| [MK3] Nie pali.Alternator??? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ajzol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  14:07   [MK3] Nie pali.Alternator??? | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam!!!W aucie działają kontrolki,ale przy próbie odpalenia rozrusznik nie kręci,tylko tak  jakby próbował (rozrusznik bankowo sprawny).Ostatnio był wymieniany przez amatora pasek klinowy (piszczy,śmierdzi,ale na starym też piszczało),więc może jest żle naciągnięty?Po odpaleniu na pych po jakimś czasie gaśnie z braku prądu (aku 55Ah),ale gdy sie podmieni aku na 75Ah to potrafi sam odpalic,a ten aku 55Ah normalnie chodzi bez ładowania w innym aucie.Zaznaczam,że problem pochodzi prawdopodobnie od alternatora,gdyż wymieniany był pasek,a w moim mieście dwa tygodnie pływała arka noego.Wyczyściłem klemy,wszystkie zera,kable rozrusznika,kable napięcia nowe,nie mam klucza do świec (może świece).Pomocy!!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  14:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | to co z tym rozrusznikiem ? kręci czy nie ?   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajzol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  14:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | Rozrusznik nie kręci,ale próbuje przez ułamek sekundy.A może aku 55Ah jest zużyty skoro na innym 75Ah pali??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajzol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tzn. mam 3 klucze do świec,do malucha pasowały....... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:16 | 
 |  
               | 
 |  
               | myślę, że pewnie pasek się ślizga na alternatorze, a akumulator jest niepierwszej młodości i tak to wygląda... 
 nie wiem jak w 1.4 jest zamocowany pasek, ale spróbuj go poluzować i wtedy chwyć koło alternatora i spróbuj obrócić palcami (oczywiście najlepiej na zimnym silniku)
 
 no i napisz nam z kiedy jest ten akumulator
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysieks_mc   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Krzysiek
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 135
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Naładuj jakiś dobry akumulator prostownikiem i odpal silnik albo poprostu odpal na kable z drugiego samochodu. Jak odpali to odłącz kable i sprawdz miernikiem ładowanie na akumulatorze ma mieć 14-14,5 V. Jak będzie miał 12 V i w dół  tzn że niema ładowania. Czyli alternator. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajzol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:18 | 
 |  
               | 
 |  
               | Koło od alternatora jestem w stanie troszke poruszyć palcami z 2cm,a to drugie większe koło tylko kluczem za |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysieks_mc   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Krzysiek
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 135
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:23 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ajzol napisał/a: |  	  | Koło od alternatora jestem w stanie troszke poruszyć palcami z 2cm | 
 Ale przy zdjętym pasku? powinieneś nim swobodnie krecić
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajzol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:25 | 
 |  
               | 
 |  
               | Przy założonym pasku koło od alternatora mogę troszkę poruszyć,a to drugie większe koło tylko kluczem za śrubę mogę poruszyć.Może to kurna jakiś opór mechaniczny w silniku już się zrobił??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajzol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:27 | 
 |  
               | 
 |  
               | I nie mam miernika prądu więc czary mary odpadają |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | - z bloku silnika ? czy pompy wody ? 	  | ajzol napisał/a: |  	  | większe koło | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysieks_mc   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Krzysiek
 Dołączył: 16 Sty 2008
 Posty: 135
 Skąd: Białystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | opór będzie za sprawą spręzania  . To akurat jest normalne i niema czym się przejmować. Bez miernika nic nie sprawdzisz. Może lepiej udaj się do jakiegoś elektryka tak będzie chyba najprościej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajzol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z bloku silnika.Najważniejsze,ze na lepszym i nowszym aku działa,ale pytanie,czy alternator działa.Kupie ten miernik i napisze o postępach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szogoon   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.25i/75KM
 Imię: Przemek
 Wiek: 39
 Dołączył: 24 Paź 2008
 Posty: 374
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:43 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | krzysieks_mc napisał/a: |  	  | Może lepiej udaj się do jakiegoś elektryka tak będzie chyba najprościej | 
  - to chyba będzie najlepsze rozwiązanie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pele   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Michał
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 757
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  15:46 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ajzol napisał/a: |  	  | Najważniejsze,ze na lepszym i nowszym aku działa,ale pytanie,czy alternator działa | 
 
 
  	  | ajzol napisał/a: |  	  | Po odpaleniu na pych po jakimś czasie gaśnie z braku prądu (aku 55Ah) | 
 
 Wg tych danych alternator nie ładuje, teraz kwestia czy wina złego naciągu paska czy alternator nie daje rady.
 
 
  	  | szogoon napisał/a: |  	  | krzysieks_mc napisał/a: Może lepiej udaj się do jakiegoś elektryka tak będzie chyba najprościej
 
  - to chyba będzie najlepsze rozwiązanie   | 
 
 Jeśli poszuka - na forum jest opisane jak sprawdzić, więc po co płacić elektrykowi jeśli sam też da radę ??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamil wolski   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączył: 17 Sty 2008
 Posty: 1416
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  16:47 | 
 |  
               | 
 |  
               | Panowie. Jeszcze jest regulator napięcia który mógł się ujarać a jest tani  Jedź do elektryka będzie z głowy. |  
				| _________________ było: 104KM 220Nm
 jest: 133KM 186Nm
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JoeMix   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Wiek: 45
 Dołączył: 23 Maj 2004
 Posty: 12089
 Skąd: Konstantynów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Cze 2009,  17:54 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ja myślę że kiedyś już chyba na raz szły jednocześnie 3 tematy o tym, i tam jest dość info by rozwiązać problem lub wrócić na forum z czymś konkretnym. 	  | szogoon napisał/a: |  	  | myślę, że pewnie pasek się ślizga na alternatorze, a akumulator jest niepierwszej młodości i tak to wygląda... | 
 |  
				| _________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ajzol [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24 Cze 2009,  16:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki wszystkim za rady i porady.Problem rozwiązany,pasek był żle naciągnięty i alternator nie ładował.Teraz fieścina chodzi jak marzenie.Pozdrawiam   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |