| Skrzynia ciągnie na biegu jałowym. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2021,  18:20   Skrzynia ciągnie na biegu jałowym. |   
 |  
               | 
 |  
               | Zauważyłem, iż z biegiem czasu, coraz bardziej ciągnie skrzynia na biegu jałowym. W zasadzie tyczy się to prawego koła. Na podniesionym lewarku koło obraca się samoczynnie. A dodatkowo, na idealnie płaskim terenie. Potrafi samo się przetoczyć. Świeżo po odpaleniu i wciśnięciu/puszczeniu sprzęgła, obroty się zmieniają. Tak jak w mroźne dni. X lat temu po wymianie uszczelniaczy, uzupełniłem skrzynię olejem GL5. I tak jeździł jakiś czas. Jednak po przeczytaniu, iż nie wolno wlewać GL5, zmieniłem na GL4. W 2017 roku przy wymianie sprzęgła. 
 Czy to powoli kończy się mechanizm różnicowy (Skrzynia nie grzebana od 92r.)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2021,  16:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jestvzbyt gęsty olej... |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2021,  22:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zrobiło się zimno to olej trochę stężał,,, wymień na syntetyk, będzie rzadki i nie będzie przenosił momentu,,, szybciej Ci skrzynie dobije, bo mniej się lepi i gorzej smaruje,,, |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2021,  22:54 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | syntetyk [...] szybciej Ci skrzynie dobije, bo mniej się lepi i gorzej smaruje | 
 
 Przecież to nie działa w taki sposób...
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2021,  23:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | albo jest za dużo oleju albo jest gęsty. A skrzynia na syntetyku 75W90 powinna dawać radę. Ogólnie tym zjawiskiem nie ma co się przejmować.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2021,  10:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie powinno wtedy ciągnąć dwa koła na podnośniku? Zawsze obraca się prawe, nie zależnie od temperatury. Z tym, iż bez problemu ręką można zatrzymać. 	  | diodalodz napisał/a: |  	  | albo jest za dużo oleju albo jest gęsty. A skrzynia na syntetyku 75W90 powinna dawać radę. Ogólnie tym zjawiskiem nie ma co się przejmować.
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2021,  11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | murgrabia napisał/a: |  	  | Nie powinno wtedy ciągnąć dwa koła na podnośniku | 
 
 Nie, mechanizm różnicowy powoduje że obraca się koło które stawia mniejszy opór (z jakiegoś powodu w tym przypadku). Podobnie jest jak masz uślizg, i jedno koło stoi w miejscu, a drugie buksuje na śliskiej nawierzchni.
 |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FIESTA Moondust   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.4i/75KM
 Imię: Mateusz
 Dołączył: 11 Lip 2018
 Posty: 285
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2021,  21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaszczur, Dobrze mówisz, koło które będzie stwarzać mniejszy opór na mechanizmie będzie wprawiane w ruch. Zaobserwowałem to zjawisko lata temu wpierw w koparko-ładowarce. Po podniesieniu na łapach jedno z kół bardzo często zaczynało się obracać. murgrabia, Warto stosować olej przekładniowy zalecany przez producenta. Chodzi mi o klasę oleju. To wszystko można znaleźć na kartach charakterystyk. Do skrzyni biegów która jest w Fieście MK3 czyli B5 zalecany jest olej syntetyczny klasy 75W90. W tym modelu wiele źródeł podaje, że nie ma interwału wymiany. Lecz ja spotkałem się kilkukrotnie z zaleceniem wymiany co 90 tys km np. wg. Niemieckiego poradnika serwisowego. Co zresztą stosuję.
 |  
				| _________________ Obecna flota Fordów:
 FORD FIESTA FUTURA 1.4 '94
 FORD FIESTA FUTURA PRO 1.3 '96
 FORD ESCORT MK6 1.4 CLX '94
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2021,  19:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ewidentnie coś się dzieje ze skrzynią. Takiego objawu nie było przez bardzo długi czas. A olej zmieniony był w 2017 roku. Może  podżarło synchronizatory po wlaniu GL5? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaszczur   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: CL
 Silnik: 1.8D/60KM
 Imię: Marcin
 Dołączył: 07 Lut 2011
 Posty: 1126
 Skąd: SD (Dąbrowa G)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2021,  19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | murgrabia, nie szukaj problemów tam, gdzie ich nie ma. |  
				| _________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2021,  12:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | a co maja symchronizatory do ciągnięcia ? Rozbierz losową skrzynię i zobacz jak działa. Wtedy zrozumiesz jakie głupoty wygadujesz.
 Prędzej mogą się zacierać koła zębate na wałku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Lis 2021,  23:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | murgrabia, czy skrzynia zgrzyta, lub nie pozwala przelączac biegów podczas jazdy? Jeśli nic takiego się nie dzieje to synchronizatory masz w porzadku. Za obracanie się koła na luzie, po podniesieniu auta, i uruchomieniu silnika, odpowiadają wszystkie luzy na walkach i synchronizatorach ktore gesty olej kasuje. Tego obracania się koła nie musialo być wczesniej z prostej przyczyny: oba koła stawialy jednakowy opór. Za ten opor odpowiadają hamulce, łożyska, czy nawet przeguby, nawet nowy uszczelniacz na skrzyni moze dawac minimalnie wiekszy opor, i kola obracać się nie będą na luzie |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lis 2021,  10:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po przejechaniu długiego dystansu, gdy skrzynia już się w 100% rozgrzeje. Czasem nie mogę wrzucić 1 biegu, np. na światłach. Wtedy muszę wrzucić wsteczny i dopiero pierwszy bieg wejdzie. Ewentualnie ruszyć z 2 biegu. Natomiast gdy wszystko zimne, czasem nie mogę wbić wstecznego. I wtedy na odwrót. Muszę wrzucić 1 bieg i dopiero wsteczny. Nie jest to regularny schemat. Ale z biegiem czasu ,jednak nasila się to zjawisko... 	  | kuba87 napisał/a: |  	  | , czy skrzynia zgrzyta, lub nie pozwala przełączać biegów podczas jazdy?... | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Lis 2021,  15:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | murgrabia,  nasila się, ponieważ mechanizm coraz bardziej się zużywa. No i to nadal nie daje opisanego wcześniej efektu. |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Lis 2021,  21:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | No niby tak, ale są historie,,, typu auto jechało na luzie zimą bo był gestu olej, to wymienili na syntetyk jakich który gęsty nie był i skrzynia przestała ciągnąć,,, do zimy kolejnej nie dożyła bo zalany olej nie kleił sie do elementów skrzyni jak trzeba więc nie było smarowania,,, skrzynia nie ma pompy oleju, smarowana jest olejem rozchlapywanym i tym co sie przyklei do tego co jest w oleju zanurzone i przenosi się dalej z elementu na element,,, 	  | Jaszczur napisał/a: |  	  |  	  | JoeMix napisał/a: |  	  | syntetyk [...] szybciej Ci skrzynie dobije, bo mniej się lepi i gorzej smaruje | 
 
 Przecież to nie działa w taki sposób...
 | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Lis 2021,  11:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję za zainteresowanie tematem. Na razie autko jeździ... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |