| Wysokie spalanie, muł, i dla odmiany brak błędów | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  08:08   Wysokie spalanie, muł, i dla odmiany brak błędów |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, ostatnio mam problem z moją fiestą. Od początku września Fiesta zaczęła spalać 10l/100km. Komputer wskazywał brak błędów więc przystąpiłem do wymian eksploatacyjnych - wymieniłem świece (najpierw NGK, 2 tygodnie później Motorcraft), przewody, filtry, olej zmieniłem na pół-syntetyczny. Błędów brak, poprawy brak - Fiesta poza wysokim spalaniem ma ogromnego muła jakby nie działał któryś z garów. Wydaje mi się, że ją zalewa.. Błędów po wymianach nadal brak. Macie jakieś sugestie? Nie powiem, że kupiłem ten samochód z zacięciem ekonomicznym, a teraz mam ledwo jadący czołg. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  08:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | zczytales błędy rozumiem i wiesz jak to się robi. odepnij sondę lambda i się przejedź, pomierz Cpp.
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  14:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | A po odłączeniu sondy czego mam wypatrywać?  Pogorszenia pracy czy może polepszenia? Błędy odczytałem dzięki poradnikowi Abla   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  15:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | polepszenia   możesz też sprubowac odpiac wydech, moze katalizator lub tlumik zapchany
 |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na chwilę obecną podczas powrotu z pracy mułek się nasilił - szybkie sprawdzenie i po odpięciu 2 kabla WN od lewej nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Masz jakieś inne zalecenie co do tego czy dalej próbować z sondą? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  17:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | spr kompresje. |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  19:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jutro kompresję sprawdzę a dziś wypiąłem jeszcze dla dopełnienia diagnozy sondę - na ssaniu chyba nawet żwawszy, ale wychodzi z ssania i po 10/15km jest padlina z powrotem. Do tego obroty wolno schodzą po rozgrzaniu - ale na zimnym jest wszystko git |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  20:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | mundek9098, a sprawdzałeś czy jest wszędzie iskra? tylko nie taka słaba tylko dość mocna. Bo piszesz, że po zdjęciu przewodu nie ma różnicy w pracy. U mnie jak było tak to pierdział tak do 4000rpm, a powyżej szedł równo. To że obroty szybciej spadają na zimnym silniku niż na ciepłym to chyba normalne, bo u mnie też tak jest, ale to akurat nie przeszkadza w czasie jazdy.
 |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Paź 2014,  20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałem, wszędzie była iskra dość mocna - co mnie właśnie bardziej zdziwiło niż to że nie ma mocy. A możliwe, że zakupione kable dają D...? Może warto zakupić kolejny komplet i od razu wymienić cewkę, kable i świece w tym samym momencie? Mój po rozgrzaniu po prostu do 2.5tyś nie idzie wcale. Koło trójki się budzi - nadal ma muła ale idzie troszkę lepiej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | coliniak   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
 Imię: Mariusz
 Dołączył: 26 Lip 2014
 Posty: 13
 Skąd: nowhere :)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2014,  11:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | rozumiem, ze zaplon jest nieprzestawiony? 
 kabli ni epomyliles czasem,,skoro mowisz, ze po zdjeciu jednego z przewodow nie ma roznicy to wydaje sie, ze nie pali na ten garnek,,,
 
 jkaiegos filtra paliwa nie masz moze zapchanego,,,nie wiem trzba by szkolnie zaczac inwestygacje
 
 powodzenia!
 |  
				| _________________ Coliniak
 failure is not an option
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2014,  11:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | CPP pomierz, spróbuj jeszcze map sensor inny mu dać |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2014,  12:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Filtry wymienione były 500km wstecz - na pewno czeka mnie jeszcze regulacja zaworów (których ruszyć nie mogę bo śruby stoją :( ) - CPP dziś pomierzę, z map sensorem będzie ciężko bo nie mam w pobliżu takiej fiesty (chyba że ktoś z okolic Warszawy chciałby mi pomóc  ). A za 2 godzinki napiszę jaka kompresja. 
 A różnica jest ale świeżo po odpaleniu - po pewnym czasie jazdy po mieście lub jazdy spokojnej ten gar zdycha jakby go zalewało i wtedy już zdjęcie kabla WN nie robi różnicy. A kable też są po kolei
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2014,  12:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mundek9098 napisał/a: |  	  | A różnica jest ale świeżo po odpaleniu - po pewnym czasie jazdy po mieście lub jazdy spokojnej ten gar zdycha jakby go zalewało i wtedy już zdjęcie kabla WN nie robi różnicy. A kable też są po kolei 
 | 
 
 a próbowałeś w tym momencie sprawdzić:
 1) iskrę na zapasoowej świecy
 2) wykręcić świece z niepracującego garu i na niej sprawdzic iskrę?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | coliniak   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
 Imię: Mariusz
 Dołączył: 26 Lip 2014
 Posty: 13
 Skąd: nowhere :)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2014,  13:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | jezeli tak jest i po nagrzaniu zdycha to raczej cos z ukladem zaplonowym.... na cieplym raczej kompresja powinna sie poprawiac.... 
 chyba, ze luzu zaworowego nie ma  juz wcale,,,
 
 pozwodzenia
 |  
				| _________________ Coliniak
 failure is not an option
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2014,  14:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | sruby na dzwigienkach nie stoją, jak widzisz to tam nie ma nakrętki kontrującej, musisz mocno klucz nacisnąć zeby obrucić srubę, tylko nie polam klucza lub śruby   |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2014,  15:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to właśnie ja się boję o uszkodzenie śruby, ojciec również więc prawdopodobnie ja tego nie wyreguluję   
 A co do kompresji... Okolice 8 na każdym czyli można powiedzieć trup.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25 Paź 2014,  16:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | ustaw najpierw zawory |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 1 Lis 2014,  23:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Regulacja wykonana, moc powróciła, spalanie zostało :( |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kuba87   
 
  
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Ambiente
 Silnik: Inny
 Imię: Jakub
 Wiek: 38
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 3357
 Skąd: Roskilde
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2014,  00:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | zrób reset kompa |  
				| _________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
 było łałdi w automacie, funwagen
 był transit mk5 long na dokładkę
 jest faketaxi w dizlu
 jest dokurwiator D2Callya
 jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mundek9098   
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.3i/60KM
 Imię: Norbert
 Wiek: 29
 Dołączył: 02 Lip 2014
 Posty: 23
 Skąd: Pilaszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Lis 2014,  13:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Reset wykonany - ciężko stwierdzić ale wskazówka chyba nadal szybko spada, bo zrobiłem 20km i wir w baku ogromny. A wiem, że w miarę dobrze pokazuje, bo 450km na pełnym baku tylko mogę zrobić. A jak w środku samochodu i czasami obok czuję paliwem? Podejrzewacie nieszczelność, bo w sumie ja obskoczyłem całe auto i nieszczelności nie widziałem. Może pod wpływem rozszerzalności cieplnej któryś z wężyków puszcza? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |