| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
			| Obroty na jałowym biegu |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | _KRis_   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Dołączył: 15 Sty 2015
 Posty: 151
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lut 2015,  21:23   Obroty na jałowym biegu |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Ciągle się wąchamy z moim autkiem, więc wybaczcie być może głupie, lamerskie pytanie z mojej strony.
 
 Silnik 1,25 16V 75kM, FF 2004
 1) Jakie powinny być prawidłowe obroty silnika, po rozgrzaniu, na jałowym biegu:
 a) w czasie jazdy,
 b) na postoju?
 
 Bo u mnie wygląda to następująco:
 Zimny silnik, na ssaniu, na luzie ok. 1300-1400 obr/min (uważam, że OK, jest zima itd.)
 Po rozgrzaniu na postoju ok. 800 obr/min (też uważam, że OK)
 Po rozgrzaniu w czasie jazdy na luzie ok. 1100 obr/min (i właśnie to ostatnie mnie niepokoi). Obroty w czasie jazdy na luzie są stabilne, nie falują, a po zatrzymaniu auta spadają do ok. 800 obr/min
 
 Ten typ tak ma, czy coś jest źle?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Parzych 3 Lut 2015,  23:13, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lut 2015,  23:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ten typ tak ma, podczas toczenia się na luzie obroty zawsze są wyższe (ok 1000) niż na postoju, a to po to, by silnik nie zgasł podczas kręcenia kierownicą i hamowania... 	  | _KRis_ napisał/a: |  	  | Ten typ tak ma, czy coś jest źle? | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | _KRis_   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Dołączył: 15 Sty 2015
 Posty: 151
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lut 2015,  23:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK, dzięki za szybką odpowiedź. Pozdrawiam.
 
 EDIT: w sumie to trochę dziwne. Jeździłem ostatnio Ibizą (starą i wytyraną), wspomaganie było tam bardzo mocne (za mocne - można było faktycznie kręcić kierownicą przy pomocy małego palca), ale obroty stały na 900 bez względu na ruch czy postój.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Lut 2015,  23:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | _KRis_, ford sobie tak wymyslił i tak jest  Jako ciekawostke dodam, że w przypadku starszych fordów - np mondeo i escort 95 rok - ten pierwszy nie podbija obrotów, ten drugi podbija. Silniki takie same, sterownik inny   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | _KRis_   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Dołączył: 15 Sty 2015
 Posty: 151
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lut 2015,  23:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt, to faktycznie ciekawe, że Ford tak to zrobił. Ciekawe po kiego grzyba? 
 Swoją drogą obserwowałem dziś obrotomierz w czasie jazdy na luzie i muszę powiedzieć, że to ustrojstwo dziwacznie się zachowuje. Raz spada do ok. 1100 i tak zostaje, innym razem spadnie do 1100 a później powolutku (ale stabilnie bez gwałtownego falowania) opadnie do 900, żeby za chwilę wrócić do ok. 1000 (lekko powyżej kreski).
 Nie wygląda żeby to zachowanie miało związek z prędkością (na zasadzie szybciej = większe obroty). Jedynie przy zatrzymaniu spada j.w. pisałem.
 
 Ogólnie to dziwnie jest po zmianie auta. Czasem się sam z siebie śmieję. Np kiedyś wsiadłem, zamknąłem drzwi, chcę odpalić i widzę, że mrugają mi awaryjne. Włączam/wyłączam trójkąt na desce - nic. I już ta myśl, no żesz kur... coś się spier... Za chwilę olśnienie, drzwi nie domknąłem.
       |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Parzych   Prince of Biłgoraj 2012
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk6`06
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6Duratec 100KM
 Imię: Jacek
 Wiek: 52
 Dołączył: 26 Kwi 2007
 Posty: 8085
 Skąd: WawaTeam/Praga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lut 2015,  23:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | To akurat jest dziwne, mi nie włączają się awaryjne i normalnie odpala przy otwartych drzwiach... 	  | _KRis_ napisał/a: |  	  | kiedyś wsiadłem, zamknąłem drzwi, chcę odpalić i widzę, że mrugają mi awaryjne. Włączam/wyłączam trójkąt na desce - nic. I już ta myśl, no żesz kur... coś się spier... Za chwilę olśnienie, drzwi nie domknąłem.       | 
   |  
				| _________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
 F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | _KRis_   
 Model: Ford Fiesta Mk6`04
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Dołączył: 15 Sty 2015
 Posty: 151
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lut 2015,  17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już nie pamiętam czy odpalił z otwartymi drzwiami, czy dopiero po zamknięciu. Na pewno przestał mrugać po zamknięciu drzwi. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |