Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Uszkodzony silnik w XR2
Autor Wiadomość
Tomaszku 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Maj 2015, 11:20   Uszkodzony silnik w XR2

Cześć. Mam spory kłopot z moją xrką. :( W weekend jechałem trochę ją przedmuchać i niestety ukręcił mi się wałek rozrządu - pękł dokładnie na pół. Nie rozbierałem jeszcze silnika, ale niczego dobrego się nie spodziewam. Zdjąłem jedynie pokrywę zaworów, żeby zobaczyć co jest grane. W związku z tym mam do Was dwa pytania. Co się mogło stać i czy jest sens babrać się w tym silniku jak taki jest efekt? Dodam, że był on po remoncie za całkiem sporą kasę przez jak widać niezłych "fachowców". Kolejne pytanie to jaki mogę kupić silnik, żeby podszedł na wymianę (jakie bez problemu pasują)? Wiem, że niektóre silniki 1.6 z nowszych Fordów bez problemu wchodzą, tylko nie wiem, które. Zależy mi, żeby autko było w możliwie największym stopniu oryginalne, więc żadne zetec'i nie wchodzą w grę.
Dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Maj 2015, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5546
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 25 Maj 2015, 11:38   

Informacyjnie - jeśli remont był robiony na paragon/fakturę, to masz pół roku (lub rok) czasu, żeby ciągnąć za dupę tego, kto to składał, bo odpowiada za swoją robotę.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: L
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5513
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2015, 11:55   

no generalnie musiał się zatrzeć na panewkach wałka. A dlaczego, to się dowiesz po rozebraniu, od niedrożnych kanałów, po krzywy wałek i inne tematy.
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3637
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Maj 2015, 12:17   

a da rade zapakować cvh z mk3 na gaźnikowym osprzęcie z mk2?
 
 
Tomaszku 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Maj 2015, 13:04   

Puff napisał/a:
Informacyjnie - jeśli remont był robiony na paragon/fakturę, to masz pół roku (lub rok) czasu, żeby ciągnąć za dupę tego, kto to składał, bo odpowiada za swoją robotę.


Pewnie masz rację, ale gwarancji i tak już nie mam, bo minął już rok. Poza tym z doświadczenia wiem, że zaraz będzie tłumaczenie, że auto w sporcie wykorzystywane, że to, że sramto. Nie mam siły na takie przepychanki.
 
 
Tomaszku 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Maj 2015, 13:05   

vegetagt napisał/a:
a da rade zapakować cvh z mk3 na gaźnikowym osprzęcie z mk2?


No właśnie tylko, które wersje będą pasować??? Znalazłem np. http://allegro.pl/show_item.php?item=5170191064. Nie wiem tylko, czy by się nadał. Sam sobie wrzucę silnik, więc koszt nie byłby jakiś potworny.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3637
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Maj 2015, 13:09   

dwa, czy tam jest zaślepka demontowalna na mechaniczną pompe paliwa?
 
 
Tomaszku 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Maj 2015, 13:11   

diodalodz napisał/a:
no generalnie musiał się zatrzeć na panewkach wałka. A dlaczego, to się dowiesz po rozebraniu, od niedrożnych kanałów, po krzywy wałek i inne tematy.


Na pewno się przytarł na panewkach, pytanie tylko co się mogło uszkodzić? Silnik kręci bez problemów, nic nie stuka. Jak się to stało to po prostu zgasł i tyle, bez żadnych dziwnych odgłosów. Myślałem na początku, że wachy zabrakło lub pompa się zepsuła.
 
 
Tomaszku 

Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tomek
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Maj 2015, 14:09   

vegetagt napisał/a:
dwa, czy tam jest zaślepka demontowalna na mechaniczną pompe paliwa?


Podobno jest zaślepka na pompę. Myślisz, że będzie ok? Pytanie tylko czy mocowania silnika są takie same? Prawdopodobnie jest to to samo co siedziało w XR2i.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3637
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Maj 2015, 17:13   

Mocowania te same. Bierzesz swoje łapy i nowy blok :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Silnik xr2 - cena
Bizuu Przed zakupem 1 11 Gru 2015, 20:31
Peedro
Brak nowych postów MK3 Silnik 1.6 XR2 ciągły problem
Miedziany Hyde-Park 9 4 Paź 2018, 16:17
Bujakowski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.