| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006,  09:58
 | Silnik : odpalanie 1.8D |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Grzegorz76 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Gru 2005,  22:58   Silnik : odpalanie 1.8D | 
 |  
               | 
 |  
               | Jak to jest z tym grzaniem świec? Wiadomo że po zgaśnięciu kontrolki grzania świece one jeszcze przez kilka sekund grzeją.
 Mechanik (amator) mówi ze należy zapalać dopiero gdy świece przestaną grzać a nie gdy zgaśnie lampka (nasłuchiwać pstryknięcia przekaźnika lub patrzenie na kontrolki np. oleju kiedy zaświeci jaśniej lub itp...) Wczoraj zajechałem do serwisu Forda po zaślepkę do zderzaka i przy okazji zapytałem o grzanie świec. Odpowiedź była prosta „zapalać gdy zgaśnie kontrolka „ uzasadnienie takie „ gdy zgaśnie kontrolka owszem świece grzeją dalej ale po to by napływająca ropa była cały czas podgrzewana i wtryskiwana gorąca jeżeli kręcimy po wyłączeniu świec to ropa ochładza świece i leci zimna tylko pierwsza dawka jest ciepła. Na rozruch z włączonymi świecami można sobie pozwolić z dobrym akumulatorem”
 Dzisiaj rano zapalałem gdy zgasła kontrolka  i zapala zdecydowanie lepiej tzn. za pierwszym razem po ok. 3s kręcenia wcześniej musiałem z 2-3 razy zakręcić.
 Jak Wy odpalanie swoje Dieselki ?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Kwi 2009,  14:02, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2005,  06:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma czegoś takego że można sobie na coś pozwolić w dieselu ale pod warunkiem że ma się dobry akumulator, jak się nie ma dobrego akumulatora to ma się problemy, to tak na początek, a świece żarowe sterowane sa w 2 etapach 1) Podgrzewanie wstępne - kiedy wiesi się kontrolka, 2) dogrzewanie końcowe - kiedy kontrolka się już nie swiecie, jednak swiece są zasilane i podgrzewają komory spręzania, Silnik nalezy odpalać po zgaśnieciu kontrolki czyli jeszcze kiedy swiece grzeją, jak jest bardzo zimno to po zgaśnięciu kontrolki mozna wyłączyć zapłon, i włączyć jeszcze raz, 2-krotnie podgzrweając komory... |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | tygrysjch [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2005,  07:24 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Jestem świeżym kierowcą a do tego dopiero od 7 m-cy posiadam dieselka, ale oto co zauważyłem. Gdy miałem jeszcze słaby akumulator to należało odpalać dopiero po jakimś czasie po zgaśnięciu lampki kontrolnej. Po wymianie akumulatora (do tego jeszcze wyremontowałem alternator-szczotki itd.), zauważyłem że lepiej pali jak sie odpala zaraz po zgaśnięciu lampki. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | _-MoKrY-_   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 39
 Dołączył: 01 Lis 2005
 Posty: 211
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23 Gru 2005,  13:59 | 
 |  
               | 
 |  
               | nic nie kombinować   jeśli świece są dobre i kable też
  a akumulator naładowany i o odpowiednich parametrach to przekręcamy kluczyk i czekamy aż zgaśnie kontrolka od świec i kręcimy aż zapali,
 jak jest mega zimno to można podgrzać 2 albo 3 razy i potem kręcić, od razu po zgaśnięciu kontrolki
 
 
 Bez komprechy NIC nie pomoże
   |  
				| _________________ 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mdcs   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 25 Paź 2004
 Posty: 161
 Skąd: Płock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Gru 2005,  13:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | Rano jak jest zimno czekam aż zgaśnie kontrolka + 2-3 sekundy i odpalam z pedałem gazu w podłodze. Potem przez cały dzień odpalam zaraz po jej zgaśnięciu i z pedałem zwolnionym. |  
				| _________________ było
 Fiesta 1.1i - 91r
 Fiesta 1.8D ABS - 94r
 Escort 1.8TD 90PS - 96r.
 
 jest
 Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
 140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |