|
Problemy z poprawną pracą silnika |
| Autor |
Wiadomość |
Szymonm
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Basic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 26 Dołączył: 22 Lis 2025 Posty: 2 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Wczoraj 17:27 Problemy z poprawną pracą silnika
|
|
|
Witam użytkowników forum. Kilka miesięcy temu kupiłem mk3 1.1 kat 50km/37kw i borykam się z kilkoma problemami. Na rozgrzanym po gwałtownym dodaniu gazu silnik się dusi na około 1-2 sekundy (praktycznie gaśnie) po czym wkręca się normalnie na obroty. Na zimnym silniku problem nie występuje lecz jest inny. Nie osiąga maksymalnych obrotów w połowie łapie jakby "ogranicznik". Przez pierwsze 3-4 kilometry nie mogę wcisnąć pedału gazu więcej niż 1/3 ponieważ się dusi
W fieście zostało wymienione/zrobione
-wymiana przewodów zapłonowych z świecami
-regulacja luzu zaworowego
-wymiana filtra paliwa
-nowy czujnik położenia przepustnicy
-map sensor wymieniony na inny
-test nieszczelności zadymiarką (wszystko szczelne poza podciśnieniem do serwa hamulcowego, już uszczelnione
Jedyną poszlaką której jeszcze nie sprawdziłem jest sonda (tak mi się wydaje)
Co mógł bym jeszcze sprawdzić/wymienić żeby pozbyć się wyżej wymienionych problemów. Pozdro licze na odpowiedź |
| |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5678 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wczoraj 21:33
|
|
|
odłącz sondę i zobacz czy się poprawi.
Ale intuicja podpowiada by spradzić ciśnienie paliwa i sam wtryskiwacz. |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 513 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Dzisiaj 8:40
|
|
|
A czy nowy czujnik położenia przepustnicy jest sprawny? jesteś tego pewny? Odłącz i zobacz czy się poprawi.
to samo z map sensorem.
Jak w tym silniku wygląda ODMA?
I popraw to 50km/37kw na 50KM/37kW |
| |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5678 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Dzisiaj 9:49
|
|
|
czujnik położenia przepustnicy może sprawdzić woltomierzem
Wystarczy znaleźć przewód sygnałowy i zobaczyć czy będzie się zmieniać od ok 0,5V do 4,5V przy max wciśnięciu gazu |
|
|
|
 |
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 513 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Dzisiaj 10:17
|
|
|
Tak, ale musi to sprawdzić, ja sprawdzam wartość rezystencji, szklana kula nie podpowie. Można też go odłączyć i pojeździć testowo i porównać pracę silnika.
W swojej trochę młodszej podobne objawy dawała wadliwa sonda, po zmianie jest OK. Druga sprawa, też tak było u mnie, pompa paliwa, przy umiarkowanych obrotach czyli obciążeniu dawała radę, mocniej po garach silnik się dławił, szarpał i nie chciał jechać. Po wymianie objawy ustąpiły i znów jest OK. Dobrym wskaźnikiem poprawnej pracy silnika jest wygląd świec/y, wykręć nawet jedną i sprawdź. |
| |
|
|
|
 |
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.