| 
		immobilizer blokada - miga czerwona kłódka | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 frankez  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`02 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 82 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2019,  21:23   immobilizer blokada - miga czerwona kłódka
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
dziś miałem nie miłą przygodę,
 
Rano wsiadam do auto, odpalam wszystko działa , zajeżdżam do pracy po 3 godzinach musiałem podjechać w jedno miejsce to wsiadam do auta odpalam mojego Forda Fiesta mk6 1.3 51 kw i próbuje uruchomić silnik ale niestety tylko szybko miga czerwona kłódka która świadczy o tym że jest blokada immobilizera ... Miałem drugi kluczyk więc próbuje uruchomić drugim kluczykiem ale także LIPA , 
 
 
odpiąłem akumulator , podłączyłem i za 5 razem odpaliłem auto bo zgasła kłódka czerwona
 
od czego zacząć ?  co może po mału się psuć ? kluczyki sprawne  raczej gdzieś w aucie coś się psuje ... elektryk powiedział że w Fordzie ciężko wymontować immo więc tylko naprawa wchodzi w grę ale to dopiero w poniedziałek , moze do tego czasu sam coś ogarnę tylko od czego zacząć ?
 
 
żadnych błędów komputer nie pokazuje ...
 
 
z góry dzieki za podpowiedzi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bobofrut  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Sty 2019,  22:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawomirro  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Sty 2019,  01:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bobofrut napisał/a: | 	 		  | Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo | 	  
 
 
Nie do końca. Choć też.
 
Immobilser jest w kilku częściach:
 
 
- komputer silnika (odbiór/wysyłka danych i masa)
 
- GEM (interfejs)
 
- zegary (odbiór i wysyłka danych + detekcja kluczyka)
 
- stacyjka (sterownik - tzw pętla)
 
- pilot/kluczyk | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bobofrut  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Sty 2019,  15:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 90tomash  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Sty 2019,  16:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bobofrut napisał/a: | 	 		  | Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo | 	  
 
Od zimnych lutow auto może nie chcieć zapalić ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bobofrut  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Sty 2019,  16:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Oczywiście. To przerwa w obwodzie elektrycznym prawie niewidoczna gołym okiem | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawomirro  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Sty 2019,  17:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bobofrut napisał/a: | 	 		  | Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki | 	  
 
 
Najprościej zacząć od sprawdzenia zwykłych przewodów tych modułów immobilisera. A nuż któryś się rozłączył, albo zaśniedział? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bobofrut  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Sty 2019,  19:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sławku to nie Lanos gdzie było pudełeczko pod kolumną kierowniczą i to był cały układ immobilisera. Ten przypadek o którym piszę bardzo często pokazuje się w Focusach i Mondeo, a te też mają inni w zegarach. Tu nie ma jednego zintegrowanego układu. Ja zacząłbym od tego co napisałem fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. Poza tym w Fieście występuje szyna CAN o której wspomina pan Eztold w swojej książce więc na dobrą sprawę kilka rzeczy naraz działać nie powinno | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 90tomash  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sty 2019,  07:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
Ja mam tak raz na jakiś czas jak kolega z filmu.
 
Nowy aku, nowe świece, nowe kable. Sprawdzone kable pod skrzynka z Aku.
 
Nie zdarza się to na zimnym silniku.
 
211 tys przebiegu.
 
Błędów brak. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bobofrut  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sty 2019,  09:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 90tomash  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sty 2019,  15:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bobofrut napisał/a: | 	 		  | 90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę | 	  
 
Tyle że cewka nie dałaby jakiś błędów ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bobofrut  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sty 2019,  17:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie zawsze. Na pewno zapali się błąd jak cewka całkowicie umrze | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawomirro  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Sty 2019,  21:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bobofrut napisał/a: | 	 		  |  fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo.  | 	  
 
 
Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bobofrut  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2019,  03:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 90tomash  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2019,  10:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | slawomirro napisał/a: | 	 		   	  | Bobofrut napisał/a: | 	 		  |  fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo.  | 	  
 
 
Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła? | 	  
 
Chyba trochę przesadzasz, nie wpadła tam beczka wody - z resztą woda leciała przy używaniu spryskiwaczy i gdy padał deszcz, ale nie byly to takie ilosci żeby zalało aż tak.
 
Z resztą problem pierwszy z tym zaczął się pojawiać latem kiedy było sucho, świece były wymieniane w sierpniu - wody wtedy tam nie było. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 90tomash  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2019,  10:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bobofrut napisał/a: | 	 		  | Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie | 	  
 
Modul DIS to cewka ? 
 
Da się cewkę jakoś sprawdzić?
 
Co do nieszczelności w dolocie to chyba nie jest tak - znam dwie osoby które mają takie coś | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 slawomirro  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.6Duratec 100KM 
                  Dołączył: 12 Kwi 2016 Posty: 1199 Skąd: wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2019,  12:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | 90tomash napisał/a: | 	 		  
 
Modul DIS to cewka ?  | 	  
 
 
Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
 
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 90tomash  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2019,  13:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | slawomirro napisał/a: | 	 		   	  | 90tomash napisał/a: | 	 		  
 
Modul DIS to cewka ?  | 	  
 
 
Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
 
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części. | 	  
 
Spotkałem się w oplu z tym | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bobofrut  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`06 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Biała Prudnicka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2019,  15:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 90tomash  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`05 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: 1.4i16V/80KM 
                  Dołączył: 23 Maj 2018 Posty: 28 Skąd: Milicz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Sty 2019,  16:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bobofrut napisał/a: | 	 		  | Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy | 	  
 
Jak cewke sprawdzić czy być pewnym jej awarii? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |