| Alternator... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Karyl95   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: C
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Dominik
 Dołączył: 08 Lut 2015
 Posty: 41
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17 Cze 2015,  10:21   Alternator... |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Fiesta 1.1i 37kw 94r Mój problem polega na tym że silnik mi do ok 5000 tys obrotów przerywa powyżej juz jedzie płynnie i pytanie czy to może być wina alternatora?
 Drugi problem gdy włączę światła przez chwile zapala mi się kontrolka akumulatora i gaśnie i za 10 min zaś się zaświeci niekiedy świeci ciągle jaka przyczyna ..
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blind227   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 44
 Dołączył: 21 Sty 2011
 Posty: 330
 Skąd: Wawa/Strubiny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18 Cze 2015,  21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koniec szczotek lub zwarcie na stojanie   albo pasek ci się ślizga   |  
				| _________________ Córka Frankensteina
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daniel0   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: FX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 17 Cze 2015
 Posty: 4
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2015,  19:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koniec szczotek na regulatorze napięcia.   Posprawdzaj napięcie multimetrem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blind227   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 44
 Dołączył: 21 Sty 2011
 Posty: 330
 Skąd: Wawa/Strubiny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2015,  19:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie ma co sprawdzać miernikiem napięć , trzeba rozebrać wymienić szczotki, wyszlifować komutator, odlutować stojan i posprawdzać diody czy nie mają przebicia. I na końcu posprawdzać stojan czy nie ma zwarcia na zwojach . Wszystko jest w google i na yt wystarczy wpisać remont/regeneracja alternatora bosch. |  
				| _________________ Córka Frankensteina
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Daniel0   
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: FX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Dołączył: 17 Cze 2015
 Posty: 4
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Cze 2015,  21:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oprócz alternatora może być problem na przewodach (przetarty, zwarcie), bądź tak jak pisałeś luźny pasek. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2015,  09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | blind227 napisał/a: |  	  | czy nie ma zwarcia na zwojach | 
 A jak można to sprawdzić ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blind227   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 44
 Dołączył: 21 Sty 2011
 Posty: 330
 Skąd: Wawa/Strubiny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2015,  19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | są trzy uzwojenia trzeba rozlutować i sprawdzić czy niema zwarcia pomiędzy nimi. Są jeszcze metody na żarówkę i 230 ale nie praktykowałem. Przeważnie jak rdza szaleje i spuchnięty to do wymiany . |  
				| _________________ Córka Frankensteina
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2015,  09:32 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | blind227 napisał/a: |  	  | są trzy uzwojenia trzeba rozlutować i sprawdzić czy niema zwarcia pomiędzy nimi | 
 Są trzy uzwojenia, ale są trwale połączone w gwiazdę. Przy oporach rzędu 1 oma nie sprawdzisz zwarć między zwojami za pomocą omomierza. I to jest raz.
 Metoda na żarówkę, sprawdza przebicia między uzwojeniami a obudową stajana (czyli dowarcie do masy). Uzwojenia stojana można zbadać na zwarcia międzyzwojowe porównując symetryczność napięć, ale do tego trzeba mieć generator wirującego pola.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blind227   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 44
 Dołączył: 21 Sty 2011
 Posty: 330
 Skąd: Wawa/Strubiny
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Cze 2015,  12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja zawsze zwarcie miedzy zwojowe sprawdzałem akumulatorem jak była iskierka znaczyło że zwarcie i stojan szedł na przezwojenie   |  
				| _________________ Córka Frankensteina
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.