Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 1.8td, sprzeglo

[MK5] Sprzęgło w 1.8 DI - różnica w stosunku do zwykłego 1.8
Autor Wiadomość
tevenet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 33
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 39
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Paź 2012, 14:45   [MK5] Sprzęgło w 1.8 DI - różnica w stosunku do zwykłego 1.8

Witam,

Potrzebuję wymienić sprzęgło w Courierze 1,8 DI (75 km). Według katalogu pokazuje mi sprzęgło LUK o numerze 622 3049 09. Tarcza 220 mm.
Czy ktoś ma jakieś informacje czym ono się różni od sprzęgła ze zwykłego 1,8D? Oczywiście poza dużą różnicą cenową?
W tym courierze mam wysprzęglik hydrauliczny, czy to ma jakiś wpływ na rodzaj sprzęgła? I czy mogę zastosować to tańsze ze zwykłego diesla?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
_________________
Była: Fiesta MK1 1,1 Fofi
Jest: Escort MKIV 1,6 Zetec Czarnuch
Coś o Escortach MK4
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lis 2012, 19:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Paź 2012, 18:16   

A tak trudno w tym katalogu poszukać
Ostatnio zmieniony przez mick1973 1 Paź 2012, 21:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5588
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Paź 2012, 20:12   

tevenet napisał/a:
czym ono się różni od sprzęgła ze zwykłego 1,8D?

Tym, że ma 220mm. Sprzęgło do klekota bez dmuchawy ma 180mm.

tevenet napisał/a:
W tym courierze mam wysprzęglik hydrauliczny, czy to ma jakiś wpływ na rodzaj sprzęgła?

Numer się zgadza, bo sam ostatnio u siebie wymieniałem zestaw (sprzęgło komplet + wysprzęglik). Jak masz duży przebieg, to warto rozważyć też wymianę wysprzęglika, bo jak padnie, to i tak zapłacisz 2x za robotę + części.

tevenet napisał/a:
I czy mogę zastosować to tańsze ze zwykłego diesla?

Tu chyba odpowiedź jest zbędna :)


mick1973 napisał/a:
Atak trudno w tym katalogu poszukać

"Atak" to na Twój trolling można przeprowadzić, bo wielce "pomagasz", a screeny wielkości znaczków pocztowych wklejasz. Gratuluję poczucia humoru, Panie Zаjebisty.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 1 Paź 2012, 21:13   

Pufcio napisał/a:
"Atak" to na Twój trolling można przeprowadzić, bo wielce "pomagasz", a screeny wielkości znaczków pocztowych wklejasz. Gratuluję poczucia humoru, Panie Zаjebisty.
notw notw obiecuje poprawe
 
 
tevenet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 33
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 39
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Paź 2012, 21:32   

Pufcio napisał/a:
tevenet napisał/a:
czym ono się różni od sprzęgła ze zwykłego 1,8D?

Tym, że ma 220mm. Sprzęgło do klekota bez dmuchawy ma 180mm.

Jak masz duży przebieg, to warto rozważyć też wymianę wysprzęglika, bo jak padnie, to i tak zapłacisz 2x za robotę + części.


Takie z Escorta ma 220mm: link lub link

Robił będę sam, za wymianę nie zapłacę. Różnica w cenie dosyć spora więc trochę kusi... Z moich doświadczeń z Escortami wynika, że wiele części pasuje niezależnie od tego jak są opisane w katalogu. I stąd moje pytanie.
_________________
Była: Fiesta MK1 1,1 Fofi
Jest: Escort MKIV 1,6 Zetec Czarnuch
Coś o Escortach MK4
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5588
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 1 Paź 2012, 23:10   

Nie wiem czy ktoś, kto tego sam nie robił, zaryzykuje stwierdzenie "będzie pasować"... Ciężko mi uwierzyć, że to jest jedno i to samo za 2-3x mniejsze pieniądze...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tevenet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 33
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 39
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Paź 2012, 13:28   

Odpowiadając sobie i ewentualnie innym zainteresowanym na pytanie odpowiadam, że kupione przeze mnie tańsze sprzęgło niczym się nie różni od tego, które zdemontowałem. Dzisiaj postaram się to zmontować i dam znać jak chodzi :devil:
_________________
Była: Fiesta MK1 1,1 Fofi
Jest: Escort MKIV 1,6 Zetec Czarnuch
Coś o Escortach MK4
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5588
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Lis 2012, 00:19   

Jakaś aktualka odnośnie sprzęgła?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
tevenet 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 33
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 39
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Lis 2012, 06:41   

Sprzęgło zamontowane i jak na razie jeździ bez problemów. Jak już pisałem było wizualnie identyczne z moim poprzednim więc albo nie ma różnicy albo u mnie już ktoś wcześniej zmienił na takie tańsze :-P
_________________
Była: Fiesta MK1 1,1 Fofi
Jest: Escort MKIV 1,6 Zetec Czarnuch
Coś o Escortach MK4
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 31
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5588
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Lis 2012, 12:20   

No to fajnie, że pasi :)
Niestety to jedna z tych rzeczy, których łatwo się (poza rozmiarem i liczbą zębów) nie sprawdzić w krótkim czasie (tj. czy wytrzyma tyle samo, jak się będzie sprawować w ciężkich warunkach, itd.). Oby działało tak jak droższa wersja :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Sfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lut 2013, 16:25   

To podobny przypadek jak w Carinie E 2.0 Diesel/Turbodiesel.
Oba zestawy mają takie samo łożysko, docisk, ale tarcza jest mniejsza o 10 mm.
Może to skutkować szybszym jej zużyciem!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Różnica w sprężynach mk4/5
Czy jest różnica
mmbu Mechanika 14 28 Lis 2012, 23:07
hubi_2006
Brak nowych postów [MK5] Sprzęgło z focusa do mk5 sport
mmbu Mechanika 8 30 Sie 2012, 13:07
mmbu
Brak nowych postów Zmiana lusterka zwykłego na fotochromatyczne
Daniel-88 Mechanika ogólna 3 22 Lip 2017, 19:38
EW1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.