[MK3] nieznośne szuranie w tylnym prawym kole |
Autor |
Wiadomość |
kaps82
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 41 Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 43 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 00:26 [MK3] nieznośne szuranie w tylnym prawym kole
|
|
|
witam
jakiś czas temu zaczeło mi nieznośnie szurac w tylnym prawym kole przy hamowaniu, myślałem ze to okładzina oderwała sie od szczęki zwaliłem bęben ,a tu wszystko ok. wyczyściłem wszystko poskładałem i dalej tak samo(może troche ciszej). za jakiś czas zaczeło mnie to już drarznić i znów zwaliłem bęben posprawdzałem wszystko chyba z 8 razy(dodam ze cały przedni i tylni hebel wymieniany w sierpniu bębny mikoda szczęki TRW linka ręcznego COFLE-Telco) wyczyściłem raz jeszcze i jak nazłość jeszcze głośniej.
następna opcja to moze bęben po naciśnięciu hamulca jakoś sie wykabłecza i ociera o obudowe... rozpędziłem sam bęben(silnik elektryczny i pasek klinowy) hamujemy zgrzyt ostry ale nie ociera o obudowe. oki wkońcu pojechałem do mechanika(co żadko mi sie zdaża) rozebrał i na to ze szczęki blokują no paranoja jeszcze 50pln zgarnął... macie jakieś pomysły bo już nie wiem co może być przyczyną tak dziwnego zachowania w tym bębnie. będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Kod: | Na przyszłość proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Wrz 2010, 10:17, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 00:43
|
|
|
podpinam sie pod temat kolegi. mam bardzo dziwny obiaw po wymianie linki, szczek, cylinderków. Zimne hamulce szura i są ostre jak brzytwa przy hamowaniu, gdy sie rozgrzeja juz nie szura ale hamuje jakby bez serwa. Serwo raczej sprawne bo przed wymiana było ok. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 07:55
|
|
|
kaps82, Pewnie się okładzina zerwała, trzeba zdjąć koło i zobaczyć,,,
pablon, możliwie że źle złożone / ustawione,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 09:58
|
|
|
Dzieki, mam jeszcze jechać na ustawienie recznego hamulca ale to chyba nie to. |
|
|
|
|
kaps82
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 41 Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 43 Skąd: suwałki
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 15:51
|
|
|
to była pierwsza opcja ze sie okładzina zerwała ale wszystko jest ok okładzina na swoim miejscu i wszystko wygląda tak jak powinno być. nieraz już to rozbierałem by temu zaradzić i nic...jakieś inne propozycje?
[ Dodano: Czw Mar 04, 2010 00:03 ]
moze ktoś z was miał podobny problem? dziś znowu rozbierałem bęben(drugi też) i nie stwierdziłem nic co by powodowało takie zachowanie |
|
|
|
|
aresza [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 12:17
|
|
|
przed chwilą zrobiło mi sie to samo :/ jadąc 5km/h juz słysze zgrzytanie im szybcie tym zgrzytanie sie nasila prawe tylne koło co to może byc;> |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 12:21
|
|
|
aresza napisał/a: | przed chwilą zrobiło mi sie to samo :/ jadąc 5km/h juz słysze zgrzytanie im szybcie tym zgrzytanie sie nasila prawe tylne koło co to może byc;> |
rozbierz i zobacz |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 10:29
|
|
|
Jeśli w bębnie wszystko jest ok, to łożysko. Jeśli to nie to, to nie ma szurania :1xf: |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 19:58
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Jeśli w bębnie wszystko jest ok, to łożysko. Jeśli to nie to, to nie ma szurania :1xf: |
ale jezeli kolega podczas skrecania nawalilby nowego smaru to chociaz na jeden dzien szuranie by ustało ;]
I jesli mialo by juz tak hałasować mocno to bylby luz na bębnie |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
karino
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 24 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 11 Lut 2012, 18:23
|
|
|
i co bylo przyczyna problemu bo mam podobny problrm??? |
|
|
|
|
|