Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: 1.8d, alternator, ladowanie, swiece zarowe

[Inny] Pali alternator za alternatorem.
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Gru 2011, 08:59   

ministerq napisał/a:
grzał świece przez 10-15 sekund na zimnym silniku, i tyle widzieli grzania.
Znaczy kontrolka chyba gasła, bo od wieków świece grzeją na pracującym już silniku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1121
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 21 Gru 2011, 09:29   

JoeMix napisał/a:
Znaczy kontrolka chyba gasła, bo od wieków świece grzeją na pracującym już silniku,,,


Oczywiście, w normalnych silnikach pewnie tak, bo nie w TD escortowym.
Wystarczy jeden pomiar, i wszystko staje się jasne.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kochas66 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 46
Skąd: barlinek
Wysłany: 21 Gru 2011, 09:32   

a masz ten stary altek? moze zlozysz z dwoch jeden...
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 21 Gru 2011, 15:11   

mam stary altek ale w nm to samo jebło i do tego łozyska sa dojechane i szczotki.

wyciagne ten nowy z auta,naprawie go. wloze stary i na starym pojade bez ładowania do warsztatu, tam mechanik zrobi porządek z elektryka , jak juz wszystko ogarnie to dopiero wstawie nowy alternator by juz mi go więcej nie popaliło.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Gru 2011, 23:28   

A wiesz, że nie dogrzewa ? Kontrolka na liczniku się nie pojawi . A przy klekocie tego silnika nie usłyszysz czy włączył się przekaźnik czy nie .
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1121
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 23 Gru 2011, 07:46   

Napisałem jedno słowo klucz - "pomiar".
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Gru 2011, 11:27   

alternator poszedł dzis do naprawy. jak odbiore go juz to pojade do warsztatu do znajomego mechanika i zrobi mi grzanie świec na kluczyk. jak myslicie dlaczego ktos zrobil sobie wlacznik a odlaczyl grzanie w stacyjce? ;/

czy jak bede jechal bez alternatora i bez pompy wspomagania (wyciagniety pasek) to nic sie ne stanie ? do warsztatu mam 16 KM.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Gru 2011, 11:35   

Załóż jakiś sznurek (gumę) na koło pasowe i kółko pompy wody,,, ja wracałem 12km kiedy podczas jazdy mi pompa się zatarła i w dodatku płyn uciekał,,, i dojechałem,,, jak masz cały alternator co się kręci,,, to nich sobie będzie - tyle że go nie podłączaj,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1121
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 23 Gru 2011, 12:19   

marek_zegarek napisał/a:
jak myslicie dlaczego ktos zrobil sobie wlacznik a odlaczyl grzanie w stacyjce?


Mój strzał: bo był świadomy dupiato rozwiązanego sposobu grzania świec w escorcie, i obszedł to tak, jak umiał?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Gru 2011, 13:42   

JoeMix napisał/a:
Załóż jakiś sznurek (gumę) na koło pasowe i kółko pompy wody,,, ja wracałem 12km kiedy podczas jazdy mi pompa się zatarła i w dodatku płyn uciekał,,, i dojechałem,,, jak masz cały alternator co się kręci,,, to nich sobie będzie - tyle że go nie podłączaj,,,


pompa wody jest na rozrządzie.

na klinowym jest koło wały, napinacz, alternator i pompa wspomagania.

czyli nic sie nie stanie jak pojade bez paska ok dzieki. na 16.00 niby alternator ma juz byc dobry.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Gru 2011, 13:48   

marek_zegarek napisał/a:
pompa wody jest na rozrządzie.
Jak to pisałem to patrzyłem na silnik w Twoim profilu,,, :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 23 Gru 2011, 19:37   

alternator naprawiony . spalone był diody i regulator napięcia. elektryk kazał mi sprawdzic czy grzanie swiec w odpowiednim momencie sie rozłącza.
 
 
kochas66 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 46
Skąd: barlinek
Wysłany: 24 Gru 2011, 22:55   

ja mam podobny problem tylko ze akumulator zaczal mi sie rozladowywac po wlozeniu car audio ,rano aku puste ,odlaczylem na noc sprzet i dalej to samo..ladowanie jest na poz. 14v,czy moglem zalatwic alternator sprzetem, dodam ze jak podkrece bass to wszystko przygasa;] mysle nad mocniejszym alternatorem...
 
 
 
marek_zegarek 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: warszawa
Wysłany: 25 Gru 2011, 12:08   

na początek sprawdz czy ci gdzieś prąd nie ucieka. jak to nie pomoże to kup inny akumulator mocniejszy. alternator nie moze byc mocniejszy. musi dawac 14,4 v
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 25 Gru 2011, 12:27   

marek_zegarek napisał/a:
na początek sprawdz czy ci gdzieś prąd nie ucieka. jak to nie pomoże to kup inny akumulator mocniejszy. alternator nie moze byc mocniejszy. musi dawac 14,4 v

jak czytam takie posty to sie zastanawiam czemu jeszcze czerwonego paska nie masz
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:07   

marek_zegarek napisał/a:
alternator nie moze byc mocniejszy. musi dawac 14,4 v
Aha,,, :-P
kochas66 napisał/a:
ja mam podobny problem tylko ze akumulator zaczal mi sie rozladowywac po wlozeniu car audio ,rano aku puste ,odlaczylem na noc sprzet i dalej to samo..ladowanie jest na poz. 14v
Znaczy chciałeś powiedzieć ze regulator napięcia utrzymuje 14V na instalacji,,, bo ładowania to chyba nie masz skoro ci akumulator rozładowywuje,,,
kochas66 napisał/a:
dodam ze jak podkrece bass to wszystko przygasa;]
A czyli jednak nie jest na poziomie 14V,,, musisz uściślić zeznania,,,
kochas66 napisał/a:
mysle nad mocniejszym alternatorem...
Myśl,,, trzeba przeliczyć bilans energetyczny auta,,, i wtedy będzie wiadomo ile jesteś pod kreską i czy to wina za słabego alternatora czy zepsutego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kochas66 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 46
Skąd: barlinek
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:14   

chodzi mi o ampery aku jest nowe bosch s4 44ah 440A . altek ma 55A a aku nie moze byc np 60ah bo altek nie bedzie doladowywal ...
 
 
 
kochas66 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 46
Skąd: barlinek
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:24   

nie sprawdzalem jak mocno spada napiecie pod obciazeniem,dodam ze w altku niedawno byl zmieniany regulator napiecia,najwyrazniej altek nie utrzymuje napiecia. Laduje tylko wg mnie ze zbyt malym natezeniem,tylko czemu aku co rano puste?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:49   

kochas66 napisał/a:
najwyrazniej altek nie utrzymuje napiecia
To właśnie robota regulatora a nie alternatora,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kochas66 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 46
Skąd: barlinek
Wysłany: 25 Gru 2011, 14:22   

niedawno byl zmieniany wiec nie wiem...aaa i elektryk mowil ze mam jedna diode "nadkruszona" ,to tez bedzie przyczyna? ale zeby regulator utrzymal te 14,4v to altek musi mu dostarczyc te napiecie,czy sie myle??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Brak nowych postów [Inny] Problem z alternatorem
Escort MK5 91r 1.4i
Freeman Elektryka 5 22 Lip 2010, 20:53
jackrzec
Brak nowych postów [MK3] Nie pali.Alternator???
ajzol Elektryka 18 24 Cze 2009, 17:40
Gość
Brak nowych postów [Inny] Ford Focus Alternator problem
LeVeL Elektryka 8 25 Mar 2012, 21:51
trzeci
Brak nowych postów [Inny] Fiat 125 - jak wyjąć alternator z komory silnika ?
PINISLAV Mechanika 6 9 Lip 2011, 20:04
kuba87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.