Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wysokie obroty na biegu jałowym
Autor Wiadomość
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 3 Lip 2018, 19:34   Wysokie obroty na biegu jałowym

Witam Wszystkich
Mój Ford Fiesta mk6 2002 1.3 , 51 kw zaczął trochę dziwnie jeździć, mianowicie chodzi o to, że na rozgrzanym silniku bywa tak, że na biegu jałowym (luzie) obroty wskakują na 1500 tak jakby włączyło się ssanie ...

Przeczyściłem przepustnicę i silnik krokowy, ale nic nie pomogło :/ przewody, świece też ok

Oczywiście dzieje się tak raz na 2-3 dni i zaskoczy, że przez pół godziny w korku ciągle 1500, a bywa że nie ma problemu przez cały dzień , ale wyskakuje to coś co raz częściej :/

Jakieś po rady ? z góry dzięki
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5671
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Lip 2018, 00:09   

Jeśli klima jest włączona, to wyłącz i zobacz czy to cokolwiek zmienia.
Sprawdź czujnik montowany nad pedałem sprzęgła.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 4 Lip 2018, 15:15   

Puff napisał/a:
Jeśli klima jest włączona, to wyłącz i zobacz czy to cokolwiek zmienia.
Sprawdź czujnik montowany nad pedałem sprzęgła.



Szczerze, sprawdziłem dziś tak jak mówiłeś i wydaję mi się że na klimatyzacji działa lepiej i nie łapie tak obrotów jak na wyłączone klimatyzacji , czy to coś znaczy ?


P.S kiedy miałem odwrotnie, że na klimatyzacji lubiało łapać na luzie obroty po1500 a bez klimy jeździł ładnie, ale olałem to bo na klimie 2 miesiące jeździ sie :/


Co do czujnika już kiedyś go wymieniłam z rok temu, bo też miałem podejrzenie w innej sprawie
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5671
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Lip 2018, 01:32   

Nie łapie, bo jest większe obciążenie silnika. Chodziło raczej o to czy spadnie w okolice 1000 czy zostanie mniej więcej jak było. Zostało, więc problem leży gdzie indziej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3767
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Lip 2018, 01:46   

a tak klasycznie... vss?
Niektóre mk6 jeszcze go miały :>
 
 
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Lip 2018, 08:25   

Puff napisał/a:
Nie łapie, bo jest większe obciążenie silnika. Chodziło raczej o to czy spadnie w okolice 1000 czy zostanie mniej więcej jak było. Zostało, więc problem leży gdzie indziej.



W poniedziałek mam umówioną wizytę u w miarę sprawdzonego mechanika, który zna moje auto , kazał kupić nowy silnik krokowy bo tu miałem wsadzony topran najtańszy za 70 zł, kupiłem siemensa zobaczymy.

Moje kompetencje na temat naprawy tego już są za małe. Powiem mu o możliwości z czujnikiem vss. Zobaczymy .

P.S jeżdżąc już trochę próbowałem zauważyć jakie analogie i na zimnym silniku tak do 10 km jest wszystko ok, ładnie schodzi z obrotów do 800, następnie powyżej 10 km wskakuje na 1300-1500-1800 Obrotów na wciśniętym sprzęgle. PO wyłączaniu silnika na minute i odpaleniu przez max 1-2 km jest dobrze i potem znów to samo.
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 281
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Lip 2018, 08:48   

Ja ostatnio też to przerabialm. I diagnostyka komputerowa nic nie dała. Po większych poszukiwaniach winowajca był przewód idący pod kolektorem ż odmy do kolektora . Był przerwany wymieniony na inny i problem ustal. Też było obroty koło 1.5 tys
 
 
 
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Lip 2018, 09:13   

Kruku napisał/a:
Ja ostatnio też to przerabialm. I diagnostyka komputerowa nic nie dała. Po większych poszukiwaniach winowajca był przewód idący pod kolektorem ż odmy do kolektora . Był przerwany wymieniony na inny i problem ustal. Też było obroty koło 1.5 tys



Przewody właśnie w większości miałem wymieniane bo miałem skaczące obroty ale czy akurat ten to zobaczymy , dzięki za podpowiedź na pewno przekaże mechanikowi by to sprawdził
 
 
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 11 Lip 2018, 19:47   

Dziś odebrałem auto od mechanika, wymienił mi silnik krokowy na markowy firmy siemens , ale prawdziwym kłopotem chyba było to że było spięcie na przewodach od klimatyzacji które ocierały się o sprzęgiełko klimatyzacji, coś takiego mi tłumaczył , spięcie szło i wariowało auto. auto dwa dni sprawdzał jeszcze na luzie chodziło długo , na klimie i bez , przejechałem 50 km jest dobrze oby jak najdłużej

