Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wysokie obroty na biegu jałowym
Autor Wiadomość
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 3 Lip 2018, 19:34   Wysokie obroty na biegu jałowym

Witam Wszystkich
Mój Ford Fiesta mk6 2002 1.3 , 51 kw zaczął trochę dziwnie jeździć, mianowicie chodzi o to, że na rozgrzanym silniku bywa tak, że na biegu jałowym (luzie) obroty wskakują na 1500 tak jakby włączyło się ssanie ...

Przeczyściłem przepustnicę i silnik krokowy, ale nic nie pomogło :/ przewody, świece też ok

Oczywiście dzieje się tak raz na 2-3 dni i zaskoczy, że przez pół godziny w korku ciągle 1500, a bywa że nie ma problemu przez cały dzień , ale wyskakuje to coś co raz częściej :/

Jakieś po rady ? z góry dzięki
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5423
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Lip 2018, 00:09   

Jeśli klima jest włączona, to wyłącz i zobacz czy to cokolwiek zmienia.
Sprawdź czujnik montowany nad pedałem sprzęgła.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 4 Lip 2018, 15:15   

Puff napisał/a:
Jeśli klima jest włączona, to wyłącz i zobacz czy to cokolwiek zmienia.
Sprawdź czujnik montowany nad pedałem sprzęgła.



Szczerze, sprawdziłem dziś tak jak mówiłeś i wydaję mi się że na klimatyzacji działa lepiej i nie łapie tak obrotów jak na wyłączone klimatyzacji , czy to coś znaczy ?


P.S kiedy miałem odwrotnie, że na klimatyzacji lubiało łapać na luzie obroty po1500 a bez klimy jeździł ładnie, ale olałem to bo na klimie 2 miesiące jeździ sie :/


Co do czujnika już kiedyś go wymieniłam z rok temu, bo też miałem podejrzenie w innej sprawie
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5423
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Lip 2018, 01:32   

Nie łapie, bo jest większe obciążenie silnika. Chodziło raczej o to czy spadnie w okolice 1000 czy zostanie mniej więcej jak było. Zostało, więc problem leży gdzie indziej.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3588
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Lip 2018, 01:46   

a tak klasycznie... vss?
Niektóre mk6 jeszcze go miały :>
 
 
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Lip 2018, 08:25   

Puff napisał/a:
Nie łapie, bo jest większe obciążenie silnika. Chodziło raczej o to czy spadnie w okolice 1000 czy zostanie mniej więcej jak było. Zostało, więc problem leży gdzie indziej.



W poniedziałek mam umówioną wizytę u w miarę sprawdzonego mechanika, który zna moje auto , kazał kupić nowy silnik krokowy bo tu miałem wsadzony topran najtańszy za 70 zł, kupiłem siemensa zobaczymy.

Moje kompetencje na temat naprawy tego już są za małe. Powiem mu o możliwości z czujnikiem vss. Zobaczymy .

P.S jeżdżąc już trochę próbowałem zauważyć jakie analogie i na zimnym silniku tak do 10 km jest wszystko ok, ładnie schodzi z obrotów do 800, następnie powyżej 10 km wskakuje na 1300-1500-1800 Obrotów na wciśniętym sprzęgle. PO wyłączaniu silnika na minute i odpaleniu przez max 1-2 km jest dobrze i potem znów to samo.
 
 
Kruku 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 276
Skąd: Gliwice
Wysłany: 5 Lip 2018, 08:48   

Ja ostatnio też to przerabialm. I diagnostyka komputerowa nic nie dała. Po większych poszukiwaniach winowajca był przewód idący pod kolektorem ż odmy do kolektora . Był przerwany wymieniony na inny i problem ustal. Też było obroty koło 1.5 tys
 
 
 
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 5 Lip 2018, 09:13   

Kruku napisał/a:
Ja ostatnio też to przerabialm. I diagnostyka komputerowa nic nie dała. Po większych poszukiwaniach winowajca był przewód idący pod kolektorem ż odmy do kolektora . Był przerwany wymieniony na inny i problem ustal. Też było obroty koło 1.5 tys



Przewody właśnie w większości miałem wymieniane bo miałem skaczące obroty ale czy akurat ten to zobaczymy , dzięki za podpowiedź na pewno przekaże mechanikowi by to sprawdził
 
 
przemko12345 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 26 Mar 2018
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 11 Lip 2018, 19:47   

Dziś odebrałem auto od mechanika, wymienił mi silnik krokowy na markowy firmy siemens , ale prawdziwym kłopotem chyba było to że było spięcie na przewodach od klimatyzacji które ocierały się o sprzęgiełko klimatyzacji, coś takiego mi tłumaczył , spięcie szło i wariowało auto. auto dwa dni sprawdzał jeszcze na luzie chodziło długo , na klimie i bez , przejechałem 50 km jest dobrze oby jak najdłużej

P.S jakiś czas temu miałem wymieniane przewody w tym przewód od odmy do kolektora :) , Jak komuś gaśnie auto proponuje to sprawdzić
 
 
gruby907 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Imię: Miłosz
Dołączył: 08 Sie 2015
Posty: 170
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Lip 2018, 11:46   

U mnie 1.3 po wrzuceniu luzu wchodził na 2500rpm albo i wyżej lub gasł, po wymianie krokowego i przewodów odpowietrzania klawiatury jest elegancko
_________________
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wysokie obroty na biegu jałowym
PawelBW62 Mechanika silnika 7 13 Lut 2017, 09:52
radxcell
Brak nowych postów [MK3] Za wysokie obroty na biegu jałowym
wykrecik Mechanika 10 23 Lis 2010, 13:14
Szymcio
Brak nowych postów Zbyt wysokie obroty na biegu jałowym w 1.25
stiven1985 Mechanika silnika 22 14 Gru 2016, 21:37
stiven1985
Brak nowych postów [MK6] wysokie obroty na biegu jałowym 1,4 TDCI
archi4lo Silniki diesla 1 3 Wrz 2013, 19:49
mkapi
Brak nowych postów Wysokie obroty na biegu jałowym - EAC Fail - 1.4 16v
Zegan Elektryka silnika 0 11 Sty 2015, 17:42
Zegan


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.