Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:35 |
[MK5] 1.8 TDDi - Odpalanie |
Autor |
Wiadomość |
lukashek1987
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 3 Wrz 2012, 23:06 [MK5] 1.8 TDDi - Odpalanie
|
|
|
Witam serdecznie znów mam problem ze swoim autkiem.... otóż na ciepłym silniku bardzo słabo mi odpala tj. na bardzo wolnych obrotach.. jak postoi całą noc i rano próbuje odpalić wszystko jest prawie ok... prawie bo nie dobrze ale daje rade... najgorzej jest jak przyjadę gdzieś z trasy i zaraz muszę jechać z powrotem.. może ktoś z Was miał taki problem i mógłby się podzielić doświadczeniem ? Dodam tylko, że akumulator i świece są roczne.. filtr paliwa też niedawno wymieniałem bo około rok temu. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Wrz 2012, 08:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 21:17
|
|
|
wygląda mi jak typowy problem diesli z VAG-u. Na gorącym silniku dawka rozruchowa jest zbyt mała i ciężko zapalić. Z resztą nie tylko w autach z VAG-u się to zdarza. Starsze diesle innych marek też miewają takie problemy. Spróbował bym od dodania gazu w momencie kiedy któryś garnek łapie.
Swoją drogą- świece i akumulator to nie cały sukces. Sam się o tym przekonałem jak nówka aku i świece auta nie odpaliły. Przekaźnik zmarł i było po sprawie przy -30... Możesz sprawdzić czy prąd dochodzi do świec i o jakim natężeniu.
Tak już dla sprostowania kolego- nie TDDi tylko Di masz silnik. Znaczna różnica. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 23:32
|
|
|
Filtr paliwa się wymienia w tym aucie co rok, przed zimą, bo zbiera się w nim tyle syfu, wody i kto wie czego jeszcze, że potem są problemy z odpalaniem. Ale to tak na marginesie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 18:09
|
|
|
Jak lejesz nie wiadomo co to i co pół roku warto w filtr paliwa zainwestować.
Powiedzcie mnie czy to wolnossący dieselek czy doładowany? i na wtrysku pośrednim czy bezpośrednim? |
|
|
|
|
lukashek1987
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 20:09
|
|
|
nie Panowie .. nie leje nie wiadomo czego... żadnego chrzczonego oleju... a nie znam sie na tyle jaki to jest dieselek.. Ok sprawdzę ten prąd.. |
|
|
|
|
lukashek1987
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 19:57
|
|
|
a co jesli problem nie ustąpi? co to jest ten VAG?? |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 20:23
|
|
|
VAG= Volkswagen-Audi Group.
To można drążyć głębiej- stopień sprężania w cylindrach, czujniki jakieś, może pompa paliwa... Może rozrząd przeskoczył... To takie gdybanie teraz. Ciężko postawić pewną diagnozę na odległość mając tylko fakty.
Biorąc ogólnie znane oznaczenia silników (niektórzy mechanicy nadal mają z tym problemy...) DI oznaczałoby zwykłego dielsa na pośrednim wtrysku. No chyba że coś mi się pokićkało...
jak nie świece to obstawiałbym chyba coś nie tak z rozrządem....
Jak już na gorącym ledwo pali to coś nie tak...
A rozrusznik szybko kręci czy muli ? (takie pytanie bonus ^^) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 21:52
|
|
|
Turbo Diesel Direct Injection
Problemy z odpalaniem ciepłego TDDI mogą oznaczać problemy ze sterownikiem pompy wtryskowej (korektor kąta wtrysku). |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 22:08
|
|
|
Tak. TDDi. tyle że to w focusach było. Tu mamy do czynienia z 1.8 DI.... kolega się po prostu pomylił pisząc temat. Albo ma swapa na rakiete ^^ |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 6 Wrz 2012, 23:40
|
|
|
misiak, DI oraz TDDI to to samo... ten sam slupek, inna elektronika + IC... z 75KM masz 90KM... proste jak budowa cepa... to samo ma TDCI do Modneo MK4... roznice powstaaj w osprzecie, glowicy itp... ale za duzo tu pisac... |
_________________
|
|
|
|
|
lukashek1987
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 7 Wrz 2012, 23:30
|
|
|
Odpowiedź na bonusowe pytanie brzmi : muli... kręci bardzo powoli ale aku ma siłę kręcić... i na tych powolnych odpali. kurde nie straszcie mnie rozrządami bo niedawno wpakowełem 2500 w remont. i myslałem ze bede miał spokój juz na jakiś czas. |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 9 Wrz 2012, 11:30
|
|
|
skoro rozrusznik muli to coś nie tak? A jaki prąd rozruchowy ma akumulator? Może być tak że prąd rozruchowy jest za mały i powoli kręci rozrusznikiem.
Pamiętaj że samochód to skarbonka- ile byś nie włożył to zawsze znajdzie się coś co będzie nie tak. Jak to mawiają- nie masz problemów? To kup samochód i się ożeń.
Ja w tą fieste już wpakowałem chyba z 4000zł na części, remonty.... Nie liczę oczywiście rzeczy eksploatacyjnych jak paliwo, płyny do spryskiwaczy itp... Póki co jeździ, a jeszcze trzeba przewody wysokiego ciśnienia zmienić bo ciekną... tak śmiechem żartem nie ma tak że wziął coś zrobił i jest super. Coś zawsze wynajdzie się.
Co do oznaczeń to trochę dziwne dla mnie ale nic juz nie poradzę na oznaczenia silników. Dla mnie trochę zaskoczeniem jest, że DI ma oznaczać to samo co TDDI |
|
|
|
|
lukashek1987
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 12 Wrz 2012, 21:20
|
|
|
Witam serdecznie.... Temat do kosza... problem zażegnany. Mówiłem Wam drodzy koledzy ze na ZIMNYM silniku pali dobrze. Otóż teraz gdy mam porównanie wiem, że palił SŁABO ... co się okazało ... rozrusznik robił przepięcie na rdzeniu i nie miał siły. Teraz pali i na ciepłym i na zimnym od strzału... Smiałem się z mechanikiem, że odpala jeszcze zanim przekręce kluczykiem. Postanowiłem się podzielić TYM doświadczeniem bo może się to komuś przydać.. domysły można było snuć długo. jednak fachowe oko mechanika od razu dostrzegło problem. niestety cała impreza była dość droga --> nowy rozrusznik po REGENERACJI 520 złotych + wymiana. Dziękuję serdecznie za chęci do pomocy i pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Wrz 2012, 21:49
|
|
|
Marcinowaty - kolejna wojna D vs. P -> hyde park ;] |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|