
|
[MK3] Bi Xenon W Fiescie MK3 CLX 1.8 D jak to ugryźć? |
Autor |
Wiadomość |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 13:15
|
|
|
JoeMix, A tak na marginesie-obyś nigdy nie zobaczył nagle słupa betonowego po przejeździe autka z takimi "usprawnieniami oświetlenia",bo co innego jak masz możliwość obserwowania tego co dzieje się na jezdni,a co innego gdy zdolność widzenia wraca 5 metrów przed przeszkodą
Przez takie genialne ulepszenie skasowałem fiestke-a sprawca nawet nie był świadomy co zrobił-co Ty na to?? Nadal bezkrytycznie jesteś za?? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 13:17
|
|
|
JoeMix - i tak ma byc - poprawny zestaw pod xenon to:
- lampy z homologacja na xenon (nie halogen)
- uklad spryskiwaczy
- uklad samopoziomowania
i takie komplety po 2tys nie kosztuja... przykladowo nowy zestaw Helli do Focusa MK1 to okolo 5tys.
nie da sie tego ogarnac "w domu" czy stodole Henia-elektryka |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 13:40
|
|
|
drjanusz napisał/a: | Weź tylko pod uwagę że 95% kupuje tani badziew -bo przecie"świeci" | Na to już nic nie poradzę, tak samo masa ludzi kupuje jakieś części zamienne które pękają przy przykręceniu,,, a jak nie pękną przy montażu to może na drodze przy 120km/h? drjanusz napisał/a: | Przez takie genialne ulepszenie skasowałem fiestke-a sprawca nawet nie był świadomy co zrobił-co Ty na to?? Nadal bezkrytycznie jesteś za?? | Nie jestem bezkrytyczny,,, co byśmy nie napisali to facet kupi te za 400 i wsadzi do auta,,, więc jestem zdania ze trzeba pisać co i jak,,, to że zestawy za 130PLN w których palnik się rusza w podstawce jak go palcem dotkniesz to widać że smiecie z miejsca, ale jak zestaw kosztuje 400 to nie znaczy że już jest OK,,, dlatego napisałem mu żeby zapodał to, bo ciekaw jestem co wypatrzył,,, MisiekT napisał/a: | nie da sie tego ogarnac "w domu" czy stodole Henia-elektryka | Jestem tego samego zdania,,, w mechanice jest tak samo, ale jak ktoś kupi jakies używane handle i bez większego przejrzenia przykręci na koła używając tych samych śrub które są jednorazowe ale wytrzymają, jak mocowanie silnika przyspawa w jakimś tam miejscu mając marne pojęcie o spawaniu i tak dalej,,, to jak pisałem na to jest ciche przyzwolenie,,, może dlatego że ja mam tak samo to co będę pruł japę,,,?
Mam HIDy w aucie, bezproblemowo jeżdżę od chyba 2008 roku,,, mogę z miejsca jechać na dowolną stację i jestem pewny że strumień światła nigdzie nie wyjdzie za normę, jestem pewny ze kierowcy z naprzeciwka nie mają ze mną najmniejszego problemu, sam testowałem, dziewczyna prowadziła fiestę a ja jeździłem na około, z naprzeciwka, przed własnym autem, i próby takie robiłem na różnych autach,,, pytałem o opinie znajomych,,, i jestem pewny ze nie robię nikomu problemów, jedynie to że mam lampę H4 homologowana na takową żarówkę a w środku palnik,,, więc się da, tylko nie na zestawie za 200 zeta z Allegro zamontowanym pod blokiem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
szumi81
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 70 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 17:31
|
|
|
