| Pobór prądu z aku na parkingu ?? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | remik44992   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 27 Lis 2006
 Posty: 3
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2006,  20:21   Pobór prądu z aku na parkingu ?? | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Czy to normalne, aby z akumulatora szedl prad 0,18A podczas postoju przy wylaczonych WSZYSTKICH odbiornikach ??
 
 Mierzylem caly czas wyjmujac po kolei wszystkie bezpieczniki, caly czas byl pobor 0,18A. Niby to malo, ale po 6 dniach postoju zdycha akumulator. Teraz gdy zostawiam auto na postój, ściągam jedną klemę żeby nie "doiło", ale to nie jest rozwiązanie.
 
 Co może ciągnąć prąd? I czy pobór na postoju powinien być dokładnie 0, czy jakieś urządzenia pobierają (typu zegar np. ale to są przecież znikome prądy rzędu 0,01A)...
 
 Nie wiem co robić, alternator prawidłowo ładuje 2,5A.
 
 pozdro
 
 remik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kam'ol   
 Model: Ford Fiesta Mk5`02
 Wersja: Family
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 45
 Dołączył: 06 Gru 2005
 Posty: 129
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2006,  20:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | powykręcaj radyjo, klimę, alarm, centralny, i co tam jeszcze masz i zobacz wtedy, jak dalej idzie to moze masz walniety aku albo gdzies jest przebicie.... a z 2 strony to wyjmij akumulator, jak dalej bedziesz miał pobór mocy to wlasnie stales sie wlascicielem "perpetum mobile" i to nawet 2 rodzaju... pozdrawiam kaput |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2006,  22:45 | 
 |  
               | 
 |  
               | odepnij alternator i wtedy zobacz . Prawdopodobnie to bedzie to . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remik44992   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 27 Lis 2006
 Posty: 3
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Gru 2006,  23:39 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wszystko wyłączone, żadnych wynalazków typu klima nie mam   
 Kolega ma rację, spróbuję wypiąć alternator i sprawdzić czy nadal idzie prąd. A jeśli przestanie płynąć? To alternator do wymiany, czy one po prostu "tak mają", że coś za coś - ładują aku, ale potem coś chcą od niego? ;-)
 
 remik
 
 P.S A jesli juz jesteśmy przy elektryce, ktoś z Szanownych kolegów wie może co to za sprytna wtyczka łącząca wiązkę przewodów z masą samochodu znajdująca się troszkę wgłąb silnika, nieopodal podnośnika i zbiornika płynu ham.? Jak odłącze, to wszystko działa oprócz ... świec żarowych
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomwal [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Gru 2006,  07:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli po odłączeniu alternatora przestanie płynąć prąd tzn że padła jakaś dioda w mostku alternatora. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jackrzec   Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 51
 Dołączył: 30 Cze 2005
 Posty: 2573
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Gru 2006,  07:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli masz zegarek. to on też ciągnie prąd, ale nie 0,18 tylko duzo mniej. Zwykłe mierniki też oszukują, ale zrób tak jak koledzy piszą. |  
				| _________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
 Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Gru 2006,  09:21 | 
 |  
               | 
 |  
               | a powiedz jeszcze czym sprawdzasz ten pobur prądu ?? cęngami czy miernikiem ? |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | remik44992   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Wiek: 43
 Dołączył: 27 Lis 2006
 Posty: 3
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2006,  00:09 | 
 |  
               | 
 |  
               | Miernikiem, miernikiem. Nie znam metody "cengowej" ;-) 
 Wesołych Świąt!
 
 remik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2006,  00:13 | 
 |  
               | 
 |  
               | przepływ prądu przez przewodnik generuje pole magnetyczne . pomiar jego wskazuje jaki płynie prąd . to jest metoda cegowa chyba   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | picio_18   
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: Piotr
 Wiek: 41
 Dołączył: 28 Sie 2004
 Posty: 172
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2006,  08:24 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | przepływ prądu przez przewodnik generuje pole magnetyczne . pomiar jego wskazuje jaki płynie prąd . to jest metoda cegowa chyba   | 
 no metoda nie nazywa sie cegowa tylko jest to pomiar cęgami ditza (chyba dobrze napisałem, szkole już dawno skończyłem wiec moge nie pamiętać), ale co do zasady to wlasnie o to chodzi
  co do cegów to do pradu stałego sa specialne droższe i do prądu przemiennego też są inne. |  
				| _________________ MONDEO 2.0 TDCI  115KM GHIA CZARNY
 
 MOJE HOBBY
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |