Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
6 Sie 2013, 18:22
[MK3] Fiesta XR2i Rallysprint
Autor Wiadomość
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 2936
Skąd: Mystków
Wysłany: 3 Gru 2017, 19:59   

Aż boje się zapytać hał macz ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Pazik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bartek
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 26
Skąd: Centrum
Wysłany: 5 Gru 2017, 18:08   

Andrzej słaby ten zawias. Miałem lepszy od Peedra w granatowej "RS-ce". Regulacja tłumienia była trochę skomplikowana, ale zawias był nie do zajechania :hahaha: Swoją drogą to gratulacje zdobycia kolejnego trofeum. Jedna z niewielu fiest która coś tam próbuje i całkiem jej idzie, a tak mało empatii na forum...
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 2936
Skąd: Mystków
Wysłany: 6 Gru 2017, 20:43   

Pazik napisał/a:
Miałem lepszy od Peedra w granatowej "RS-ce". Regulacja tłumienia była trochę skomplikowana, ale zawias był nie do zajechania


troche twardy ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Pazik 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Bartek
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 26
Skąd: Centrum
Wysłany: 6 Gru 2017, 21:34   

Jaki by nie był, to było warto dla samej przygody i operacji logistycznej :jupi:
 
 
 
bobson 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 644
Skąd: Złotów
Wysłany: 4 Sty 2018, 07:57   

Powoli działam z ITB. Póki co robię przymiarki na innej Fieście ;)
Jak widać jest całkiem niezły zapas na trąbki i airbox, bałem się że będe musiał ciąć gródź i rzeźbić z nadmuchem ale chyba się obędzie.

_________________
Mondeo 2.2
Fiesta 2.0
Fiesta 1.6
www.ford-tech.pl
www.automobilklubpilski.pl
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 29
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 5 Sty 2018, 11:04   

Wywalisz ta blachę z komory to jeszcze więcej miejsca będzie :-) i podobno sporo chłodniej w komorze bez tej blachy, tylko wiązkę trzeba przenieść. A na deszczu raczej nie stoi :-P ładnie z Itb będzie robiło robotę :-)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
bobson 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 644
Skąd: Złotów
Wysłany: 5 Sty 2018, 11:19   

Ta blacha chyba tak naprawdę służy do 2 rzeczy:

- odgrodzenia ciepłego powietrza z komory od wentylatora nawiewu. Dzięki niej nadciśnienie na podszybiu dostarcza chłodnego powietrza do nadmuchu. Jeździłem kiedyś bez uszczelki z tej blachy i w deszczowe dni szyby strasznie przez to parowały.

- jest mocowaniem dla kabli, EDISa itd.

Co do ITB - na trąbkach się nie skończy. Do ITB planuje dorobić spory airbox z filtrem panelowym. Najprawdopodobniej wywalę zbiorniczek wyrównawczy i całą tą cześć pod podszybiem między kielichem przy komputerze a wentylatorem poświecę na zbudowanie dolotu.
Postaram się to tak ogarnąć aby silnik działał bezpiecznie nawet podczas deszczu.
_________________
Mondeo 2.2
Fiesta 2.0
Fiesta 1.6
www.ford-tech.pl
www.automobilklubpilski.pl
 
 
bobson 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 644
Skąd: Złotów
Wysłany: 13 Maj 2018, 14:25   

Hej,
trochę odświeżę temat - Fiesta żyje, cały czas coś się dzieje.

Do Fiesty wpadnie chłodnica z Diesla, grubsza o 8mm od Zetecowej - rdzeń 34mm.


Wspólnie z Lukiem pracujemy nad ITB - ogólnie zaplanowaliśmy zrobienie customowej flanszy pod przepustnice z GSXRa. Efektem tego będzie idealne dopasowanie do głowicy, kanały na gładko i montaż przepustnic maksymalnie blisko głowicy. Dodatkowo wtryski będą zamontowane w fabryczne otwory w przepustnicach. Więcej info wkrótce


Wspominałem kiedyś o skrzyni biegów z Fiesty MK7 FL - 1.0 Ecoboost bez turbo, 80koni. Kupiłem taką skrzynie dla przełożenia 4,56. Skrzynia faktycznie ma takie przełożenie główne i na 99% będzie pasowało do starszych skrzyń.

Dodatkowo kupiłem skrzynie z Fiesty MK6 TDCI - okazało się, że ma identyczną obudowę jak skrzynie do Escorta MK7 - a więc pasuje p&p do Zeteca, ma rozruch z tyłu i pasuje na łapy skrzyni biegów z MK3.

Finalnie jak wszystko się uda będzie skrzynia biegów z biegami z Focusa MK2 1,6 16v, przełożenie głowne z Fiesty MK7 1.0 80ps i obudowa z TDCI MK6 - wszystko na ori gratach, zero przeróbek. Mam nadzieje, że problem z drugim biegiem zniknie raz na zawsze.


Demontowałem ostatnio zawias H&R więc postanowiłem go porównać z nowym GAZem, różnica chyba nie wymaga komentarza :)


Stay tuned
_________________
Mondeo 2.2
Fiesta 2.0
Fiesta 1.6
www.ford-tech.pl
www.automobilklubpilski.pl
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 26
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 390
Skąd: Witkowice
Wysłany: 13 Maj 2018, 15:18   

Fajnie fajnie. Działaj. Zobaczymy jak spisze się ta chłodnica z diesla, jestem bardzo ciekaw. Ten nowy zawias jest bomba. W tym starym h&r jest regulacja dobicia czy odbicia? :ok:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
bobson 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 644
Skąd: Złotów
Wysłany: 1 Cze 2018, 23:12   

Udało mi się poskładać kolejną hybrydową skrzynie biegów do Fiesty. Tym razem mam nadzieję, że będzie to już finalna specyfikacja :D
Na sucho skrzynia pracuje bez zastrzeżeń. Biegi sprawdzone za pomocą endoskopu - wszystkie zazębiają się poprawnie :) Tak więc hybryda gotowa.

W skrócie:
- obudowa Fiesta MK6 TDCi
- biegi Focus MK2 1.6 16v
- przełożenie główne Fiesta MK7FL 1.0 Ecoboost 65/80PS
- szpera Val Racing 50% 10kN

Biegi:
1 - 3,58
2 - 2,04
3 - 1,41
4 - 1,11
5 - 0,88
główne - 4,56

Krócej na fordowskich gratach się nie da. Jedyna wada tej skrzyni to krótka jedynka, idealna byłaby jak w starej skrzyni z RS1800 - 2,86. Obecny pierwszy bieg 3,58 przy przepięciu na 7400 rpm na drugi bieg wpada na około 4200rpm. Przy 2,86 byłoby to już prawie 5300rpm - ta duża różnica obecnie powoduje zmulenie. Mam jednak nadzieje, że na trąbkach da się to wystroić i ogarnąć tak aby silnik rodził sobie bez zadyszki w tym zakresie obrotów.
Oczywiście Quaife oferuje wkład na prostych zębach - biegi są bardzo podobne, jedynka długa ale cena zabija ~12tys zł. Skrzynie z Focusa kosztują od 100zł, z Fiesty TDCi też. Najdroższa była skrzynia z MK7 (400zł) ale przełożenie główne się nie psuje więc ekonomika tej skrzyni w przypadku awarii będzie bardzo fajna.

_________________
Mondeo 2.2
Fiesta 2.0
Fiesta 1.6
www.ford-tech.pl
www.automobilklubpilski.pl
 
 
Mały 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Michał
Wiek: 26
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 390
Skąd: Witkowice
Wysłany: 2 Cze 2018, 20:19   

Łoooo kuuuurde... :ok: brawo, tak żebym ja mial taki kumaty mózg jak ty to by bylo faaaajnie :krzesłemgo: widze ze dobry jestes w te klocki, dobrze wiedziec:-) :fajka:
_________________
Bóg dał nam nogi abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie:)
 
 
bobson 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 644
Skąd: Złotów
Wysłany: 7 Cze 2018, 07:52   

Skrzynia odłożona do magazynu i czeka na montaż.
Muszę ogarnąć jeszcze ciut garaż i przerobić stół - chce dorobić 4 szuflady 60x60x15cm.
Jak to ogarnę biorę się za silnik.
_________________
Mondeo 2.2
Fiesta 2.0
Fiesta 1.6
www.ford-tech.pl
www.automobilklubpilski.pl
 
 
modell1 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1276
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 10 Cze 2018, 18:59   

Pełen podziwu.
Kiedy robimy do Sporta :-)
_________________
 
 
 
bobson 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 29
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 644
Skąd: Złotów
Wysłany: 10 Cze 2018, 19:55   

Mówisz i działamy :)
_________________
Mondeo 2.2
Fiesta 2.0
Fiesta 1.6
www.ford-tech.pl
www.automobilklubpilski.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 126 13 Lut 2014, 10:37
Mafios
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.