Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

immobilizer blokada - miga czerwona kłódka
Autor Wiadomość
frankez 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 77
Skąd: Legnica
Wysłany: 10 Sty 2019, 21:23   immobilizer blokada - miga czerwona kłódka

Witam
dziś miałem nie miłą przygodę,
Rano wsiadam do auto, odpalam wszystko działa , zajeżdżam do pracy po 3 godzinach musiałem podjechać w jedno miejsce to wsiadam do auta odpalam mojego Forda Fiesta mk6 1.3 51 kw i próbuje uruchomić silnik ale niestety tylko szybko miga czerwona kłódka która świadczy o tym że jest blokada immobilizera ... Miałem drugi kluczyk więc próbuje uruchomić drugim kluczykiem ale także LIPA ,

odpiąłem akumulator , podłączyłem i za 5 razem odpaliłem auto bo zgasła kłódka czerwona
od czego zacząć ? co może po mału się psuć ? kluczyki sprawne raczej gdzieś w aucie coś się psuje ... elektryk powiedział że w Fordzie ciężko wymontować immo więc tylko naprawa wchodzi w grę ale to dopiero w poniedziałek , moze do tego czasu sam coś ogarnę tylko od czego zacząć ?

żadnych błędów komputer nie pokazuje ...

z góry dzieki za podpowiedzi
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 234
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 10 Sty 2019, 22:22   

Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo
 
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec/107KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 821
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Sty 2019, 01:18   

Bobofrut napisał/a:
Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo


Nie do końca. Choć też.
Immobilser jest w kilku częściach:

- komputer silnika (odbiór/wysyłka danych i masa)
- GEM (interfejs)
- zegary (odbiór i wysyłka danych + detekcja kluczyka)
- stacyjka (sterownik - tzw pętla)
- pilot/kluczyk
Profil Facebook
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 234
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 11 Sty 2019, 15:00   

Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki
 
 
 
90tomash 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018
Posty: 26
Skąd: Milicz
Wysłany: 11 Sty 2019, 16:11   

Bobofrut napisał/a:
Obstawiam zimne luty w liczniku gdyż tam znajduje się immo

Od zimnych lutow auto może nie chcieć zapalić ?
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 234
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 11 Sty 2019, 16:56   

Oczywiście. To przerwa w obwodzie elektrycznym prawie niewidoczna gołym okiem
 
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec/107KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 821
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Sty 2019, 17:34   

Bobofrut napisał/a:
Ale najczęściej tam leży usterka w innych modelach Forda. I od tego bym zaczął bo jeśli wszystkie inne funkcje działają normalnie to należy rozpocząć od najbardziej znanej usterki


Najprościej zacząć od sprawdzenia zwykłych przewodów tych modułów immobilisera. A nuż któryś się rozłączył, albo zaśniedział?
Profil Facebook
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 234
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 11 Sty 2019, 19:29   

Sławku to nie Lanos gdzie było pudełeczko pod kolumną kierowniczą i to był cały układ immobilisera. Ten przypadek o którym piszę bardzo często pokazuje się w Focusach i Mondeo, a te też mają inni w zegarach. Tu nie ma jednego zintegrowanego układu. Ja zacząłbym od tego co napisałem fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo. Poza tym w Fieście występuje szyna CAN o której wspomina pan Eztold w swojej książce więc na dobrą sprawę kilka rzeczy naraz działać nie powinno
 
 
 
90tomash 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018
Posty: 26
Skąd: Milicz
Wysłany: 12 Sty 2019, 07:52   

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Ja mam tak raz na jakiś czas jak kolega z filmu.
Nowy aku, nowe świece, nowe kable. Sprawdzone kable pod skrzynka z Aku.
Nie zdarza się to na zimnym silniku.
211 tys przebiegu.
Błędów brak.
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 234
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 12 Sty 2019, 09:33   

90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę
 
 
 
90tomash 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018
Posty: 26
Skąd: Milicz
Wysłany: 12 Sty 2019, 15:59   

Bobofrut napisał/a:
90tomash, jedynie co mi przychodzi na myśl to cewka zapłonowa ale najpierw trzeba by mieć jakąś na podmianę

Tyle że cewka nie dałaby jakiś błędów ?
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 234
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 12 Sty 2019, 17:36   

Nie zawsze. Na pewno zapali się błąd jak cewka całkowicie umrze
 
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec/107KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 821
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Sty 2019, 21:16   

Bobofrut napisał/a:
fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo.


Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła?
Profil Facebook
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 234
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 13 Sty 2019, 03:08   

Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie
 
 
 
90tomash 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018
Posty: 26
Skąd: Milicz
Wysłany: 13 Sty 2019, 10:11   

slawomirro napisał/a:
Bobofrut napisał/a:
fabryczne wiązki Forda są o biebo lepsze niż te w Daewoo.


Zgoda. Tylko 90tomash pisał że miał wodę w świecach, bo mu zalało silnik wodą. Kto wie gdzie ta woda mu poleciała jeszcze i co złego zrobiła?

Chyba trochę przesadzasz, nie wpadła tam beczka wody - z resztą woda leciała przy używaniu spryskiwaczy i gdy padał deszcz, ale nie byly to takie ilosci żeby zalało aż tak.
Z resztą problem pierwszy z tym zaczął się pojawiać latem kiedy było sucho, świece były wymieniane w sierpniu - wody wtedy tam nie było.
 
 
90tomash 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018
Posty: 26
Skąd: Milicz
Wysłany: 13 Sty 2019, 10:13   

Bobofrut napisał/a:
Przy temperaturze jaka panuje przy głowicy i przy sprawnych kabla h zapłonowych jak i świecach woda prędzej odparuje niż zrobi jakieś zwarcie. Objawy wskazują na uszkodzony moduł DIS, a Tomek ma jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie Co innego kolega frankez praktycznie wszystkie moduł w których jest immobiliser znajdują się wewnątrz kabiny a nie pod maską, także tam raczej wody też nie będzie

Modul DIS to cewka ?
Da się cewkę jakoś sprawdzić?
Co do nieszczelności w dolocie to chyba nie jest tak - znam dwie osoby które mają takie coś
 
 
slawomirro 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6Duratec/107KM
Imię: Sławek
Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 821
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Sty 2019, 12:06   

90tomash napisał/a:

Modul DIS to cewka ?


Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części.
Profil Facebook
 
 
90tomash 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018
Posty: 26
Skąd: Milicz
Wysłany: 13 Sty 2019, 13:46   

slawomirro napisał/a:
90tomash napisał/a:

Modul DIS to cewka ?


Chyba tak. Pierwszy raz słyszę o takiej nazwie w Fordzie Fiesta.
Bobofrut chyba ujednolica nazwę części.

Spotkałem się w oplu z tym
 
 
Bobofrut 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 234
Skąd: Biała Prudnicka
Wysłany: 13 Sty 2019, 15:24   

Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy
 
 
 
90tomash 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Trend
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 23 Maj 2018
Posty: 26
Skąd: Milicz
Wysłany: 13 Sty 2019, 16:10   

Bobofrut napisał/a:
Tak. DIS to angielski skrót oznaczający bezstykowy aparat zapłonowy

Jak cewke sprawdzić czy być pewnym jej awarii?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Czerwona kłódka po włączeniu zapłonu nie znika -immobilizer?
frankez Elektryka ogólna 2 19 Kwi 2018, 07:14
frankez
Brak nowych postów Kontrolka - migająca kłódka
kaskasiaczek Elektryka silnika 19 25 Lut 2014, 19:38
Freeman
Brak nowych postów [MK6] Miga kontrolka
Lampka kontrolna układu unieruchomienia silnika
maslak Elektryka ogólna 7 27 Paź 2013, 14:39
igunia666
Brak nowych postów Blokada drzwi kierowcy
blokada zamka podczas pociągnięcia za klamke na zablokowanym zamku
Bober95 Mechanika ogólna 0 6 Sty 2015, 01:13
Bober95
Brak nowych postów [MK4] Blokada wału w 1.25
Kuba62 Mechanika 2 29 Kwi 2010, 06:41
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.