| [MK3] Jak pomierzyć VSS | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2012,  11:41   [MK3] Jak pomierzyć VSS | 
 |  
               | 
 |  
               | Pytanie jak w temacie: jak pomierzyć VSS wyciągnięty z MK3 (a dokładniej z MK3.5)? które przewody, jakie wartości i czego... |  
				| _________________ www.twojrobot.blogspot.com
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2012,  14:46 | 
 |  
               | 
 |  
               | pin 1 +12V pin2 sygnał
 pin3 masa
 A na pinie 2 pewno pojawi się jakiś modulowany sygnał o zmiennej częstotliwości w funkcji obrotów (warto zobaczyć na oscyloskopie)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bidżej   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Bartek
 Wiek: 39
 Dołączył: 22 Maj 2008
 Posty: 4784
 Skąd: Stuttgart
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Mar 2012,  22:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | Takich rzeczy nie stosuje się specjalnie gdy masz do czynienia z elektroniką cyfrową, bo trzeba stosować układy analog->cyfra a to kolejne koszty. Trzeba by sprawdzić jak to działa. Jak mi ktoś pożyczy na 2 dni to zrobię tutorial co i jak bo dysponuje pełnym stanowiskiem pomiarowym . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcin   
 Model: Inne auto
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Imię: Marcin
 Wiek: 40
 Dołączył: 10 Kwi 2006
 Posty: 3110
 Skąd: Krosno Odrz.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Mar 2012,  11:15 | 
 |  
               | 
 |  
               | w mk4 jest to zrealizowane na Hallu, czyli scalak generuje prostokąt 0-5V jeśli dobrze pamiętam (albo 0-12V), najprostszym sposobem żeby go sprawdzić jest podpięcie pod wyjście sygnałowe diody z rezystorem i obserwacja czy dioda miga podczas toczenia. Minusem takiej metody jest to, że powyżej 20km/h dioda już nie mruga tylko świeci, bo jest już za duża częstotliwość  jak komuś by się chciało mógłby zrobić mały dzielnik na jakiś przerzutnikach. Jak ktoś ma dostęp do przenośnego oscyloskopu to będzie wszystko widać. |  
				| _________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.