| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| Pobór prądu na postoju |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | pvl   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4 Duratec
 Dołączył: 04 Maj 2014
 Posty: 7
 Skąd: Oława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Cze 2015,  17:49   Pobór prądu na postoju |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdziłem pobór prądu multimetrem. Silnik i odbiorniki wyłączone. Odpiąłem klemę (-) i pomiędzy nią a akumulator (-) podłączyłem końcówki multimetra. Ustawienie pomiaru: 2000mA. Wyświetlony wynik po chwili: 1,65. Dobrze rozumiem, że to 1,65A? A więc znacznie więcej, niż być powinno? Wyciągałem bezpieczniki, ale za każdym razem wynik ten sam. Co może pobierać tak dużo prądu? Jakieś pomysły? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Cze 2015,  18:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zakres to 2000. Nie 2[A], 2000[mA]. Jeśli Twój miernik nie przestawia zakresów jakimś cudem, to to jest 1,65mA. 
 Gdyby Ci coś w instalacji pobierało >1.5A, to wytłukłbyś przez noc cały akumulator w tym benzyniaku.
 Podepnij to jeszcze raz i schodź z zakresem w dół, bo wskazania rzędu 2mA na zakresie 2000mA są obarczone tak dużym błędem, że te 2 to równie dobrze może być 22.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pvl   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4 Duratec
 Dołączył: 04 Maj 2014
 Posty: 7
 Skąd: Oława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2015,  12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | No i właśnie tak jest, jak mówisz... przez noc napięcie spadło do 5V. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Łysy   
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4 Duratec
 Dołączył: 17 Paź 2015
 Posty: 12
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2016,  16:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, jaki macie pobór prądu na postoju? 
 Wymieniłem ostatnio akumulator i pod dłuższym postoju napięcie akumulatora spadło poniżej 12,3V
 
 Zmierzyłem pobór prądu na postoju i wychodzi mi 0,07/0,08A
 
 Wydaje mi się, że powinno być trochę niższe.
 
 
 Wyjmowałem po kolei bezpieczniki i pobór prądu cały czas utrzymywał się na tym samym poziomie.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Gru 2016,  17:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jest 70-80mA, to nie aż tak dużo (przyjmuje się, że w nowych autach <100mA jest akceptowalne). Żeby taki 48Ah aku rozładować, musiałbyś auta nie dotykać minimum 600h (25 dni) |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | slawomirro   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Dołączył: 12 Kwi 2016
 Posty: 1199
 Skąd: wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2016,  13:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Puff napisał/a: |  	  | To jest 70-80mA, to nie aż tak dużo (przyjmuje się, że w nowych autach <100mA jest akceptowalne). Żeby taki 48Ah aku rozładować, musiałbyś auta nie dotykać minimum 600h (25 dni) | 
 
 Juz odpowiałem na FKP. Akumulator, jak auto stoi, prąd musi dawać. Alarm, immobiliser, podtrzymanie pamięci radia, ustawień komputera, liczników, itp
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Łysy   
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4 Duratec
 Dołączył: 17 Paź 2015
 Posty: 12
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2016,  13:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak wiem, że musi pobierać, tylko nie wiem czy nie pobiera go trochę za dużo. Skoro jednak piszecie, że pobór jest w normie, to widocznie tak jest. Pozdrawiam   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2016,  14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Puff, ale jeżeli on wyjął wszystkie bezpieczniki i nadal ma taki pobór? Może altek ma jakiś problem i przez niego prąd ucieka. Mało bo mało, ale jednak. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Łysy   
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4 Duratec
 Dołączył: 17 Paź 2015
 Posty: 12
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2016,  19:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak mogę w bezpieczny sposób sprawdzić czy to alternator pobiera prąd? 
 Gdyby to on pobierał prąd, to winny będzie regulator napięcia? Ładowanie mam dobre
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2016,  20:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt - nie wiem czy "po kolei" oznacza, że wyciągał 1, zmierzył, potem wsadził 1, wyciągnął 2 i zmierzył, itd. czy wyciągał wszystko jak leci. Raczej skłaniam się ku temu 1. A gdyby w altku były uwalone diody albo regulator, to ten pobór byłby przynajmniej o rząd wielkości wyższy (1-2A minimum).
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Łysy   
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4 Duratec
 Dołączył: 17 Paź 2015
 Posty: 12
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2016,  20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Puff napisał/a: |  	  | Raczej skłaniam się ku temu 1 | 
 
 Słusznie
 
 Nie wyciągałem tylko przekaźników
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Gru 2016,  20:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Możesz spróbować testowo odpiąć altek, ale wątpliwe, że pobór prądu spadnie do zera. ECU, alarm i inne takie swoje mA muszą brać. Regulator napięcia 20mA brać nie będzie, prędzej weźmie 100x tyle. Nie szukałbym problemów tam, gdzie ich nie ma. Dopóki po 48-72h postoju nie możesz zakręcić silnikiem, nie ma powodów do obaw. Przy takim poborze, nawet jak auto zostanie na parkingu przez 2 tygodnie na czas wylotu na urlop, to po powrocie bez problemu auto odpalisz.
 |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | TomaszS   
 Model: Ford Fiesta Mk7`14
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Tomek
 Dołączył: 19 Sie 2022
 Posty: 1
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2022,  06:32   Duży pobór prądu przy zgaszonym aucie |   
 |  
               | 
 |  
               | ześć Fiesta rocznik 2014 Silnik: 1.25L Duratec DOHC EFI(80PS).
 Tydzień temu rozładował się akumulator (Warta 43Ah, 390A), podejrzewałem że wydrenował go jakiś odbiornik dlatego naładowałem aku i wszystko było ok. Na wszelki wypadek po naładowaniu podjechałem do sklepu gdzie miernikiem do aku wyszło że jest ok.
 Przez kilka dni autko jeździło normalnie ale po 3 dniach postoju znów rozładowany, no i zaczęły się pomiary.
 Wyszło że przy wyłączonym aucie z akumulatora jest pobierany prąd 410mA. W sieci znalazłem info że do ok 100mA to jest w miarę ok ale powyżej nie bardzo.
 Zapiąłem amperomierz (Fluke) w szereg z akumulatorem i zacząłem wyjmować po kolej bezpieczniki w skrzynce pod maską.
 Po wypięciu nr 26 (15A) opis w dokumentacji "oświetlenie zewnętrzne prawa strona"(strona pasażera) pobór prądu spadł z 410 do 110mA. Sprawdziłem analogiczny bezpiecznik dla lewej strony ale tam prąd nie ulegał żadnym zmianom.
 Po wypięciu bezpiecznika zauważyłem że nie palą się żarówki od świateł mijania.
 Podejrzewałem problem w którejś z lamp dlatego odłączyłem przód i tył na głównej kostce ale nie wpłynęło to na wartość prądu.
 Cały czas pomiar był wykonywany przy wyłączonym i zamkniętym aucie.
 Czy ktoś ma jakiś pomysł, jestem otwarty
 Dużym wsparciem były by schematy obwodowe dla tego układu, ma ktoś coś?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Sie 2022,  21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | TomaszS, Prawdopodobnie masz gdzieś lekkie zwarcie np. przerwana izolacja + wilgoć,,, zobacz też jak działa follow me home bez tego bezpiecznika co żre prąd,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | stilo_kielce   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Imię: Michał
 Dołączył: 07 Mar 2022
 Posty: 16
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Kwi 2025,  15:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć. Czy doszedłeś już gdzie był problem z poborem prądu? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |