[Inny] Pali alternator za alternatorem. |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 08:59
|
|
|
ministerq napisał/a: | grzał świece przez 10-15 sekund na zimnym silniku, i tyle widzieli grzania. | Znaczy kontrolka chyba gasła, bo od wieków świece grzeją na pracującym już silniku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1121 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 09:29
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Znaczy kontrolka chyba gasła, bo od wieków świece grzeją na pracującym już silniku,,, |
Oczywiście, w normalnych silnikach pewnie tak, bo nie w TD escortowym.
Wystarczy jeden pomiar, i wszystko staje się jasne. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
kochas66
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 46 Skąd: barlinek
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 09:32
|
|
|
a masz ten stary altek? moze zlozysz z dwoch jeden... |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 15:11
|
|
|
mam stary altek ale w nm to samo jebło i do tego łozyska sa dojechane i szczotki.
wyciagne ten nowy z auta,naprawie go. wloze stary i na starym pojade bez ładowania do warsztatu, tam mechanik zrobi porządek z elektryka , jak juz wszystko ogarnie to dopiero wstawie nowy alternator by juz mi go więcej nie popaliło. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 23:28
|
|
|
A wiesz, że nie dogrzewa ? Kontrolka na liczniku się nie pojawi . A przy klekocie tego silnika nie usłyszysz czy włączył się przekaźnik czy nie . |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1121 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 07:46
|
|
|
Napisałem jedno słowo klucz - "pomiar". |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 11:27
|
|
|
alternator poszedł dzis do naprawy. jak odbiore go juz to pojade do warsztatu do znajomego mechanika i zrobi mi grzanie świec na kluczyk. jak myslicie dlaczego ktos zrobil sobie wlacznik a odlaczyl grzanie w stacyjce?
czy jak bede jechal bez alternatora i bez pompy wspomagania (wyciagniety pasek) to nic sie ne stanie ? do warsztatu mam 16 KM. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 11:35
|
|
|
Załóż jakiś sznurek (gumę) na koło pasowe i kółko pompy wody,,, ja wracałem 12km kiedy podczas jazdy mi pompa się zatarła i w dodatku płyn uciekał,,, i dojechałem,,, jak masz cały alternator co się kręci,,, to nich sobie będzie - tyle że go nie podłączaj,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1121 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 12:19
|
|
|
marek_zegarek napisał/a: | jak myslicie dlaczego ktos zrobil sobie wlacznik a odlaczyl grzanie w stacyjce? |
Mój strzał: bo był świadomy dupiato rozwiązanego sposobu grzania świec w escorcie, i obszedł to tak, jak umiał? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 13:42
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Załóż jakiś sznurek (gumę) na koło pasowe i kółko pompy wody,,, ja wracałem 12km kiedy podczas jazdy mi pompa się zatarła i w dodatku płyn uciekał,,, i dojechałem,,, jak masz cały alternator co się kręci,,, to nich sobie będzie - tyle że go nie podłączaj,,, |
pompa wody jest na rozrządzie.
na klinowym jest koło wały, napinacz, alternator i pompa wspomagania.
czyli nic sie nie stanie jak pojade bez paska ok dzieki. na 16.00 niby alternator ma juz byc dobry. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 13:48
|
|
|
marek_zegarek napisał/a: | pompa wody jest na rozrządzie. | Jak to pisałem to patrzyłem na silnik w Twoim profilu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 19:37
|
|
|
alternator naprawiony . spalone był diody i regulator napięcia. elektryk kazał mi sprawdzic czy grzanie swiec w odpowiednim momencie sie rozłącza. |
|
|
|
 |
kochas66
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 46 Skąd: barlinek
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 22:55
|
|
|
ja mam podobny problem tylko ze akumulator zaczal mi sie rozladowywac po wlozeniu car audio ,rano aku puste ,odlaczylem na noc sprzet i dalej to samo..ladowanie jest na poz. 14v,czy moglem zalatwic alternator sprzetem, dodam ze jak podkrece bass to wszystko przygasa;] mysle nad mocniejszym alternatorem... |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 12:08
|
|
|
na początek sprawdz czy ci gdzieś prąd nie ucieka. jak to nie pomoże to kup inny akumulator mocniejszy. alternator nie moze byc mocniejszy. musi dawac 14,4 v |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 12:27
|
|
|
marek_zegarek napisał/a: | na początek sprawdz czy ci gdzieś prąd nie ucieka. jak to nie pomoże to kup inny akumulator mocniejszy. alternator nie moze byc mocniejszy. musi dawac 14,4 v |
jak czytam takie posty to sie zastanawiam czemu jeszcze czerwonego paska nie masz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:07
|
|
|
marek_zegarek napisał/a: | alternator nie moze byc mocniejszy. musi dawac 14,4 v | Aha,,, kochas66 napisał/a: | ja mam podobny problem tylko ze akumulator zaczal mi sie rozladowywac po wlozeniu car audio ,rano aku puste ,odlaczylem na noc sprzet i dalej to samo..ladowanie jest na poz. 14v | Znaczy chciałeś powiedzieć ze regulator napięcia utrzymuje 14V na instalacji,,, bo ładowania to chyba nie masz skoro ci akumulator rozładowywuje,,, kochas66 napisał/a: | dodam ze jak podkrece bass to wszystko przygasa;] | A czyli jednak nie jest na poziomie 14V,,, musisz uściślić zeznania,,, kochas66 napisał/a: | mysle nad mocniejszym alternatorem... | Myśl,,, trzeba przeliczyć bilans energetyczny auta,,, i wtedy będzie wiadomo ile jesteś pod kreską i czy to wina za słabego alternatora czy zepsutego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kochas66
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 46 Skąd: barlinek
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:14
|
|
|
chodzi mi o ampery aku jest nowe bosch s4 44ah 440A . altek ma 55A a aku nie moze byc np 60ah bo altek nie bedzie doladowywal ... |
|
|
|
 |
kochas66
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 46 Skąd: barlinek
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:24
|
|
|
nie sprawdzalem jak mocno spada napiecie pod obciazeniem,dodam ze w altku niedawno byl zmieniany regulator napiecia,najwyrazniej altek nie utrzymuje napiecia. Laduje tylko wg mnie ze zbyt malym natezeniem,tylko czemu aku co rano puste? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:49
|
|
|
kochas66 napisał/a: | najwyrazniej altek nie utrzymuje napiecia | To właśnie robota regulatora a nie alternatora,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kochas66
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 46 Skąd: barlinek
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 14:22
|
|
|
niedawno byl zmieniany wiec nie wiem...aaa i elektryk mowil ze mam jedna diode "nadkruszona" ,to tez bedzie przyczyna? ale zeby regulator utrzymal te 14,4v to altek musi mu dostarczyc te napiecie,czy sie myle?? |
|
|
|
 |
|