| 
		Uszkodzony silnik w XR2 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Tomaszku  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk2`86 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 33 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  10:20   Uszkodzony silnik w XR2
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć. Mam spory kłopot z moją xrką. :( W weekend jechałem trochę ją przedmuchać  i niestety ukręcił mi się wałek rozrządu - pękł dokładnie na pół. Nie rozbierałem jeszcze silnika, ale niczego dobrego się nie spodziewam. Zdjąłem jedynie pokrywę zaworów, żeby zobaczyć co jest grane. W związku z tym mam do Was dwa pytania. Co się mogło stać i czy jest sens babrać się w tym silniku jak taki jest efekt? Dodam, że był on po remoncie za całkiem sporą kasę przez jak widać niezłych "fachowców". Kolejne pytanie to jaki mogę kupić silnik, żeby podszedł na wymianę (jakie bez problemu pasują)? Wiem, że niektóre silniki 1.6 z nowszych Fordów bez problemu wchodzą, tylko nie wiem, które. Zależy mi, żeby autko było w możliwie największym stopniu oryginalne, więc żadne zetec'i nie wchodzą w grę.
 
Dzięki za odpowiedzi. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Maj 2015,  13:25, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Puff  		  
		 
         Forumowy Maruda
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Fun 
                  Silnik: 1.8DI/75KM 
                  Imię: Dawid 
                  Wiek: 38  Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  10:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Informacyjnie - jeśli remont był robiony na paragon/fakturę, to masz pół roku (lub rok) czasu, żeby ciągnąć za dupę tego, kto to składał, bo odpowiada za swoją robotę. | 
             
						
				_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 
Wierny osiołek pochłania jedynie   
 
     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  10:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no generalnie musiał się zatrzeć na panewkach wałka.  A dlaczego, to się dowiesz po rozebraniu, od niedrożnych kanałów, po krzywy wałek i inne tematy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  11:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a da rade zapakować cvh z mk3 na gaźnikowym osprzęcie z mk2? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomaszku  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk2`86 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 33 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  12:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Puff napisał/a: | 	 		  | Informacyjnie - jeśli remont był robiony na paragon/fakturę, to masz pół roku (lub rok) czasu, żeby ciągnąć za dupę tego, kto to składał, bo odpowiada za swoją robotę. | 	  
 
 
Pewnie masz rację, ale gwarancji i tak już nie mam, bo minął już rok. Poza tym z doświadczenia wiem, że zaraz będzie tłumaczenie, że auto w sporcie wykorzystywane, że to, że sramto. Nie mam siły na takie przepychanki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomaszku  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk2`86 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 33 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  12:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | a da rade zapakować cvh z mk3 na gaźnikowym osprzęcie z mk2? | 	  
 
 
No właśnie tylko, które wersje będą pasować??? Znalazłem np. http://allegro.pl/show_item.php?item=5170191064. Nie wiem tylko, czy by się nadał. Sam sobie wrzucę silnik, więc koszt nie byłby jakiś potworny. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  12:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dwa, czy tam jest zaślepka demontowalna na mechaniczną pompe paliwa? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomaszku  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk2`86 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 33 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  12:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | no generalnie musiał się zatrzeć na panewkach wałka.  A dlaczego, to się dowiesz po rozebraniu, od niedrożnych kanałów, po krzywy wałek i inne tematy. | 	  
 
 
Na pewno się przytarł na panewkach, pytanie tylko co się mogło uszkodzić? Silnik kręci bez problemów, nic nie stuka. Jak się to stało to po prostu zgasł i tyle, bez żadnych dziwnych odgłosów. Myślałem na początku, że wachy zabrakło lub pompa się zepsuła. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomaszku  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk2`86 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 42  Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 33 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  13:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  | dwa, czy tam jest zaślepka demontowalna na mechaniczną pompe paliwa? | 	  
 
 
Podobno jest zaślepka na pompę. Myślisz, że będzie ok? Pytanie tylko czy mocowania silnika są takie same? Prawdopodobnie jest to to samo co siedziało w XR2i. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Maj 2015,  16:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mocowania te same. Bierzesz swoje łapy i nowy blok    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |