| Blokada immo? - rozrusznik nie działa, kreski zamiast liczni | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2018,  20:00   Blokada immo? - rozrusznik nie działa, kreski zamiast liczni |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam -  pomożecie - problem z uruchomieniem Fiesty mk6. 1,3 benzyna bez LPG. Lampka immo miga co 2 sekundy, zegary pokazują jedyne przebieg auta. W momencie włożenia kluczyka  i przekręcenie w poz. zapłon na wyświetlaczu zegarów pojawiają się poziome KRESKI i immo miga bardzo szybko. Rozrusznik NIE działa. Co mu się podziało? Dojechał normalnie z miasta i pod domem już nie da się uruchomić.
 Przy akku jest puszka z mocowaniem koszyka a w środku przekaźnik - to wszystko jest/było mokre. Za co on odpowiada? Wyłącznik bezwładnościowy wciśnięty. Kto miał. taki problem i może doradzić. Jutro podłączę pod kompa. Bezpieczniki za schowkiem są OK.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Mar 2018,  22:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | połączenie między skrzynka bezpieczników -ECU- zegary. Bardzo często przyczyną jest właśnie wilgoć i korozja, zacznij od osuszenia skrzynki i sprawdzenia przejść. |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15 Mar 2018,  08:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki, pod maską nie ma skrzynki bezpieczników. Fakt, jest sterownik blisko obudowy akumulatora i w okolicy trochę mokro. Auto wepchnięte do garażu i suszone. Dam znać. Sprawdzone bezpieczniki i przekaźniki - wszystkie OK.
 Suszę okolice akku gdzie jest wiązka przewodów i sterownik. Demontuję kosz na akku, pod nim są jakieś przewody biegnące do masy.
 Pod podstawką akku są 3 mocowania masowe kabli, w tym główny (-). Wszystkie były mocno zardzewiałe. Cud, że nie pourywałem śrub mocujących. Dalej sprawdzam instalację ....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Mar 2018,  09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Info dnia. - Dziś rano podłączyłem akku i .... wszystko OK, silnik odpalił od kopa. wszystko działa. Nie podłączałem kompa ELM'a, zrobię to później. Co zrobiłem - Wszystkie (pod maską) dostępne połączenia przewodów zostały wysuszone i przeglądnięte. Połączenia masowe kabli, w tym główny (-) były mocno skorodowane, zostały dokładnie oczyszczone wraz z blachą podstawki akku ( tu są przykręcone). Wtyczka z gniazdem głównej wiązki od sterownika wysuszona i sprawdzona. Była cała mokra, bo znajduje się tuż pod podszybiu, gdzie kapie woda !!!! Wszystkie bezpieczniki w skrzynce za schowkiem sprawdzone, są OK. Przekaźniki wyjęte i sprawdzone, są OK. Przekaźnik zamocowany przy akku na listwie sprawdzony i jest OK. Akku doładowany, po 12 godzinach w spoczynku ma 13 Volt. Jeśli jakieś jeszcze szczegóły chcecie się dowiedzieć, piszcie. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2018,  16:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cd. przygód z Fiestą. Po przejechaniu kilkunastu km. znów nie udało się jej  uruchomić. Komp wskazał błędy P0395 - błąd obwodu czujnika położenia wału gł.
 U001 - błąd magistrali komunikacji CAN dużej szybkości !!??/
 U0121 - utrata komunikacji z modułem sterowania ABS.
 Już serdecznie mam go dość.
 Walczę z instalacją i wiązkami przewodów.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Kwi 2018,  07:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Znajomy mechanik/elektryk zdecydowanie zasugerował wymianę czujnik poł. wału. Zamówiłem w ASO, bo nigdzie tego od ręki nie ma. Nr. części  Ford 1110834 i jest to wg. opisów generator impulsów.  Cena ok. 330 PLN. Po wymianie dam znać czy to pomogło. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Kwi 2018,  17:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nowy czujnik zamontowany. Przed uruchomieniem podłączenie pod ELM i skasowałem błędy. Silnika NIE da się uruchomić. Po włączeniu zapłonu pojawiają się kreski na wyświetlaczu i dioda immo szybko miga. Rozrusznika nie działa. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Kwi 2018,  07:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | cd. akcji naprawy - Zegary trafiły do elektronika, przelutował zimne luty. Niestety to nie pomogło. Udało mi się wyjąc wtyczkę ze sterownika /po dłuższej walce ze śrubą mocującą/ 
 A ... głównym winowajcą okazał się sterownik - po wyjęciu wtyczki /poradziłem sobie korundowymi wiertłami/ w środku zastałem niebieskawo-zieloną ciecz. Zgnity jeden z bolców pin, złamał się. Wtyczka też nie wygląda najlepiej. Elektronik dolutował przewód z płyty głównej sterownika i wyprowadził na zewnątrz!! Znalazłem odpowiedni kabel we wtyczce i  zlutowałem go z tym wyprowadzonym ze sterownika.
 Po prowizorycznym zabezpieczeniu  całości ....  silnik odpalił, nie mruga dioda immo, obrotomierz działa,  nie ma błędów check.  Dam znać, jak wszystko dokładnie zabezpieczę i zaizoluję czy dobrze działa.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez damianisko5 10 Sty 2019,  14:18, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Kwi 2018,  07:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | cd. akcji - opiszę, pomimo zerowego zainteresowania Forumowiczów. Po dokładnym  zabezpieczeniu całości /czyli uszczelnieniu obudowy sterownika/.... silnik odpalił, nie mruga dioda immo, obrotomierz działa, nie ma błędów check.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez damianisko5 11 Sty 2019,  19:23, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Kwi 2018,  20:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli klasyka, |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Kwi 2018,  06:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Masz na myśli zainteresowanie tematem awarii tej Fiesty mk6 ...  czy typowe usterki sterownika Fiesty czyli problem z odpięcięm wtyczki /śruba zrywalna/  i zalewanie wodą gniazda pinów sterownika???/ |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luki   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Łukasz
 Wiek: 39
 Dołączył: 31 Sty 2008
 Posty: 1676
 Skąd: Kraków/Zakopane
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2018,  10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Typowe usterki w fordzie czy to ka,fiesta, mondeo i inne dlatego pisałem na początku sprawdzić połączenia |  
				| _________________ Jest seFieścina
 jest i modneo
 KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | damianisko5   
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.25i/75KM
 Dołączył: 06 Sie 2012
 Posty: 502
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Kwi 2018,  14:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rozumiem, dzięki wielkie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 90tomash   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 23 Maj 2018
 Posty: 28
 Skąd: Milicz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2019,  11:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Super, że ktoś opisał taki problem. Ja też miałem wodę kapiąca na obudowę sterownika, leciała z dyszy - z resztą z drugiej leciała do świec. Masakra po prostu Przewody o których piszesz pod skrzynka z akumulatorem sprawdzone, oczyszczone i popryskane miedzią w sprayu.
 Niestety wciąż na pompę ABS cieknie woda z miejsca osadzenia wycieraczki.
 I nadal raz na jakiś czas u mnie występuje taki problem :
 Po drugim odpaleniu jest zazwyczaj ok
 Dzieje się.tak nie na zimnym a  np jak gdzieś pojadę i zostawię auto np na pół godziny
 https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Sty 2019,  16:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | na moje to bendix przepuszcza :> No albo wieniec na kole zamachowym nei ma zębów   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 90tomash   
 Model: Ford Fiesta Mk6`05
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4i16V/80KM
 Dołączył: 23 Maj 2018
 Posty: 28
 Skąd: Milicz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sty 2019,  15:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | na moje to bendix przepuszcza :> No albo wieniec na kole zamachowym nei ma zębów   | 
 Twoja odpowiedź była do mnie ?
 Jak sprawdzić jedno i drugie?
 Podam przyklad - jadę dziś 30 km, gaszę silnik, idę do marketu. Wracam do auto po 30 minutach, odpalam i dzieje się to co na wideo, ale już chce próbować zapalić od nowa i auto zaskakuje.
 Jadę 800 m, gaszę, odpalam po kwadransie, wszystko ok.
 Jedyne co rzuca się w "oczy" - nie zdarzyło się to na zimnym silniku, po np nocnym postoju.
 Zawsze dzieje się to po jakiejś jeździe.
 Reasumując, dotąd nie było tak że gaszę j następnego dnia jest złe, problem występuje gdy idę do sklepu i wracam po jakimś tam czasie +/- godziny.
 Nie ma błędów patrząc  przez OBD
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Sty 2019,  17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | 90tomash, tak, odpowiedź bez cytatu, czyli do poprzedniego postu   
 Chodzi o zmiane dźwięku w 3 sekundzie.
 Poproś drugą osobę, by popatrzyła pod maską na koła pasowe silnika - jak bendix puszcza to powinny sie na chwile zatrzymać/zwolnić
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |