda -czysta  ,wyczyść pomoże(bo musi być czysta co by sprawnie działała klima  ). |  
				| _________________ Było XR3i
 Była Fiesta 1,1i
 Fiestynka 1,3...skasowana :((
 Zagościł mkV    Essi        1.6 Już ni ma.
 A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
 W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
 kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |