| 1.0 ecoboost 140KM - rozrząd padł? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Sie 2025,  14:10   1.0 ecoboost 140KM - rozrząd padł? |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, kupiłem niedawno samochód, 4 dni po zakupie przestał odpalać. Kręci do 500 obrotów, podłączyłem kostkę OBD i wyszły błędy:
 
  	  | Kod: |  	  | Car Scanner ELM OBD2 Version: 1.121.0/401210/GP
 DTC report
 Connection profile: Ford OBD-II / EOBDDate: 30.07.2025 18:32:09
 VIN: WF0
 ============================
 OBD-IIOBD-II
 DTCs: 10
 ----------------------------
 P0340 [0x0340]
 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction
 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
 Status: Oczekująca
 ----------------------------
 P0344 [0x0344]
 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit intermittent
 Camshaft Position Sensor Circuit Intermittent Edge Products 1080 S. Depot Dr. Ogden, UT 84404 888-360-3343 www.edgeproducts.com Ford DTC Codes 6
 Status: Oczekująca
 ----------------------------
 P0365 [0x0365]
 Camshaft position (CMP) sensor B, bank 1 - circuit malfunction
 Status: Oczekująca
 ----------------------------
 P0369 [0x0369]
 Camshaft position (CMP) sensor B, bank 1 - circuit intermittent
 Status: Oczekująca
 ----------------------------
 P0420 [0x0420]
 Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold
 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
 Status: Oczekująca
 ----------------------------
 P00C6(00) [0x00C600]
 Fuel rail pressure (FRP) - engine cranking - pressure too low
 Status: Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
 ----------------------------
 P0532(00) [0x053200] Archiwum (nieaktywne)
 AC refrigerant pressure sensor - low input
 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
 Status: Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
 ----------------------------
 P0340(00) [0x034000]
 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction
 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
 Status: Oczekująca, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
 ----------------------------
 P0010(00) [0x001000]
 Camshaft position (CMP) actuator, intake/left/front, bank 1 - circuit malfunction
 Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
 ----------------------------
 P0011(00) [0x001100]
 Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced/system performance
 Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
 
 | 
 
 Przebieg samochodu 185 tys kilometrów, rozrząd nie był robiony, pasek mógł się pożegnać z życiem? Czy te motory są zabezpieczone przed kolizją?
 https://photos.app.goo.gl/GKTEkTH6d1SmN5LY6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Sie 2025,  15:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Widziałem podobne filmy na YouTube, że pasek jest zjedzony z zębów. Tylko pytanie czy te błędy wskazują na to i czy silnik ma jakieś szanse przeżyć? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Sie 2025,  06:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Wrz 2025,  07:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Motor rozwalony, rozrząd zerwany, kompresji brak. Kod silnika YYJE przebieg 185 tys km
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2025,  10:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Współczujemy!!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Wrz 2025,  17:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | damianisko5 napisał/a: |  	  | Współczujemy!!! | 
 Prawdopodobnie będę remontował motor.
 
   
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Wrz 2025,  10:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powodzenia, udanej naprawy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Paź 2025,  15:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, jednak nie ma tak źle. Chyba urodzony w czepku. Kolizji nie było, jeden tłok i cylinder przytarty.
 Włożony nowy tłok, honowanie tulei cylindrów, głowica splanowana, w ciągu dwóch tygodni auto wyjedzie o swoich siłach.
 Wal korbowy wypolerowany, turbosprężarka regeneracja zaworu upustowego.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Paź 2025,  10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gratulacje, powodzenia i daj znać po wszystkim. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Paź 2025,  20:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Póki co zakupiłem nowy akumulator, oryginalny Varta został wgpompowany do 40A prądu rozruchowego i 70 ohm oporu. Padło na polski Exide, w tej samej wielkości jest obecnie 70Ah i 700A prądu, miernik pokazał aż 940A.
 Fabryczny był 60Ah i 600A.
 Doszedł również do mnie kabel, będę wyłączał na stałe system start stop.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2025,  13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pochwal się, co to za kabel, którym wyłączysz na stałe system start stop. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Paź 2025,  18:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak wyłączę to dam znać |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Paź 2025,  15:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jutro odbieram samochód, niecałe 10 tys brutto naprawa, bardzo szeroki zakres. Cały silnik przejrzany, turbosprężarka, wtryskiwacze, sprzęgło. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2025,  17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | damianisko5 napisał/a: |  	  | Pochwal się, co to za kabel, którym wyłączysz na stałe system start stop. | 
 Próbowałem dziś ale miałem mało czasu, z początku zadziałało ale po pół godziny wróciło do działania.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Paź 2025,  17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zależy co dokładnie chciałeś zrobić. Ja mam Vgate vLinker usb najnowszy wersję i Forscan z licencją i taki zestaw polecam |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Paź 2025,  19:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Startstop wyrzucony, na ekranie multimediów zrobiłem logo startowe ST Ford Performance, chciałbym jeszcze zegary tak zrobić ale nie znalazłem. Jeszcze walka żeby zrobić autolock zamka centralnego.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ivanekk   
 Model: Ford Fiesta Mk8`17
 Wersja: ST-Line
 Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 15 Lip 2025
 Posty: 13
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Paź 2025,  12:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Automatyczne zamykanie zrobione, dynamiczne kierunki w lusterkach zrobione |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |