| 
		1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 FFDriver  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Titanium X 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/100KM 
                  Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Gru 2014,  09:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MisiekT napisał/a: | 	 		  | wykresy trzeba umiec czytac - wcale z niego nie wynika, ze "jedzie" od 1400 obrotow... | 	  
 
Z wykresu wynika, że maksymalny moment jest już osiągnięty przy 1400 czyli co najmniej od tego momentu auto powinno żwawiej przyśpieszać , czyż nie ??
 
 
 	  | MisiekT napisał/a: | 	 		  | a co do testu: gaz w podloge na 1000 obrotow - to tak nie dziala, turbo musi sie napedzic, nie ma cudow     | 	  
 
Dyskutujemy tutaj od jakich obrotów auto zaczyna "ciągnąc"
 
Taki test pokazuje to o czym mówię. Mam 1000, wciskam gaz i patrzę na obroty co się dzieje i czekam na moment kiedy wyczuwalnie auto zaczyna napierać, czyli turbina zaczyna pompować.
 
Więc co tak nie działa ?? | 
             
						
				_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Gru 2014,  10:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | FFDriver napisał/a: | 	 		  | od tego momentu auto powinno żwawiej przyśpieszać , czyż nie | 	  
 
nie, jezeli turbina nie ma z czego sie napedzic... | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Gru 2014,  13:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | MisiekT, w sensie dążysz do tego, że jeżeli robisz start od 1000 obrotów, to turbo już bedzie miało pewne obroty i zacznie jechać od 1400, a jak jadąc z prędkością obrotową silnika 1400-1500 (lub ruszając z takich obrotow - gdy gazy nie maja takiej prędkosci wylotowej jak pod obciążeniem), to będzie lag/turbodziura czy jak to tam sie zwie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Gru 2014,  13:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dążę do tego, ze gaz ma wiecej niz 2 pozycje - i wcisniecie w opor przy 1tys. i czekaniu na efekty nie jest poprawne...
 
wciskajac gaz w opor na malych obrotach zamulisz niepotrzebnie auto - silnik w tym zakresie generuje tylko minimalna moc | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Gru 2014,  13:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MisiekT napisał/a: | 	 		  | i wcisniecie w opor przy 1tys. i czekaniu na efekty nie jest poprawne...  | 	  
 
 
 
czemu w obecnym silniku ma to nie być poprawne? Jak jest elektroniczna przepustnica to i tak dawka będzie optymalna. W klasycznych, linkowych, owszem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MisiekT  		  
		 
         Prince of Tor Kielce 2013
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`10 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6Duratec/120KM 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 41  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Gru 2014,  14:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no nie jest tak pieknie - pamietaj, ze soft to tylko soft, a dodatkowo jednym z zadan jest oszczedzanie podzespolow auta... wiec nagle pierdzielniecie nie byloby wskazane | 
             
						
				_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 FFDriver  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Titanium X 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/100KM 
                  Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 636 Skąd: stąd 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2014,  09:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Piszcie co chcecie i róbcie test jak chcecie. Istotne jest jedno, brakuje tutaj dołu okrutnie. Tak jak napisałem w innym aucie spokojnie pojedziesz w tej samej sytuacji z 2, a tutaj musi to już być 1.
 
Nie mówię tutaj o sytuacji gdzie jadę spokojnie i powiedzmy dobrze wszystko przewidziałem. Zróbmy przykład. Dojeżdżam powoli do skrzyżowania, analizuje sytuacje i widzę, że będę się musiał zatrzymać. Ale nagle sytuacje się zmienia bo jakieś auto skręca i robi się luka. Mogę szybko wystartować ale jeszcze nie byłem zatrzymany tylko powoli dojeżdżałem. Reakcja musi być szybka i wtedy właśnie normalnie wbiłbym 2 i wtedy właśnie gaz działa 0-1      Naciskam pedał zdecydowanie (nie mówię, że do dechy) i takiej zdecydowanej reakcji oczekuję. W Fieście jej nie będzie jeśli zrobię to z 2. Tyle w temacie od mnie. | 
             
						
				_________________ --<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 langolier  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk7`13 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.0EcoBoost/125KM 
                  Imię: Piotr 
                  Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 173 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Gru 2014,  10:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dokładnie potwierdzam to co pisze FFDriver. A wbicie 1 biegu jak auto się jeszcze nieźle toczy to się po prostu gryzie z moim sumieniem i zapalają mi się wszystkie możliwe czerwone lampki ostrzegawcze w głowie - spróbujcie zrobić tak w innych autach (mówię o wolnossących benzynach bo z takimi mam doświadczenie tylko) - skrzynia wyda z siebie mocno ostrzegawcze dźwięki. W nich wbija się 2 bieg i auto rusza natychmiast.
 
Jak dla mnie EcoBoost 1.0 to konieczność wdrożenia kompletnie innego stylu jazdy, manewrowania biegami i gazem - przeskok 1.6 TiVCT -> 1.0 EcoBoost jest dużo dużo większy niż 1.6 TiVCT -> 1.8TdCi które dostałem jako auto zastępcze na czas naprawy. | 
             
						
				_________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mskgs  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Lut 2015,  20:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wg mnie tak do ~1700obr./min. masakrycznie czuć drgania, tutaj chyba objawia się brak 4 cylindra... A to, że nie jedzie... norma, przy silnikach turbo zawsze jest takie odczucie... Moim zdaniem typowo do miasta nie ma sensu brać tego silnika i pewnie 1.25 / 1.4 w zupełności wystarczy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |