Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.
Autor Wiadomość
Diuned 

Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 100
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 18 Paź 2020, 12:48   OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.

OPIS CZUJNIKÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ Z TYŁU SILNIKA.


ELEMENTY ELEKTRYCZNE:

1. N17 C1359 Czujnik ciśnienia oleju, to jest właśnie ten czujnik, który odpowiada za zapalanie się i gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju.

2. T3 C911 Wtyczka 3 pinowa odpowiedzialna za zasilanie cewki wysokiego napięcia.

3. Y3 C1652 Wtyczka od zasilania czujnika temperatury, który pokazuje zakres temperatury w kabinie (od białego pola, potem jest NORMAL i czerwone pole.)

4. N169 C1357 Wtyczka koloru niebieskiego, od termo-włącznika wentylatora.

Rysunek B. To kolumna wtryskowa widziana od tyłu.


Mamy tutaj dwa czujnik.

1. B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym.

JAK SPRAWDZAĆ?

*Zapłon musi być wyłączony.
*Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
*Opuścić pozostałe ciśnienie z układu chłodzenia.
*Stronę pomiarową zanurzyć w cieczy o określonej temperaturze
*Zmierzyć oporność
*Czujnik można mierzyć bez demontażu, sprawdzając uprzednio temperaturę płynu chłodzącego

Zakres rezystancji

0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]


2. B5 C1348 Czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolumnie wtryskowej nad przepustnicą.



ORYGINALNE KODY:

FORD: 1629085
FORD: 6740335
FORD: E0AE-12A697-AA
FORD: E0AZ-12A697-A
FORD: E1AZ-12A697-A
FORD: E4AF-12A697-AA
FORD: E7AZ-12A697-A
FORD: F1AF-12A697-BA
FORD: F2DE-12A697-AA
FORD: F2DF-12A697-AA

JAK SPRAWDZAĆ?

*Zapłon musi być wyłączony.
*Zdjąć złącze wielostykowe z czujnika temperatury płynu chłodzącego.
*Zmierzyć temperaturę otoczenia
*Zmierzyć oporność na końcach czujnika

Zakres rezystancji

0 stopni - 88 Kiloom [kΩ] - 102 Kiloom [kΩ]
20 stopni - 35 Kiloom [kΩ] - 40 Kiloom [kΩ]
40 stopni - 15 Kiloom [kΩ] - 17 Kiloom [kΩ]
60 stopni - 7,1 Kiloom [kΩ] - 8 Kiloom [kΩ]
80 stopni - 3 Kiloom [kΩ] - 4,5 Kiloom [kΩ]


1.SPOSÓB DZIAŁANIA CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: ZASADA DZIAŁANIA

Czujnik temperatury powietrza zasysanego mierzy temperaturę panującą w rurze dolotowej i przekazuje sygnały napięcia wygenerowane na podstaie działającej na czujnik temperatury do sterownika. Ten analizuje te sygnały i wpływa na ich podstawie na sposób wzbogacania mieszanki paliwowej i kąt wyprzedzenia zapłonu.


Rezystancja czujnika temperatury zmienia się w zależności od temperatury powietrza zasysanego. Przy rosnącej temperaturze rezystancja maleje – spada wskutek tego napięcie na czujniku. Sterownik ocenia te wartości napięcia, które stoją w bezpośredniej zależności od temperatury powietrza zasysanego (niskie temperatury powodują wysokie, a wysokie temperatury niskie napięcie czujnika).


2.DEFEKT CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: OBJAWY

Defekt czujnika temperatury powietrza zasysanego może być zauważalny wskutek niewłaściwej reakcji sterownika i przejście w tryb pracy awaryjnej.

Częstymi objawami usterki są:

zapisanie kodu usterki i ewentualne świecenie lampki kontrolnej silnika
problemy z uruchomieniem silnika
niska moc silnika
zwiększone zużycie paliwa

PRZYCZYNY DEFEKTÓW CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO: PRZYCZYNA AWARII

Awarie wynikają z różnych przyczyn:

zwarcia wewnętrzne
przerwania przewodu
zwarcie wewnątrzprzewodowe
uszkodzenia mechaniczne
brudny czubek czujnika
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1044
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Paź 2020, 17:36   

W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ?
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11658
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Paź 2020, 21:11   

BuMeL napisał/a:
W kfórym silniku kolektor ssący był opatulony płynem ?
Np 1,1 czy 1,3
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1044
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Paź 2020, 20:59   

Ok, z ciekawości pytam bo miałem kiedyś 1,1 ale nie mogłem sobie przypomnieć czy tak było.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
lepio 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: piotr
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Paź 2020, 15:24   

witam,

Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie

jeden jest od wentylatora

drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce

jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku

B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?
_________________
Fiesta i Maluch rulez !
 
 
lepio 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: piotr
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Paź 2020, 15:52   

_________________
Fiesta i Maluch rulez !
 
 
Diuned 

Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Oskar
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 100
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 22 Paź 2020, 19:25   

lepio napisał/a:
witam,

Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie

jeden jest od wentylatora

drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce

jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku

B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?


To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357.
 
 
lepio 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: piotr
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2020
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Paź 2020, 20:05   

Diuned napisał/a:
lepio napisał/a:
witam,

Ja mam fiestę 1.3 cat mk3 gfj j6b i mam 2 czujniki temp w termostacie

jeden jest od wentylatora

drugi ma wtyk z jednym kabelkiem i pokazuje temp w stacyjce

jest w takiem u mnie razie jescze trzeci taki jak na rysunku

B10 C1349 Czujnik temperatury cieczy w kolektorze ssącym. ?


To o czym piszesz przy termostacie to nie jest czujnik płynu chłodzącego, tylko termo-włącznik wentylatora. Wtyczka ma niebieski kolor oznaczona jest jako N169 C1357.


No właśnie juz doszedłem do tego;) bo odpiąłm i się wyłączył i znalazłem ten pod kolektorem wypiąłem to obroty szalały.
Myślicie, że może być tak, że choć trochę jest coś z czujnikiem pod kolektorem nie tak że ma problemy z odpalaniem na ciepłym?

Link do mojego problemu

http://fiestaklubpolska.p...pic.php?t=80000
_________________
Fiesta i Maluch rulez !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Kompleksowy opis wygłuszenia całego auta
poradnik i fotoralacja z wygłuszenia Fiesty mk6
slawomirro Car Audio i CB 0 3 Wrz 2017, 21:23
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2017 21 Paź 2020, 08:08
geser
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów [MK3] Zetec, alternator z tyłu silnika.
gacznik Mechanika 6 28 Kwi 2012, 21:51
Fordon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.