Niestety linka nie zapodam bo aukcji już nie ma ale znajomy sprowadzi mi prawdziwy bi xenon z Niemiec a nie to badziewie z allegro. Jak dojdzie to zrobie fotki i podam specyfikacje. Tak jak kolega pisał wiele osób jeździ gratami które powinny być na złomowisku i nit nic z tym nie robi. Po drugie To wina oślepiania leży po obu stronach bo również brudne szyby inaczej załamują światło. Pracuje na myjni i z pozoru czyste szyby takie nie są. Ilu z was ma mocniejsze motory w autach w których producent tego nie przewidział. To jest dopiero niebezpieczeństwo. Miałem audi 80 b2 w której silnik był 1.6 a wsadziłem motor 2.5 i mało brakowało skończyłem w rowie( audi mimo że sprawna nie była jeżdżona ze względu na niebezpieczeństwo które stwarzała. Regulacja manualna daje to że w różnych warunkach moge ustawić światła na maxa w dół i nie oślepiam nikogo. |
_________________

 |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 18:07
|
|
|
szumi81 napisał/a: | Miałem audi 80 b2 w której silnik był 1.6 a wsadziłem motor 2.5 i mało brakowało skończyłem w rowie |
Głupie porównanie. To w takim razie dlaczego ludzie jeżdżą takimi 80tkami z seryjnym 2,3 170km, czy też z v6 i nie wjeżdżają do rowów? Ja póki co fiestą też do rowu nie wjechałem |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 18:10
|
|
|
szumi81 napisał/a: | Regulacja manualna daje to że w różnych warunkach moge ustawić światła na maxa w dół i nie oślepiam nikogo. | Tylko że ma być to automatycznie a nie manualnie właśnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 18:15
|
|
|
JoeMix, No i sam widzisz jak to wygląda Ty mu tłumacz a on i tak swoje wie,normalnie tragedia-tylko dlaczego z powodu czyjejś głupoty najczęściej cierpią postronni |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 18:27
|
|
|
JoeMix napisał/a: | mogę z miejsca jechać na dowolną stację i jestem pewny że strumień światła nigdzie nie wyjdzie za normę |
ale co ma sam ksztalt strumienia do rzeczy? homologacji na lampe nie masz, sily swiatla tez nie mierza... na KAZDEJ stacji powinienes stracic dowod, to samo przy kazdej kontroli... a jak ktos Cie utrzeli podczas kolizji to bedziesz sie latami wyplatywal z sytuacji... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 18:35
|
|
|
MisiekT napisał/a: | na KAZDEJ stacji powinienes stracic dowod, to samo przy kazdej kontroli... a jak ktos Cie utrzeli podczas kolizji to bedziesz sie latami wyplatywal z sytuacji... | Tak samo jak wszyscy mający mocniejsze jednostki w autach niż papiery i podpisane polisy OC i powtarzam, na to jest przyzwolenie,,, druga sprawa jak gdzieś jakiś pospolity HIDowiec będzie miał kolizję to HIDy będą najmniejszym zmartwieniem,,, chociaż nie mniejszym od pacana jadącego na dziennych LEDach bez pozycji z tyłu w deszczu,,, czy tez po zmroku,,, brzydko zacytuje sam siebie:
JoeMix napisał/a: | zakładając xeony w mk3 robisz przekręt na prawie i musisz się liczyć z konsekwencjami tego,,, |
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 19:02
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Tak samo jak wszyscy mający mocniejsze jednostki w autach niż papiery i podpisane polisy OC |
jezeli nadmiarowa moc nie miala wplywu na kolizje, to bedzie latwiej - chociaz zgadzam sie, ze powinno byc to odnotowane i dokladnie sprawdzone pod katem reszty auta jak heble, zawias itp....
natomiast ze swiatel ciezko sie wykrecic - zawsze koles moze powiedziec ze go oslepiles i dlatego walnal Cie czolowo... a po stluczce nie wytlumaczysz sie ze "bylo dobrze ustawione"
podsumowuja - zrobione z sensem to wielokrotnosc takiej MK3, a legalnie i tak sie nie da zrobic... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 19:44
|
|
|
MisiekT napisał/a: | jezeli nadmiarowa moc nie miala wplywu na kolizje, to bedzie latwiej | Nic nie będzie łatwiej, TU odmówi wypłaty odszkodowania, albo wypłaci i odrazu pozwie Cię do sądu o zwrot kosztów,,, Cytat: | natomiast ze swiatel ciezko sie wykrecic - zawsze koles moze powiedziec ze go oslepiles i dlatego walnal Cie czolowo... a po stluczce nie wytlumaczysz sie ze "bylo dobrze ustawione" | Tak samo możesz gadać o zwykłych światłach, u mnie jeśli nie widziałeś momentu zapalania/gaszenia świateł to nie pokapujesz się ze jest xenon,,, bo nie mam wodotrysku typu fioletowe czy niebieskie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 21:01
|
|
|
szumi81 napisał/a: | Regulację świateł mam elektryczną. Znalazłem również homologowane Bi Xenony za 400zł które sobię zakupie. Wcześniej zasięgnę jeszcze porady od diagnosty. |
Nie chce mi się czytać reszty postu ale.
1. Ktoś musi wydać ci homologację na lampy. Na szkle masz nabite zawsze źródło światła i homologację kraju który ją wydał
2. To o czym pisze Joe z poziomowaniem to też się kupy nie trzyma. Xenony mają geometrię w płaszczyźnie X i Y. Realizowana jest przez cewki elektromagnetyczne albo szybkie serwomechanizmy by reakcja na zmianę pozycji była natychmiastowa.
3. To kwestia zrobienia układu soczewkowego który da wyraźną granicę światło-cienia (czyli to że światło świeci na dół i w prawy bok.
4. To najpoważniejszy problem usunięcie niepotrzebnych wiązek światła które wydostają się z lampy w wyniku przejścia przez ośrodki o różnych gęstościach oraz wielokrotne odbicia interferencje i dyfrakcje.
W warunkach domowych i z małą wiedza o optyce i zjawiskach falowych raczej nic dobrego nie zrobisz.
A na osoby z dokładanym ksenonem mam pod fotelem młotek i kilka osób już przekonałem że taniej kupić żarówki niż całe lampy. Dobra nowa lampa H4 ze sprawną instalacją gdzie do żarówki dociera pełne napięcie 13 V świeci jasno i dobrze. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Kwi 2012, 23:28
|
|
|
diodalodz, Masz u mnie DUUUUUUŻŻŻEEE |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Kwi 2012, 07:50
|
|
|
diodalodz, diodalodz napisał/a: | To o czym pisze Joe z poziomowaniem to też się kupy nie trzyma. Xenony mają geometrię w płaszczyźnie X i Y. Realizowana jest przez cewki elektromagnetyczne albo szybkie serwomechanizmy by reakcja na zmianę pozycji była natychmiastowa. | No dlatego palnik kiwający się w plastikowej podstawce kosztuje na allegro 40 zeta, a mocowany podobne jak laser w CD kosztuje 400,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
LeVeL
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Robert
Wiek: 32 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 77 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Bongo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 38 Dołączył: 18 Maj 2005 Posty: 467 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29 Maj 2012, 22:11
|
|
|
Z tego co sie orientuje w starszych autach z xenonem samopoziomowanie nie dziala w czasie rzeczywistym tylko przy odpaleniu silnika badz po zalaczeniu swiatel......zreszta ilui jest takich kierowcow ktorzy maja zwykle lampy H1 czy H7 czy to H4 i rażą gorzej od Hid'ow... juz pare razy przez debili mialbym dzwona...bo sobie pajac jeden z drugim albo zle zarowke wlozy szczegolnie h1 albo załąduje 3 osoby do tyłu i nie obnizy swiatel... |
_________________ Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI + |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Maj 2012, 10:22
|
|
|
Bongo, A tu już mylisz pojęcia -bo to bym nazwał niechlujstwem,a montowanie HID-badziewia to już świadomy bandytyzm |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12086 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Maj 2012, 10:24
|
|
|
Weźcie już przestańcie z tymi HIDami, bo to taka sama utarta opinia jak kobiety za kierownicą, czyli pospolita a naprawdę gówno prawda,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|