P.S jakiś czas temu miałem wymieniane przewody w tym przewód od odmy do kolektora :) , Jak komuś gaśnie auto proponuje to sprawdzić
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 188
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Lip 2018, 11:46   

U mnie 1.3 po wrzuceniu luzu wchodził na 2500rpm albo i wyżej lub gasł, po wymianie krokowego i przewodów odpowietrzania klawiatury jest elegancko
_________________
Pozdrawiam
 
 
joker74 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 9 Maj 2019, 08:42   

A ja dołączę do tematu aby nie zakładać nowego wątku.... ratunku, hilfe, Niemiec pokonuje mnie....mam podobny problem, występuje falowanie obrotów niezależnie czy jadę na benzynie, czy na gazie, są takie same objawy które przedstawie na filmiku. Kilka słów wstępu. Zimą po odpaleniu silnika, dosłownie 2 lub 3 razy obrotomierz zatrzymał się na około 1200 obrotów, oczywiście na luzie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika wszystko było ok. Pomyślałem zima, coś zamarzło ale już jest ok. Zima minęła, autko zaczęło mi przerywać. Diagnoza - kabel lub cewka. Zostało to wymienione na NGK, autko nie przerywa. Wszystko wróciło do normy, myślałem ale...ale się zaczęło, dziać się zaczęło... Najczęściej po odpaleniu silnika jest wszystko ok, po przejechaniu ponad 10 km zaczyna czarować na luzie tj. obroty spadają poniżej 500, są podbijane do określonej wartości te 700-750 i jest ok. Kilka razy przy skręcaniu w boczną uliczkę obroty spadły poniżej 500 i samochód mi zgasł. Innym razem obroty opadają do 1500 po czym uderzają do 2000 i zdarza się że wzrastają, wzrastają (i nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna). Tak się dziej 2, 3 może 4 dni. Potem wszystko wraca do normy. Myślę sobie, jesteś chory czas iść do lekarza. Pojechałem z nią do Pana doktora, który zrobił USG i na monitorku wyskoczyło że uszkodzony czujnik temperatury. Został wymieniony a Ona dalej chora. Pan doktor przeczyścił przepustnicę, silnik krokowy - to samo. Zostały sprawdzone 3 silniki krokowe na nowe (2 Toprany - po założeniu oby dwa falowały tak samo z 2000 do 2500 tys. obrotów, co ciekawe po odłączeniu ich komputer nie pokazywał błędu a obroty dalej falowały jakby był założony w/w krokowiec). 3 silnik był juz jakiś oryginał oczywiście nówka ten zachowywał się inaczej bo raz trzymał 600 obrotów, innym razem 1500. Po założeniu starego siemensa obroty wróciły do normy, są delikatne wahnięcia ale to szczególik. Filmik poniższy jest zrobiony na tym siemensowskim oryginale. Hilfe koledzy, koleżanki pomożecie :) Jestem w stanie podjechać w każde miejsce na śląsku po 16 aby ktoś mógłby mi to zdiagnozować lub tu podpowiedzieć co mu dać aby wyzdrowiał.
Link do filmiku poniżej:

Falujące Obroty Fiesty Fiesta 1.3 - 2003 1299 ccm, 51 kW, 69 KM

pozdrawiam serdecznie, Mariusz
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11225
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Maj 2019, 13:30   

Więc silnik trzyma Ci równo 1500 to że jak coś włączysz elektrycznego czy włączysz to zmiana jest że względu na obciazdenie jakie daje alternator,,, i wyglada jak by szedl jak to sie mowi na ssaniu i czujnik temp jest dobrym tropem - byl blad, czujnik wymieniony i problem jest,,, czy znowu jest błąd czujnika, bo to że komputer mówi że czujnik zepsuty to niekoniecznie musi być czujnik, może być okablowanie lub sam sterownik walniety
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
joker74 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 10 Maj 2019, 09:05   

błędu czujnika nie ma, ogólnie komputer nie pokazuje żadnych błędów, od 4 dni wszystko w miarę ok, obroty nie wzrastają na luzie, ale parkując dziś rano, stanąłem, chciałem wyprostować koła, wrzucając na luz zauważyłem coś takiego:
skręcałem kierownicą czy to w prawo czy w lewo:

Wzrastające obroty Fiesta 2003 1299 69 KM


może tam gdzieś tkwi problem ?? rozumiecie coś z tego ?? pozdrawiam serdecznie
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11225
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2019, 23:06   

Tak wspomaganie, w momencie kiedy działasz siła na kierownice, pompa wspomagania stawia opór dla silnika stąd obroty spadają, na co reaguje komputer, lekko je zwiększając,,, dokręcając kierownice do końca będzie jeszcze bardziej to widać i będzie tez zapewne słychać,,, jest OK, jeśli jak pościsz kierownice, wszystko wraca do normy,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jarek_m 


Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 35
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 37
Skąd: WrocLove
Wysłany: 12 Maj 2019, 22:42   

joker74 napisał/a:
...


może tam gdzieś tkwi problem ?? rozumiecie coś z tego ?? pozdrawiam serdecznie


Joker, miałem nie identycznie ale podobnie, Fieścinka 04 więc rok młodsza. U mnie problem okazał się tkwić w skorodowanych stykach komputera, ogólnie trzeba było tam doprowadzić do porządku przez korozję spowodowaną przez wodę.
Polecam sprawdzić.
Pzdr
_________________
Willing is not enough - we must do. Knowing is not enough - we must apply.
 
 
joker74 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 13 Maj 2019, 13:09   

Dzięki za info. Od prawie tygodnia było ok, w sobotę znów zaczęło się dziać. 1500 obrotów na luzie, dobija do 2000, obniża do 1500 i tak w kółko.
Usterka znów się pokazała po przejechaniu 100km, po włączeniu wentylatora na 4 i ustawienie pokrętła na maxymalne grzanie obroty zaczęły wracać do normy, może to przypadek....muszę umówić się z jakimś magikiem, elektrykiem który to opanuje.
Pozdrawiam, Mariusz
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11225
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Maj 2019, 13:36   

joker74 napisał/a:
po włączeniu wentylatora na 4 i ustawienie pokrętła na maxymalne grzanie obroty zaczęły wracać do normy
Tym zbijasz temperaturę silnika, wiec może to nie czujnik, może się przegrzewa i wariuje?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
joker74 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 13 Maj 2019, 14:13   

Dzięki Wielkie za naprowadzenia, chęć pomocy "JoeMix" oraz "jarek_m". Ja jako amator nie poradzę sobie z tym problemem. Muszę oddać go do jakiegoś magika. I tu moja prośba, czy w okolicach Wodzisławia Śl. Rybnika, Raciborza, Jastrzębia (woj. śląskie) i okolicznych miejscowości jest mechanik polecany przez to forum lub będący na forum który podjąłby się diagnozy oraz naprawy.
ps. przez forum kupiłem motocykl, jestem zadowolony, wiem że na forach są głownie pasjonaci, profesjonaliści danej marki więc tutaj się zwracam o namiar;
pozdrawiam serdecznie, Mariusz
 
 
joker74 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 6
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 13 Maj 2019, 16:23   

Jeszcze do powyższego mojego postu. Dziś o 15.30 wsiadłem do zimnego auta, stało od 6.00 rano. Obroty wskoczyły na około 1300-1400 obrotów. Po przejechaniu ok. 1 km i dojazdu do skrzyżowania ze światłami, luz i tradycyjnie 1500-2000 tys. obrotów. Przejechałem ok. 3 km i na luz, falują. W czasie jazdy wył. silnik na luzie (pusta droga) odpaliłem dalej 1500-2000. Znów wyłączyłem i włączyłem i obroty spadły poniżej 1000 i już tak przez kilka km ok. Obroty spadają nawet do ok. 500 potem są ustawiane prawidłowo.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 11225
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Maj 2019, 16:50   

W starych silnikach często najszybszym rozwiązaniem na podwyższone oraz falujące obroty było odłączenie czujnika prędkości jazdy (VSS),,, i przez tyle lat, przyczyny tej choroby nie znam,,, zazwyczaj choruje komputer, w sensie ze cały jego osprzęt jest (wydaje się sprawny) skoro odcięcie danych z jednego (sprawnego) czujnika powoduje ustąpienie problemu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wysokie obroty na biegu jałowym
PawelBW62 Mechanika silnika 7 13 Lut 2017, 09:52
radxcell
Brak nowych postów Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
stiven1985 Mechanika silnika 22 14 Gru 2016, 21:37
stiven1985
Brak nowych postów [MK3] Za wysokie obroty na biegu jałowym
wykrecik Mechanika 10 23 Lis 2010, 13:14
Szymcio
Brak nowych postów [MK6] wysokie obroty na biegu jałowym 1,4 TDCI
archi4lo Silniki diesla 1 3 Wrz 2013, 19:49
mkapi
Brak nowych postów Wysokie obroty na biegu jałowym - EAC Fail - 1.4 16v
Zegan Elektryka silnika 0 11 Sty 2015, 17:42
Zegan


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.