| OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Diuned   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Oskar
 Dołączył: 14 Maj 2016
 Posty: 165
 Skąd: Żarki Letnisko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Paź 2020,  12:48   OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA. |   
 |  
               | 
 |  
               | OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA. 
   
 ELEMENTY ELEKTRYCZNE:
 
 1. N17 C1359 Czujnik ciśnienia oleju, to jest właśnie ten czujnik, który odpowiada za zapalanie się i gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju.
 
 2. T3 C911 Wtyczka 3 pinowa odpowiedzialna za zasilanie cewki wysokiego napięcia.
 
 3. Y3 C1652 Wtyczka od zasilania czujnika temperatury, który pokazuje zakres temperatury w kabinie (od białego pola, potem jest NORMAL i czerwone pole.)
 
 4. N169  C1357 Wtyczka koloru niebieskiego, od termo-włącznika wentylatora.
 
 Rysunek B. To kolumna wtryskowa widziana od tyłu.
 
 Mamy tutaj dwa czujnik.
 
 1. B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym.
 
   JAK SPRAWDZAĆ?
 
 *Zapłon musi być wyłączony.
 *Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
 *Opuścić pozostałe ciśnienie z układu chłodzenia.
 *Stronę pomiarową zanurzyć w cieczy o określonej temperaturze
 *Zmierzyć oporność
 *Czujnik można mierzyć bez demontażu, sprawdzając uprzednio temperaturę płynu chłodzącego
 
 Zakres rezystancji
 
 0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
 20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
 40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
 60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
 80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]
 
 
 2. B5 C1348 Czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolumnie wtryskowej nad przepustnicą.
 
 
   
   ORYGINALNE KODY:
 
 FORD: 1629085
 FORD: 6740335
 FORD: E0AE-12A697-AA
 FORD: E0AZ-12A697-A
 FORD: E1AZ-12A697-A
 FORD: E4AF-12A697-AA
 FORD: E7AZ-12A697-A
 FORD: F1AF-12A697-BA
 FORD: F2DE-12A697-AA
 FORD: F2DF-12A697-AA
 
 JAK SPRAWDZAĆ?
 
 *Zapłon musi być wyłączony.
 *Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
 *Zmierzyć temperaturę otoczenia
 *Zmierzyć oporność na końcach czujnika
 
 Zakres rezystancji
 
 0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
 20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
 40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
 60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
 80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]
 
 
 1.SPOSÓB DZIAŁANIA CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: ZASADA DZIAŁANIA
 
 Czujnik temperatury powietrza zasysanego mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia wygenerowane na podstaie działającej na czujnik temperatury do sterownika. Ten analizuje te sygnały i wpływa na ich podstawie na sposób wzbogacania mieszanki paliwowej i kąt wyprzedzenia zapłonu.
 
 
 Rezystancja czujnika temperatury zmienia się w zależności od temperatury powietrza zasysanego. Przy rosnącej temperaturze rezystancja maleje – spada wskutek tego napięcie na czujniku. Sterownik ocenia te wartości napięcia, które stoją w bezpośredniej zależności od temperatury powietrza zasysanego (niskie temperatury powodują wysokie, a wysokie temperatury niskie napięcie czujnika).
 
 
 2.DEFEKT CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: OBJAWY
 
 Defekt czujnika temperatury powietrza zasysanego może być zauważalny wskutek niewłaściwej reakcji sterownika i przejście w tryb pracy awaryjnej.
 
 Częstymi objawami usterki są:
 
 zapisanie kodu usterki i ewentualne świecenie lampki kontrolnej silnika
 problemy z uruchomieniem silnika
 niska moc silnika
 zwiększone zużycie paliwa
 
 PRZYCZYNY DEFEKTÓW CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: PRZYCZYNA AWARII
 
 Awarie wynikają z różnych przyczyn:
 
 zwarcia wewnętrzne
 przerwania przewodu
 zwarcie wewnątrzprzewodowe
 uszkodzenia mechaniczne
 brudny czubek czujnika
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BuMeL   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 02 Wrz 2010
 Posty: 1046
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Paź 2020,  17:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ? |  
				| _________________ BUILT, NOT BOUGHT
 
 fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik 
i pincet kuniuf |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Paź 2020,  21:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Np 1,1 czy 1,3 	  | BuMeL napisał/a: |  	  | W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ? | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BuMeL   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 41
 Dołączył: 02 Wrz 2010
 Posty: 1046
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Paź 2020,  20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ok, z ciekawości pytam bo miałem kiedyś 1,1 ale nie mogłem sobie przypomnieć czy tak było. |  
				| _________________ BUILT, NOT BOUGHT
 
 fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik 
i pincet kuniuf |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lepio   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: piotr
 Wiek: 37
 Dołączył: 21 Paź 2020
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2020,  15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam, 
 Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b  i mam 2 czujniki temp w termostacie
 
 jeden jest od wentylatora
 
 drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
 
 jest w takiem u mnie  razie jescze trzeci taki jak na rysunku
 
 B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?
 |  
				| _________________ Fiesta i Maluch rulez !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lepio   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: piotr
 Wiek: 37
 Dołączył: 21 Paź 2020
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2020,  15:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  |  
				| _________________ Fiesta i Maluch rulez !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Diuned   
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Oskar
 Dołączył: 14 Maj 2016
 Posty: 165
 Skąd: Żarki Letnisko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2020,  19:25 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | lepio napisał/a: |  	  | witam, 
 Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b  i mam 2 czujniki temp w termostacie
 
 jeden jest od wentylatora
 
 drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
 
 jest w takiem u mnie  razie jescze trzeci taki jak na rysunku
 
 B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?
 | 
 
 To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lepio   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: piotr
 Wiek: 37
 Dołączył: 21 Paź 2020
 Posty: 7
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Paź 2020,  20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Diuned napisał/a: |  	  |  	  | lepio napisał/a: |  	  | witam, 
 Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b  i mam 2 czujniki temp w termostacie
 
 jeden jest od wentylatora
 
 drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce
 
 jest w takiem u mnie  razie jescze trzeci taki jak na rysunku
 
 B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?
 | 
 
 To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357.
 | 
 
 No właśnie juz doszedłem do tego;) bo odpiąłm i się wyłączył i znalazłem ten pod kolektorem wypiąłem to obroty szalały.
 Myślicie, że może być tak, że choć trochę jest coś z czujnikiem pod kolektorem nie tak że ma problemy z odpalaniem na ciepłym?
 
 Link do mojego problemu
 
 http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=80000
 |  
				| _________________ Fiesta i Maluch rulez !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.