| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
 
	
			| [MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | langolier   
 Model: Ford Fiesta Mk7`13
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
 Imię: Piotr
 Dołączył: 18 Cze 2014
 Posty: 171
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Lip 2017,  14:42   [MK7] EcoBoost 1.0 125KM dwa pytania eksploatacyjne |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam ostatnio żona miała dużo przejść ze swoją Fiestą, w ASO "życzliwi" wlali w głowę kilka informacji, których nie umiem zweryfikować
   Pierwsza to taka, że "za małe jest sprzęgło do mocy silnika i należy starać się ruszać gdzie tylko da radę bez dodawania gazu, bo to oszczędza sprzęgło"
 Jedyne takie miejsce dla mnie to parking i na światłach gdy nie ma wielkiej kolejki. Co z włączaniem się z podporządkowanych dróg ze stopu ?
 Druga to taka, "żeby nie słuchać wskaźników informujących o zalecanej zmianie biegów, tylko jeździć "normalnie"" - jak rozumiem, chodzi o to, by jeździć bez zwracania uwagi na to, że się ma turbinę.
 Jakie są praktyczne zalecenia ? Jasne, żeby nie kręcić wysoko nierozgrzanego silnika, ale poza tym ?
 Ponieważ jestem "starej daty" to pamiętam wpajaną mi zasadę "diesel 2000obr maxymalnie - benzyna 2000obr. minimum", teraz konstrukcja silników się zmieniła (prawie wszystko co ma trochę mocy ma turbo) - jak wygląda rzeczywistość teraz ?
 |  
				| _________________ Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mskgs   
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 18 Wrz 2014
 Posty: 86
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Sie 2017,  08:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na chłopski rozum i po przejechanych prawie 70 tys. km z tym silnikiem tylko 100KM   1) Niech się w głowę pukną. Co zresztą sam zauważyłeś - jak sobie wyobrażasz ruszanie bez gazu ? Chyba że mają na myśli jazdę na pólsprzęgle i wieczne "palenie" przy ruszaniu - wtedy jak najbardziej racja, w ten sposób każde sprzęgło wykończysz. Niestety często widuję na parkingu uzdolnionych ludzi, którzy cisną gaz z upuszczonym lekko sprzęgłem, żeby gdzieś podjechać/poprawić.
 2) Tutaj racja - niestety wskaźnik we Fiescie trochę za szybko się pojawia, obroty po zmianie biegu są za niskie i czuć wibracje. Przy tym silniku to IMO minimum 1700-1800 obrotów.
 
 Pzdr
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |