Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Problemy z poprawną pracą silnika
Autor Wiadomość
Szymonm 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Basic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 26
Dołączył: 22 Lis 2025
Posty: 2
Skąd: Kalisz
Wysłany: Wczoraj 17:27   Problemy z poprawną pracą silnika

Witam użytkowników forum. Kilka miesięcy temu kupiłem mk3 1.1 kat 50km/37kw i borykam się z kilkoma problemami. Na rozgrzanym po gwałtownym dodaniu gazu silnik się dusi na około 1-2 sekundy (praktycznie gaśnie) po czym wkręca się normalnie na obroty. Na zimnym silniku problem nie występuje lecz jest inny. Nie osiąga maksymalnych obrotów w połowie łapie jakby "ogranicznik". Przez pierwsze 3-4 kilometry nie mogę wcisnąć pedału gazu więcej niż 1/3 ponieważ się dusi
W fieście zostało wymienione/zrobione
-wymiana przewodów zapłonowych z świecami
-regulacja luzu zaworowego
-wymiana filtra paliwa
-nowy czujnik położenia przepustnicy
-map sensor wymieniony na inny
-test nieszczelności zadymiarką (wszystko szczelne poza podciśnieniem do serwa hamulcowego, już uszczelnione
Jedyną poszlaką której jeszcze nie sprawdziłem jest sonda (tak mi się wydaje)
Co mógł bym jeszcze sprawdzić/wymienić żeby pozbyć się wyżej wymienionych problemów. Pozdro licze na odpowiedź
  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5678
Skąd: Łódź
Wysłany: Wczoraj 21:33   

odłącz sondę i zobacz czy się poprawi.
Ale intuicja podpowiada by spradzić ciśnienie paliwa i sam wtryskiwacz.
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 513
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 8:40   

A czy nowy czujnik położenia przepustnicy jest sprawny? jesteś tego pewny? Odłącz i zobacz czy się poprawi.
to samo z map sensorem.
Jak w tym silniku wygląda ODMA?

I popraw to 50km/37kw na 50KM/37kW
  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5678
Skąd: Łódź
Wysłany: Dzisiaj 9:49   

czujnik położenia przepustnicy może sprawdzić woltomierzem
Wystarczy znaleźć przewód sygnałowy i zobaczyć czy będzie się zmieniać od ok 0,5V do 4,5V przy max wciśnięciu gazu
 
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 513
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 10:17   

Tak, ale musi to sprawdzić, ja sprawdzam wartość rezystencji, szklana kula nie podpowie. Można też go odłączyć i pojeździć testowo i porównać pracę silnika.
W swojej trochę młodszej podobne objawy dawała wadliwa sonda, po zmianie jest OK. Druga sprawa, też tak było u mnie, pompa paliwa, przy umiarkowanych obrotach czyli obciążeniu dawała radę, mocniej po garach silnik się dławił, szarpał i nie chciał jechać. Po wymianie objawy ustąpiły i znów jest OK. Dobrym wskaźnikiem poprawnej pracy silnika jest wygląd świec/y, wykręć nawet jedną i sprawdź.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Po wymianie rozrzadu - problemy z pracą silnika
cradleoffilth Silniki diesla 6 21 Cze 2010, 11:51
cradleoffilth
Brak nowych postów problemy z uruchomieniem silnika
redemptus Elektryka silnika 0 4 Lip 2017, 20:23
redemptus
Brak nowych postów [MK3] Swap silnika 1.3 na 1.8 - problemy
Raczka Elektryka 0 14 Cze 2010, 13:37
Gość
Brak nowych postów [MK6] Problemy z porannym uruchomieniem silnika
grzestsw Mechanika 7 29 Mar 2011, 20:05
grzestsw
Brak nowych postów [MK3] Jakie problemy można napotkać przy przełożeniu silnika
Filek Mechanika 14 29 Lis 2010, 06:37
Filek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.